Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '11

 
Kategori
Genel Sağlık
Okunma Sayısı
1805
 

Hafızamı nasıl güçlendirebilirim

Hafızamı nasıl güçlendirebilirim
 

Besinler ile hafızanızı güçlendirin


1. Sabahları geç kahvaltı ediyor ya da kahvaltıyı ihmal ediyorsanız, o zaman mevsimlik meyve, meyve suyu ve bir bardak ılık su almayı alışkanlık hale getirin.
2. Havuç hatırlama yeteneğimizi artırır; çünkü beyin metabolizmasını canlandıran enzimler içerir.
3. Zencefil içerdiği maddelerle, beynin yeni fikirler üretmensini sağlar.
4. Sabah bir tatlı kaşığı bal.
5. Kimyon akla yeni fikirler getirir.
6. Çilek stresin etkisini azaltır.
7. Ananas ezberlemek için çok yararlı bir besindir.
8. Avokado kısa süreli hafıza için tüketilebilir.
9. Limon algılama yeteneğini artırır.
10. Karabiber
11. Fıstık
12. Fesleğen
13. Lahana, troin bezlerinin aktivitesini azaltır ve bu da sinirlenmeye iyi gelir.
14. Ceviz
15. Ay çekirdeği, bir avuç çekirdek yemek sinirleri yatıştırır. Ayrıca kasların gevşemesini sağlayan magnezyum sayesinde iyi bir uyku sağlar.
16. Bir avuç siyah üzüm.
17. Soğan aşırı yıpranmaya, fiziki yorgunluğa karşı kanı sulandırır. Böylece beyin oksijeni daha kolay alır.
18. Yumurta İçindeki kolin maddesi, beyin hücrelerini yeniler, güçlendirir.
19. Balık beyin hücrelerinin gelişimini sağlayan Omega-3 içerir. Haftada bir kez yenmesi tavsiye edilir.
20. Yulaf, vücuda yavaş yavaş ama iyi bir enerji sağlar. Her gün kahvaltıda yemeye dikkat edin.
21. Barbunya, besinden alınan B1 vitamini eksik olursa, hafızanın normalden daha zayıf olmasına neden olur. Haftada 2-3 kez yenmelidir.
22. Bezelye, Ergenlik döneminde yaşanan anksiyeteyi yok edecek B1 ve B3 vitaminlerini içerir. Haftada en az iki ya da üç tabak alınmalıdır. 

T. ŞAHİN 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Böyle güzel ve faydalı bir yazıyı bizlere sunduğunuz için kendi adıma çok teşekkür ederim... Ayrıca (MB) yede HOŞ GELDİNİZ...! Ben size ( F ) vitamini hangi besinlerden temin edilebilir..? sorusunu sorsam bir mahsuru olmaz herhalde (Hangi - MEYVA - SEBZE VE HAYVANİ GIDALARDA) bulabiliriz ve ne oranda..? İlgi ve alakanıza tekrar teşekkür ederim... NECİP KÖNİ - ADANA / TR

Necip Köni - Adana / TR 
 19.01.2011 13:33
Cevap :
F Vitamini gerekli bir yağ asididir. Cildin yüzeyini yapılandıran bir vitamindir. İçinde F vitamini bulunan besin kaynakları Bitkisel yağlar, buğday tohumu, keten tohumu, yalancı safran, soya fasulyesi, fındık, ayçiçeği çekirdeği, ceviz, badem, avokado, siyah üzüm, tere, lahana ve kuzu ciğerinde bulunur Not: Bu makale sadece bilgilendrimek amaçlıdır, kesinle doktorunuz ile görüşmeden tedavi amaçlı kullanmayınız.  20.01.2011 11:48
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 3
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 2654
Kayıt tarihi
: 22.12.10
 
 

Ortopedi Teknisyeni olarak Konya'da bir devlet hastanesinde görev yapmaktayım aynı zamanda freela..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster