Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ekim '18

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Hak Aramaktan Çekinmeyin

Hak Aramaktan Çekinmeyin
 

Salih Arıkan


Dün akşam sohbet odasında öğrencilerle okulları hakkında konuşuyoruz. Hala bazı kitapları okunmamış taranmamış yahu ben 2002'de fakülteden mezun oldum hala bazıları benim bitirdiğim yerdeler.

Açık Öğretim yâ da örgün eğitim farketmez öğrenci yeni bir döneme başladığında kitapları elinde olmalı. Nasıl olmalı E-kitap taranmış yâ da sesli seslendirilmiş yâ da kabartma yazı seçenekleriyle.

Bazı Üniversiteler görmeyenlere kitap okumayı sosyal sorumluluk olarak görüyor. Hayır, bu Üniversitenin asli görevi. Lütfen öğrencilerimiz dilekçeyle okullarından kaynak sorunlarını gidermesini istesin. Okul kaynak sorununu çözmüyorsa YÖK'e “YÖK çözmüyorsa Cumhurbaşkanlığına yazılı olarak şikâyet etsin.

Ben fakültelere yazıyorum. Ama fakülte bana diyor ki öğrencinin talebi olması gerekir. Üniversitelerin engelli komisyonları var. Görevlerini yapsın keşke bu komisyonların başında engelli ve bu işleri bilen kişiler olsa. Bir de YÖK engelli komisyonu var. YÖK engelli komisyonu engellilerle ilgili başarılı çalışma yapan üniversitelere ödül veriyor. Siz dilekçe vermez haklarınızı istemeseniz onlar mış gibi projeleriyle birde engellilerle ilgili başarılı faaliyet yürüttükleri için ödül alırlar. Ama sizin mağduriyetleriniz devam eder. Engellilere rağmen engelsiz projelerle ödüller alanlar az değil. Görmeyenlere yönelik hizmet veren kütüphanelerin yükü ağır ders kitabımı seslendirsin tarasın diğer kitaplarımı seslendirsin tarasın. Bu görev üniversitelerindir.

Mağduriyet yaşayan öğrencilerle birlikte çalışarak süreci yönetebilir raporlayıp gerekli yerlere iletebiliriz.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..