Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hak-hukuk eğitiminde, sonunculuktan kurtulmalıyız

Hak-hukuk eğitiminde, sonunculuktan kurtulmalıyız
 

Eleştirmek,yermek,hicvetmek,yargılamak,karalamak,kötülemek...

Bu kavramlar eğitimsiz toplumlarda hep birbirine karıştırılır.

Çağdaş ülkelerde özel eleştiri büroları vardır. Binlerce eleştirmen ve çalışanı oradan geçimini sağlar...

Bu eğitim yuvaları,toplumsal sorunların da yaralarını sararlar...

Eğitilmiş insanların çok olduğu ülkelerde, avukat sayısı da azdır. Adalet sarayları,huzur veren yerlerdir...Korkulan değil...

Bizim gibi gelişmekte olan ve -her ne hikmetse gelişmesi çok ağır olan -toplumlarda,eleştiri bilgisizliği ,toplumun bünyesinde sürekli önemli sorunlar üretir durur...

Bu sorunlarımızın başında,dünyada hiç bir ülkede görülmeyen çözümü zor ve ağır hukuk sorunları vardır...

Empatik hislerden yoksun ;ya da empatik duyguları,eğitimle geliştirilememiş tahsilli ya da tahsilsiz kalabalıklarımız,adliyelerimizdeki mahkeme dosyalarını hem abartmakta ;hem de kabartmaktadırlar.

Çoğunun içini açtığınızda incir çekirdeğini doldurmayacak çekişmeler olduğu görülür...

Komşu kavgaları, alacak davaları, boşanmalar, aile içi şiddet, ifade özgürlüğüne saldırı,cinsel istismarlar,mobbing, cinayetler,hırsızlık,uyuşturu kaçakçılığı...vb.binlerce dosya...

Bazı,kendine iş arayan,avukatların da bu dosyaları abartmaları,yargının ataleti,sorunu çözülemeyecek hale getirmiştir.

Bunların en önemli nedeni: yeterli eğitim alamayan;yaşama hazırlanamayan;hazır yiyici; içine kapanık,ruh sağlığının bozuk olan insanlarımızın davranış bozukluklarıdır...Tüketiciliği ile de meşhur toplumumuz,devasa makro marketlerin de baş abonesidir...Tüketim çılgınlığı da ağır hukuk sorunlarını peşinden sürükler.

Devlet ,her açılan devasa alış veriş merkezinin içinde bir sosyo-psikolojik eğitim ünitesi açılmasını zorunlu kılmalıdır. Mahalleler,yerel yönetimler marifetiyle başta hak-hukuk;empati olmak üzere insan ilişkileri konusunda mutlaka eğitim vermelidir...

Benim bu düşüncem,ülkeme özgü ağır bir hukuk sorunun görmemden kaynaklanmaktadır...Bize özgü eğitim önlemleri,ciddiyetle ele alınmalıdır.

Siyasilerin ağzından eğitimde reform yapacak bir öneri duyan varsa bana anlatsın...

Hep kısır döngüdeler...Çünkü bize benzeyen bu seçkinlerimiz de eğitim sorunu yaşıyorlar...

İşte bu nedenlerle AİHM de en çok kaybededenlerin başını çekiyoruz...

Son kırk yılda AİHM kararlarıyla devletimize;yani bizlere ödetilen tazminatlarla yüzlerce eğitim yuvası inşa edebilirdik...


ÂLİM İLE SOHBET EDERSEN, ALIRSIN MERTEBE;

CÂHİL İLE SOHBET EDERSEN, DÖNERSİN MERKEBE !!..'

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..