Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '07

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

Hak nasıl aranır ve dilekçe nasıl yazılır

Hak nasıl aranır ve dilekçe nasıl yazılır
 

konuşmasını bilmeyen, hak aramanın maddi yada fiziksel bir güçle doğru orantılı olduğunu düşünen bir toplumuz. Kuşkusuz böyle düşünmenin haklı pratik tecrübelerini yaşamış ya da şahit olmuşuzdur. Ancak bu durum türkiyenin anayasal bir hukuk devleti olduğu beyanın üstünü örtmez.

Eğer bir konuda mağduriyet yaşadığımızı düşünüyorsak yasaların dilini iyi bilmeli ve ona göre pozisyonumuzu belirlemeliyiz.

''Hukuk yavaş''

Fakat haklılığınızı ortaya koyacak argüman ve delillere sahipseniz ve bunuda iyi ifade edebiliyorsanız hakkınızı alırsınız

İyi de herkes hakkını arayacak kültür düzeyine sahip değil ve hak aramak için bir çok masrafın altına girmesi gerekiyor.

Hayır kardeşim loto toto oyunlarının peşinde hayal kuracak beceriyi gösteren vatandaş pek ala hak arama usul ve kaidelerine de kabiliyet gösterebilir yeter ki bu yönde gayreti olsun. Masraf mı? Bir kağıt bir de kalem.

''Örnek bir hak arama mücadelesi''

Ocak ayında bir tekno marketten saç kesme makinası zannederek bir alet satın aldım. Fakat evde ambalajı açıp kullanma kılavuzunu okuyunca, aletin sakal düzeltme makinasısı olduğunu anladım. Ürünü iade talebiyle mağazaya götürdüm. sonuç benim kusurum olduğunu idda ettiler.

''Çok garip tüketici derneği beni yıldırma gayreti içerisinde''

Hemen derneği aradım hiç bir öneri getirmedikleri gibi bir şey çıkmaz imalarında dahi bulundular. neden böyle davrandıklarını anlamam fazla gecikmedi çünkü ''ortada bir menfaat ilişkisi'' vardı.

Sinerlendim fakat yılmadım

Hemen fikir almak için kaymakamlıktaki tüketici hakları masasını aradım. firmaya ve kendilerine dilekçeyle başvurmamı salık verdiler.

Ve sonuç... Bir hafta sonra hakkımı aldım.

Örnek dilekçe

Bakırköy Caruosel Te.... Müdürlüğü'ne

05.01.2007

30.12.2006 tarihinde saç kesme makinesi zannederek satın aldığım phılıps QG 3020 adlı makinenin evde ambalajını açtıktan sonra paketin içinde bulunan kullanma kılavuzunu okuduğumda aletin yalnızca sakal düzeltme fonksiyonunun olduğunu ve saç kesilemeyeceğini öğrenmiş bulundum.

İhtiyacımı karşılamayan phılips QG 3020 adlı makinenin mağazanızca aşağıda açıklayacağım sebeplerden dolayı üzerinize düşen sorumluluk gereği; satın aldığım aletin saç kesme fonksiyonu olan bir başka makine ile değiştirilmesini veya ürün için ödediğim 69ytl’nin şahsıma iadesini rica ederim.

Ürün hakkında belirttiğim talepler konusundaki haklılık gerekçelerim:

1-) 4077 sayılı tüketici kanununun 4b bendinde açıklanan ürün iade gerekçelerinden doğan hakkım.

2-) Phılips QG 3020 adlı aletin üzerinde TÜRKÇE açıklayıcı bir bilgi bulunmayışı.

3-) Ürünün dışarıdan bakıldığında her hangi bir saç kesme makinesinden hiçbir farkının bulunmayışı ve bu durumun yanılmama sebebiyet teşkil etmesi.

Ad soyad:

Adres:

Telefon:

 
Toplam blog
: 23
: 1560
Kayıt tarihi
: 04.03.07
 
 

1981 İstanbul doğumluyum. İstanbul Üniversitesi Tarih bölümü mezunuyum...