Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '20

 
Kategori
TV Programları
 

Hakan: Muhafız 4.Sezon Final!

Çağatay Ulusoy'un Netflix'deki Hakan: Muhafız fantastik dizisi 4.sezon Final bölümünün yayınlanması ile bu serüven nihayet bitti. İki yıl içinde toplamda 4 Sezon'da 32 bölüm izledik. Tek tek sezonlara bakarsak bazı olaylar kopuk kopuktu. Ben ilk sezonu sevmiştim. İkinci sezonda aklım karıştı, 3 sezon da orta şekerli idi. Doğrusunu söylemek gerekirse 4.sezonu çok beğendim. Hakan'ın günümüz 2019 ile 1459 Osmanlı dönemine gidip-gelmesi; Beni 1985 yılında çekilen bilim-kurgu "Back to the Future" (Geleceğe Dönüş)  filmini hatırlattı. Marty geçmişe yolculuk yapıyor, zaman tünelinde gelip gidiyor, 1985 yılından 1955 yılına gidiyordu.

Konumuza dönelim, kısaca özetliyelim

Çağatay Ulusoy, hem günümüzde Muhafız Hakan'ı hem de Osmanlı döneminde akıncı Harun'u canlandırıyor. Cast çalışmaları sırasında Harun rolünü çok beğenmiş, kendisi bu rolü istemiştir. Bu nedenle rolü severek oynamıştır. Jest ve mimikleri ile oldukça başarılı, benden tam puan aldı.

Ölümsüzlerin başı Faysal karakteri Okan Yalabık, Osmanlı döneminde Hüsrev karakterini de canlandırıyor. O da 2 rolde oynamış, 4 sezon boyunca diziyi sırtlayan oyuncularımızdan biri.

Hazar Ergüçlü bir ara ölümsüzler tarafına geçiyor, sonra  arkasından Kahini öldürüyor ve ölürken (Miray Daner) kaninin bilgeliğini Zeynep'e aktarıyor. Anlamadığım nokta neden Taner Ölmez'in canlandırdığı Burak'ı öldürdü. Funda Eryiğit'in de hakkını yememek lazım, güzelliğinin yanında Nisan karakteri ile Hakan'ın koruyucusu gibiydi, zira aralarında aşk da vardı.

Hakan: Muhafız’ın 4. Sezon kadrosu da yine aynı oyuncuların yanına, Bilge Önal, Emre Mutlu, İlayda Alişan gibi yeni oyuncular. Bu nedenle hikaye 3.sezon ile kopmamış oluyor.

4.sezon canlı yayınla başlıyor. Dünya ülkeleri İstanbul'dan yayın yapıyorlar. 3.Sezon sonunda yayılan virüs İstanbul halkını birbirine katmış, ölümsüzlerin ürettiği aşıyı kullananların her biri ölümsüz oluyor.

Bu karmaşada Hakan, elinde anahtar ile denize atlar ve burada anahtar sayesinde zamanda yolculuk yapar, kendini 1459 Osmanlı döneminde bulur.

4. Sezonun büyük bir kısmı 1459’da geçen olaylarda Osmanlı Padişahı Fatih Sultan Mehmet'e suikast anlatılıyor. Padişah yerine vezir öldürülüyor. Bütün bunlar ölümsüzlerin işidir. Akıncı Harun da olaylara karışır, suikastı görür ama anlatamaz, o da neredeyse idam edilme safhasına gelir.

Zeynep'in Burak'ı (Taner Ölmez) öldürmesi bana göre oldukça saçma ve anlamsızdı.
 
Hakan geçmişte iken geleceğe iz götürmek için elindeki hançeri çekiçle ezerek iz bırakmak ister.
 

Hakan’da bir Ölümsüz olur ve Faysal’ı öldürmeye kalktığında Faysal’ın tıpkı Vezir’i bir önceki gelecekte öldürdüğünde kolunun çürüdüğü gibi Hakan’da Faysal’ı öldürdüğünde kolu çürümesi anlamsızdı. Tam hikaye burada bitti derken Hakan tekrar günümüzde Kapalı Çarşıda Neşet babanın antika dükkanında görmek beni şaşırttı.

Uzun lafın kısası bu kadar ipucu yeter, bu hikaye anlatmakla olmaz, seyretmek lazım. Tam içinize sinerek anlamak istiyorsanız diziyi 1. sezondan itibaren 4 sezonu seyretmenizi öneririm.

Ben 4. sezonun yayınını en erken 2020 yıl sonunda bekliyordum. Hepimize sürpriz oldu Netflix, 8 Temmuz'da yayına koyuverdi. Ben şahsen acaba 5. sezon gelir mi diyordum. Netflix ilk Türk dizisini bitirmeyi kafaya koymuş olmalı ki, noktayı koydu. Zaten Çağatay'ın da şu günlerde, yeni dizi ve film programları var. Artık şu Hakan-Muhafız dizisi , akıllardan çıksın raflardaki  yerin alsın istenmiş olabilir. İzleyici hep bana 5.sezon olacak mı sorusunu sordu. Sorunun cevabı kendiliğinden geldi. Kesinlikle 5.sezon yok.

Son olarak, Hakan: Muhafız dizisini baştan sona sırtlayan Çağatay Ulusoy, Okan Yalabık ve Hazar Ergüçlü’yü tebrik etmek, alınlarından öpmek istiyorum. Zira 4 sezon boyuncu üstün bir oyunculuk performansı gösterdiler. Ayrıca; Tüm emeği geçen oyuncularımızı ve emeği geçen set arkasını kutluyorum.

Saygı ve Sevgiler

Abdurrahman Balcılar

 
 
 
Toplam blog
: 2032
: 2969
Kayıt tarihi
: 18.06.12
 
 

Emekliyim. Doğayı, Sabahın erken saatlerinde doğada yürümeyi, Hayvanları, bilhassa köpekleri çok se..