Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '19

 
Kategori
Hukuk
 

Hakaret Avrupa’da Suç Değil

İstanbul Bilgi Üniversitesi Hukuk Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Yaman Akdeniz: “ Birçok Avrupa ülkesinde hakaret zaten ceza kanunlarında suç olarak tanımlanmamış. Dolayısıyla, “Twitter’dan bana hakaret edildi” diye savcılıklara suç duyurusunda bulunmanız mümkün değil. “ (internet)

Avrupa’da nasıl olduğu meselesi bir yana zaten hakaret suçuyla ceza vererek başa çıkılamaz. Ben eminim ki bu ülkelerde kimse kimseye hakaret de etmiyordur çünkü hakaretinin karşılığı yok, gülüp geçiyorsa küfretsen ne olacak.

Ülkemizde hakaret bir yana özellikle küfür hassas bir konu, cinayet nedeni bile olabiliyor.

Böyle bir ülkede hakaret suç sayılmasın desek ne olur bilmiyorum.

Ama aynı ülkede mesela zina kanunlarımızda suç değil.

Hakaret bazı Avrupa ülkelerinde olduğu gibi bizde de suç olmasın demek zor da en azından kişiler kendi inisiyatifleriyle bu keskin hattı yumuşatabilirler.

Ben mesela birisi bana hakaret etti diye dava açmam. Onun terbiyesizliği der güler geçerim. Dahası ben böyle basitlikleri aşmışım; duymam, tınlamam, muhatap olmam, en önemlisi de birinin bana hakaret etmesine neden olacak bir şey yapmam.

Yani bu böyle çözülür… Adı geçen Avrupa ülkelerini de gerçekten kutluyorum!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..