Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '08

 
Kategori
Futbol
 

Hakemlerle beraber yürüdük biz bu yollarda.

Hakemlerle beraber yürüdük biz bu yollarda.
 

Orta haken Kuddisi Müftioğlu.


Goller güzel ve hoş. Birazda tartışmalı ve öylesine bir mahalle maçını andırıyordu. Heyecanı ve futbolu olmayan cinsinden bir maçtı Konyaspor-Fenerbahçe maçı. Fenerbahçe 2-1 le kazandı.

Fenerbahçe ilk devre fena değildi. Ne kadar galip gelmek için elinden geleni yaptıysa ikinci devre o kadar berabere ya da mağlup gelmek için elinden geleni yaptı. Konyaspor’a olanak verdi. Eline çanak tuttu. Daha çok becerikli ve atak olabilselerdi puan almaları bile kolay olabilirdi. Ama ne var ki Carlos ve Önder zaman zaman açıkları kapattı ve Konyaspor’a gol fırsatı vermedi.

Goller güzeldi ve güzel olduğu kadar da temiz gollerdi. Maçı izleyenler diyecekler ki Önder’in golü gol değil. Görmedin mi top Önderin sağ koluna çarpıyor. Top kola mı çarptı ya da Önder mi topla oynadı? Şimdi biz maçı televizyondan izliyoruz. Ne kadar doğru bir şekilde görebiliriz pozisyonu bilemeyiz. Tabi de en doğru kararı vermek hakemlerin işi. Niye oradalar ki. Sonuçta en iyi kararı verebilmek için oradalar. Kuddisi Müftioğlu yanlış karar vermiş olabilir. Hatta doğru karar da vermiş olabilir. Ve tartışılan en önemli etken bence hakemin vermiş olduğu kararı ne olursa olsun ilk karar olmalı. Ha hakem karar vermeden önce tereddütlüyse ve yardım istiyorsa işte o an karar vermeyecek yan hakeme dönecek kararını öyle verecektir.

Orta hakem Önder’in kolla attığı için mi golü iptal etti, yoksa yan hakemin ofsayt yok diye mi golün vermesini sağladı. İlk önce bunun üzerinde durmak gerekir. Maçı yöneten orta hakem olduğuna göre yan hakemi kesinlikle dinlememeli bence.

Ben burada bir şeye itiraz ediyorum. Şimdi diyecekler ki Fenerbahçe hakemlerin sayesinde buradalar. Evet, bir yerde öyle oluyor. Nasıl yani. Fenerbahçe ne kadar da puan alsa da böyle maçlar da ben diğer maçlara da dikkat çekmek istiyorum. Yalnız Fenerbahçe maçlarında mı Fenerbahçe korunuyor. Hiç diğer maçlar da hata yapılmıyor mu? Ve o yapılan hatalar gözükmüyor. Çünkü devamlı Fenerbahçe izleniyor ve tenkit ediyor. Geçen hafta Bursaspor, Trabzonspor maçında korunmadı mı? Bursaspor’un attığı gol ofsayt olduğu halde golü veren de hakemdi.

İşte hakemlik bu kadar zor bir iş olsa gerek.

Şimdi diyorum da son 12 yıl içersinde 3 kere Avrupa Şampiyonasına 1 kere de Dünya Kupasına katılan Milli Futbol takımımız olmasına karşık hakemlerimiz nerede. Özelikle FİFA kokartlı hakemlerin orada olduğu halde tarihte bir Doğan Babacan’ın dışında hiçbir Türk hakemi Dünya Kupasında maç yönetmedi.

İşte Türk hakemlerin içler acısı durumu.

O zaman sorulmamalı neden hakemlerimiz böyle turnuvalara çağrılmıyor diye. Nasıl ki Afrika’dan sıkışmış küçük bir ülkenin hakemi 2002 Dünya Kupasında ki grup maçımızdan biri olan Kosta Rika maçına atamışlardı. O kadar yıl geçmesine rağmen halen ders alamadık.

Hakemlerin sayesinde puan aldığımızı kimse söylemesin. Hakemler de insan ve yanlış bir karar da verebilirler ama bunu bir takıma mal etmek bence yanlış olmaktadır.

İlk defa ben hakemlerimizi bu kadar eleştirdim. Sanmayın ki bazı kişilerin dediği gibi Fenerbahçe’mizin aldığı puanların hakemlerin sayesinde gelmesini doğru bulmuyorum ve hakkımız ne ise onu alalım diyorum. Şampiyon olsakta öyle olalım.

Doğru kararların verildiği maçları izlemeyi bende istiyorum. Bundan sonra inşallah izleriz ve öyle ummuyorum. Sevgi ve saygılarımla.

Bu blog Canlı Maç Anlatımı sayfamızda da yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..