Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '11

 
Kategori
İnançlar
 

Haksız beddua

Müslüman bir toplum olarak ne kadar kolay beddua ediyoruz. 

En ufak kızgınlığımızda karşımızdakini Allah'a havale ediyoruz. 

- Allah belasını versin. 

-Allah'ından bul inşallah. 

-Allah Müstehakını versin. 

-Allah hepsinin cezasını versin. 

-Allah bildiği gibi yapsın. 

Başka örnekler de vardır sanırım. 

Bir blog yazısında vergi idaresini ağır ithamlarda bulunarak eleştiren, hatta eleştiri sınırlarını aşan ifadeleri okuduğumda meslek mensubu olarak yorum yapmak suretiyle bilgi ve önerimi paylaştım. Benim yorumumdan sonra başka bir blog yazıcısı da yorum yapmış, yorumunun son cümlesi aynen şöyle, vergi idaresi mensuplarının tamamını kapsayacak şekilde;''HEPSİNİN ALLAH CEZASINI VERSİN' Bir memurun yapmış olduğu bir hatayı altmış bin dolayında personeli olan, devletin en önemli kurumunun tüm mensuplarına birden böyle bir beddua edilir mi? Haliyle ben de payımı almış oluyor ve yorum sahibine soruyorum; '' Peki benim suçum ne?'' Fatmagülün suçu belki yoktur ama tenha yerlerde tek başına gezmesi de ülkemin şartlarında doğru bulunmaz. 

Böyle bir konuda yazı yazmak için illa ilahiyatçı olmaya, bir ilahiyatçıya da sormaya gerek olmadığını düşünüyor, kendi birikimimle görüş ve değerlendirmemi kayıtlara girmesi için yazıyorum. Takma isminden bay mı bayan mı olduğunu anlayamadım, sayfasına baktığımda uzak çekim bir boy fotoğrafı, başı açık, elbisesinden bayan olduğunu anladım. Ne genç, ne yaşlı, gerçek ismi yok, tanıtımında tahsili belirtilmemiş, ne iş yaptığı hakkında bilgi yok, pek de önemli değil. Yüzü belirsiz, gözleri ne renk, belli değil, ben gözlere çok önem veririm. 

Yazdıklarını okumaya başladım. Şiir ağırlıklı, yazıları da var. Bir yazısını okudum, birkaç şiirini okudum. Hele bir şiirini çok beğendim, sevgi ve aşk konuluydu. Kıdemli bir blog yazıcısıymış, yazdıklarının sayısı da az değil. Benim dikkatimi çeken bu yazıları şiirleri yazan birisinin, hep sevgiden, aşktan bahseden bir kişinin böyle ağır ve acımasız, hakkaniyetsiz bir sözü nasıl söyler diye düşünüyor, bir sonuca uluşamıyorum. Acaba kızgınlıkla mı yazıldı, bilerek, bilinçli mi yazıldı bilemiyorum. 

Vergi mevzuatı geniş bir mevzuaattır. Dolayısıyla uygulamada hata da yapılıyor, yanlış da yapılıyor. Yapılan yanlışlıklar memur veya amir tarafından görüldüğünde düzeltiliyor, yada mükellef farkına vardığında itiraz üzerine düzeltiliyor. 

Mürekkep yalamış insanlar bile iğne kendilerine batınca bas bas bağırıyorlar, eline bir blog yazma fırsatı geçtiğinde nasıl saldırgan oluyorlar görüyoruz. Vatandaş hak ve ödevlerini mutlaka öğrenecek ve bilecek, hakka geldi mi şahin, ödeve geldi mi karga olmayacak, aksi takdirde gemi rotasını şaşırır, Allah korusun bir de su almaya başladı mı sürükleniriz hep beraber bir meçhule. 

O talihsiz cümle için düzeltme yapılmadığı takdirde ozanın dediği gibi ''Kalsın benim davam mahşere kalsın'' 

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..