Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '17

 
Kategori
Hukuk
 

Haksızlığın Miktarı Olmaz Bir Lira Olsa Bile Dava Açın, Para İçin Değil Hukuk İçin

Haksızlığın Miktarı Olmaz Bir Lira Olsa Bile Dava Açın, Para İçin Değil Hukuk İçin
 

Normal olarak mahkemede dava, hakkını almak için açılır ve öyle oluyor. Ama sanki gereğinden fazla maddiyatçı davranılıyor. Oysa hak sadece para değil onurdur; senin onurun olabileceği gibi başkalarının hakkı onuru.

Bütün davalarda kişinin kendi menfaati var. Hadi olsun da hani değmezse, alamayacaksa, uğraşmak istemiyorsa, lanet olsunsa falan dava açmıyor.

İyi de sana yapılan bu şeyler herkese yapılıyor, hukuk kazansın çakalların burnu sürtülsün diye herkes yapılan gerek bireysel gerek kamu haksızlıkları cebinde üç kuruş yargı harcı da varsa dava etse…

Hukuktan şikâyet ediyoruz çokça… Mahkemeler mecburen gereğini yerine getirecek. Haklıysan kazanacaksın. Sen bir şey kazanmasan bile hukuk çok şey kazanacak. Kazanılan her dava kötülüklere sıkılmış kurşundur.

Ben uyumlu biriyim(ayağıma basandan ben özür diliyorum) pek böyle davalık durumlar yaşamıyorum ama sıkıyönetimde kapımı tekmeleyen ev sahibini şikâyet etmiştim ve bayağı sorun yaşadı. Herkese yapıyormuş bir daha hiç kimseye yapamadı.

Uğraşmaya değmez diyorsunuz ya hata yapıyorsunuz, davayı insanlık için açıyorsunuz. Bu her kimse size yaptığı şeyi başkasına yapamıyor. Onu hukuk içerisinde yaşamaya zorluyorsunuz.

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..