Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '13

 
Kategori
Blog
 

Haksızlık bu!...

Haksızlık bu!...
 

Bu haksızlık, burada daha önce de dile getirildi ama çoğu haksızlıklar gibi bunda da bir değişiklik olmadı.

Şu mekanda hepimiz, kendimizi ifada(ya da tatmin) için okuyup yazıyoruz... Profesyonel değiliz, yaptığmız işin maddi bir karşılığı yok... Bu anlamda "işletme"nin müşteri sirkülasyonu da bizi fazla ilgilendirmiyor.

Gerek, basılı basında, gerekse internet ortamındaki maaşlı yazarlar, okur yorumlarına cevap vermezler... Yorumlar, ağır ya da haksız eleştiri bile olsa cevap verilmez... Çünkü, yazarın okurla polemiğe girmesi "işletme"nin okur kaybetmesine yol açabilir...

İşletmenin okur kaybetmesi, para kaybetmesi demektir ve oradan maaş alan adamlar da bunu hesaba katmak zorundadır..Böylece, okur yorumları sineye çekilir.

Ama, dediğim gibi biz burada "zevkine" yazıyoruz. Öyleyse, bana kendi aklınca eleştirel, hatta hakarete varan yorumlar yazan içerden(blog üyesi) vey dışardan kişilere verdiğim cevabı da yayınlayın ki içim rahat etsin.

Oysa, ben adamın kendi öfkesini kustuğu yorumuna aynı dozda cevap yazıyor ve OK liyorum; adamın yorumu anında yazının dibinde ama benim cevap bir aydır, yeşil okla bekliyor...

Yani, burada kim veya ne gözetiliyor anlamış değilim... Eğer, diyorsanız ki blogçularımız kavga etmesin, ortalık süt liman olsun, o zaman adamın öfke dolu yorumunu bana neye gönderiyorsun?...

Efenim, istersen yayınlama, demek mümkün... Tamam da bir yanlışı ya da yanlış anlamayı ya da hakareti yiyip yutalım mı yani... Kaldı ki, verdiğimiz cevap karşıdakinin bize reva gördüğü dozu aşmıyor, bizim de onun kadar "rahatlama" hakkımız  yok mu?

Sadece bu da deği, aynı zata benim yazdığım sert yorumun cevabını ertesi gün ben alıyorum... Ama, onun bana yazdığı öfke yorumuna benim verdiğim cevap dediğim gibi yirmi gündür orada duruyor??

Bu editörlük anlayışından şikayetçiyim... Buradaki insanlar çocuk değil... Ya bırakın adam gibi herkes kavgasını etsin ya da yorumun gelenine de gidenine sansür uygulayın... Ya da hiç değilse, geliş gidiş trafiğinde adil olun...

Sırf bu nedenle, dışardan bazı densizlerin yaptığı yorumları -ki sayısı üçü beşi geçmez- yorumu reddettim... Bilyorum ki, arkadaşa vereceğim cevap günler hatta haftalar sonra yayınlanacak, belki hiç yayınlanmayacak ve arkadaş da zannedecek ki, haklıyım bu yüzden yazar bana cevap veremiyor...

Evet, dediğim gibi bu işten para kazanan; çoluk çocuk geçindirenler bazı şeyleri sineye çekmeye mecburdur... Ama biz değiliz!... Gerek blog üyesi, gerekse dışardan birilerinin yorumunu bize ulaştırıyorsanız, bizimkini de hiç değilse o yazı gündemden düşmeden, 24 saaati doldurmadan cevap yorumun altına iliştirilmelidir...

Aksi halde, ben buradan, kendi aklınca bize gol atmaya çalışan nefret dolu yorumcunun, ufuktan ve "utanmadan" yoksun yorumlarını yayınlamayacağım, reddedeceğim...

Blog editöryasından da bu  tek yanlı "sansürü" gidermesini ve asgari adaleti sağlamasını bekleyeceğim...

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..