29 Eylül '12

Hala bakir, hala muhteşem, Uçmakdere

Uçmakdere

İstanbul’un yanı başında, son yıllarda adını çok duymaya başladığımız, doğal, hala bakir kalmayı başarmış küçük bir köy Uçmakdere. İlk olarak doğada yürümeyi sevenler keşfetti bu doğal güzelliği, sonrada adrenalin tutkunları yamaç paraşütü için tercih etmeye başladılar. Şimdilerde ise Uçmakdere gerek doğal güzelliği, gerekse aktiviteleri, üzüm bağları ile gelen konuklarını kendine âşık etmekte.

Nereden başlasam bilmiyorum, bu eşsiz güzelliği anlatmaya. Tekirdağ sahilinde güzel bir kahvaltı ile güne merhaba dedik. Sabahın ilk ışıkları ile, balıkçı motorlarının sesiyle yaptığımız kahvaltının ardından yürüyüş rotamızın başlangıcına doğru yol aldık. Yürüyüş rotamızın başlangıcı aynı zamanda yamaç paraşütü yapılan nokta. Bir kaç tane paraşütçü arkadaş atlayış için uygun rüzgâr bekliyor bir taraftan da atlayış için son hazırlıklarını yapıyorlar. Onlarla selamlaşarak yürümeye başlıyoruz.

İlk başlarda kuru otlar, yaprakları dökülmüş meyve ağaçları, üzüm bağları arasından yürüyoruz. Etrafta sürü ile kalkan kuşların resmini çekme yarışı başlıyor. İlerledikçe yürüyüşümüze Marmara adaları da katılıyor. Marmara denizi üzerinde gelin gibi duran adaların resmini çekmekten alıkoyamıyoruz kendimizi. Yüksek tepelerde ki sis henüz kalkmadı, hatta az ileride içersine gireceğimiz bir sis bulutu manzaramızı engellese de, gezimize bir başka heyecan katmakta.

Yükseklere çıktıkta manzara daha doyumsuz, daha keyifli oluyor. Yürüdüğümüz alanda yol yok, patika yok, rehberimiz sürekli gurup halinde yürümemiz gerektiği hakkında bilgiler veriyor. Yüksekten düzlüklerde ki manzara en az Marmara denizi kadar güzel ve keyifli.
Taa uzakta beliriyor Uçmakdere köyü, rehberimiz heyecanla gösteriyor. Uçmakdere’ye yaklaştıkça rehber buranın mimarisi, geçim kaynakları ne yenir ne içilir bilgileri sıralıyor bir biri ardına. Köye bir dere yatağından iniyoruz. Hemen köyde kısa bir gezi yapıyoruz. Burada gördüğümüz evler bana Karadeniz evlerini hatırlatmıyor da değil. Köy kahvesinde bir çay molası veriyoruz. Köylülerle kısa sohbetlerin ardından Uçmakdere evlerinin resimlerini çekerek öğle yemeğimizi almak üzere restorana gidiyoruz.

Öğle yemeğinde deniz çipurası, salata, mezeler bulunuyor. Ne yalan söyleyeyim son yılarda yediğim en lezzetli balıktı. Kültür çipurası ile deniz çipurası arasında inanılmaz bir lezzet farı olduğunu burada çok daha iyi anladım.

Yemekten sonra bir şarap evine gidiyoruz, burada her çeşit şarabı bulmak mümkün. Örneğin hiç Nar şarabı duymuş muydunuz?  Burada buna benzer yüzlerce çeşit şarabı bulabilirsiniz. Herkese ücretsiz sunulan şarap tadımından sonra dileyenler sevdiklerine hediyeler alıyor ve ardından Marmara denizinin muhteşem manzarası eşliğinde İstanbul’a doğru fotoğraf molaları vererek devam ediyoruz.

Toparlamak gerekirse bu gezide doğa ile iç içe, muhteşem manzaralara karşı harika bir yürüyüş yaptık. Uçmakdere köyünde gerçek köy hayatı ile tanıştık, kahvaltı ve muhteşem öğle yemeği yedik. Şarap tattık, bol bol resimler çektik.

Uçmakdere’de yürümek için en ideal zaman ilkbahar ve sonbahar ayları. İlkbaharda her yer yemyeşil olmakla beraber sonbaharda sarının her tonunu bulmak, asmalardan üzüm toplamak mümkün. Ben https://www.kulturturlari.net/tur/ucmakdere-trekking-turu burada yer alan tura katılmıştım. Hizmet, rehberlik ve servis anlamında çok memnun oldum Siz alternatiflerini de inceleyebilir güzel bir hafta sonu geçirebilirsiniz.

Bu gezide yanınızda mutlaka olması gerekenler Yedek giysi, çorap, yağmurluk, spor ayakkabi, havlu, güneş kremi, küçük bir sırt çantası, güneşten koruyacak bir şapka ve içme suyu.

Özer Utku ÇET
 jaseph@hotmail.com

: 11.09.12

1975 Muğla Fethiye doğumluyum. 1998 yılından bu yana turizm ile içiçe birisiyim. Dünya üzerinde b..