Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '18

 
Kategori
Eğitim
 

Hala Görme Engelli Öğrencilerin Kaynaklara Erişim Sorununu Konuşuyoruz

Hala Görme Engelli Öğrencilerin Kaynaklara Erişim Sorununu Konuşuyoruz
 

Salih Arıkan


Çıkan her eserin bir kopyasının Elektronik kaydının, Milli Kütüphaneye verilmesiyle ilgili Yönetmelik var. Yayın evleri maalesef ayak diriyorlar.

Ben Lise ve Üniversite okurken kitaplar kabartma e-kitap sesli kitap değilken hala görmeyenlerin erişebildiği kaynaklar yetersiz Getem hem sesli kitap ve kitap tarama hizmetiyle Tür Gök Ankara Milli Kütüphane ve bazı Halk Kütüphaneleri sesli kitaplarla görmeyenlere hizmet ediyorlar. Ama Üniversitede okuyan görmeyenler kayıt sırasında istedikleri formatlarda kitaplarına ulaşamıyorlar.

Bazı Üniversiteler sesli ve e-kitap ders kitaplarında öğrencilere destek sunarken bazıları da sosyal sorumluluk deyip işi öğrencilere yüklüyor bazı Üniversitelerse tamamen kayıtsız.

Görme engelli öğrenciler ne yapmalı. Öncelikle bulundukları Üniversitelere ve YÖK’e dilekçeler yağdırarak ders kitaplarının seslendirilmesi ve taranması konusunda taleplerini dile getirmelidir. Bu işler sosyal sorumluluk değil Üniversitelerin ve YÖK’ün asli görevidir. Biz kendilerini yazıyla uyardığımızda öğrencilerin başvuruları esastır diyorlar. Şimdi öğrencilerimiz dilekçelerini yazsınlar bizde takipçileri olalım.

2019'a az kalan bu günlerde hala bu sorunların sürüncemede olması çok üzücü. Ben ilk Üniversitemi okurken gönüllü öğrencilere kitapları kasetlere okutmuştum. 2.Üniversitemi okurken açık öğretime dilekçeler vererek tüm derslerimi sesli kitap haline getirttim. Özellikle İmam Hatip Liselerinde ve İlahiyat Fakültelerinde okuyan görmeyen arkadaşlarımızın derslerini okutacak alan bilgisine sahip Hocaların olması gerekiyor. Bu konuda takip ettiğimiz konular arasında kamuoyunun desteğiyle görmeyenlerin kaynaklara ulaşma sorununun çözüleceğine inanıyorum.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..