Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '09

     
    Kategori
    Eğitim
     

    Hala öğrenciyim yine mağdurum!

    Hala öğrenciyim yine mağdurum!
     

    Sınavlar


    94 aralık doğumluyum. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Gecenlerde bu sitede "çocukluğumu bana geri ver ey türk eğitim sistemi" isimli bir yazı okudum ve bunun üzerine ben de aynı durum üzerine duygularımı paylaşmak istedim.

    Ülkemiz eğitim sisteminin kurbanlarından biri olarak her öğrencinin bir zamanlar yapmış olduğu gibi ben de sınava girdim. Ne mutlu bana ve aileme ki yaşadığım şehir olan izmirin en iyi sayılan ve en köklü olan anadolu liselerinden birine girmeyi başardım. Ancak benim bir çok öğrenciden farklı yanım bir değil iki sınava girerek liseye yerleşmiş olmam. 6.sınıfta milli eğitim bakanlığının aldığı bir kararla hem 7., hem 8.sınıfta sınava gireceğimi öğrendim. Bunun üzerine, aslında hic böyle bir planım yokken, bir dershaneye kaydım yapıldı. 7.sınıfta sadece pazar günleri gittiğim dersaneme 8.sınıfa geçince cumartesi ve pazar gitmeye başladım. Ancak bir tek dersane yetmiyormuş gibi özel ders de alıyordum. Neden özel ders aldığımı sorarsanız bende bilmiyorum. Herkesin alıyor olması bende geri kalma korkusu yarattı bu nedenle dersanenin yanında haftada 2 akşam sayısal derslerden özel ders de aldım. İyisiyle kötüsüyle bu çok zorlu iki seneyi atlattım ve tek hayalim olan babamın mezun olduğu liseye yerleştim. Herşeyin harika olacağını düşündüğüm bir yaz beklerken milli eğitim bakanlığından yeni bir açıklama yapıldı. Meslek lisesi, anadolu lisesi veya düz liseye gitmenin hic bir farkı olmayacağını; yani iki senelik emeğimin hiçbir anlama gelmediğini öğrendim. Bendeniz özel bir ilköğretim okulundan mezunum. Senelerce özel okuluma, psikoloğa, özel derslerime ve dersaneme verilen paranın boşa gittiği düşüncesinin yanında artık elde ettiğim başarı da cok bir anlam ifade etmiyor. Tabi ki kendimle gurur duyuyorum. Yine olsa bu sınava çalışırdım ama kendimi bu kadar da zorlamazdım. Bu sorunlarımı tartışmaya kalkınca tepki aldığımı da gördüm. Düz liseye giden yaşıtlarıma haksızlık ettiğim söylendi. Kesinlikle bu düşünceye katılmıyorum. Çünkü ben saatlerimi, planlarımı, sosyal yaşantımı ileride rahat bir yaşam sürebilmek için iki seneliğine rafa kaldırdım. Anadolu liselerine yerleşemeyen yaşıtlarım iki soru çözeyim diye ellerine kalem aldılar da ben mi ellerini tuttum çözmesinler diye? Kısacası bende diğer bir çok öğrenci gibi bu ülkenin eğitim sisteminin bir mağduruyum. Bu yazı benim son yakınmam. Artık hayal kırıklığımı ve mağduriyetimi bir rafa kaldırıp önüme bakmak ve bu şartlar altında başarıyı yakalamak zorundayım.

    Zaman ayırıp okuduğunuz icin teşekkür ederim. Değerli yorumlarınızı bekliyorum.

    Saygılarımla...

     
    Toplam blog
    : 1
    : 481
    Kayıt tarihi
    : 27.07.09
     
     

    94 izmir doğumluyum. Fotoğraf çekmeyi severim. Hayvanlara bayılırım (böcekler hariç). Başarılı bir ö..