Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '07

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Hala pirinc lapasi yeniliyor mu?

Hala pirinc lapasi yeniliyor mu?
 

O-KAYUU ( Pirinc lapasi )


Bir iki gündür boğazim kötü idi. Yayılmasi erken ama gripyüzünden bazi okullarda derse gelmeyen sayısı çok olduğu için derslerin tatil olduğu bir dönem. Acaba grip mi diye doktora gittim. Tetkiklerde grip çıkmadı. Biraz ateşim var, biraz da kırıklık. Hastaneden eve döndüğümde eşim paket içinde pirinc lapası almıştı bile. Burada adı O-KAYUU, hazırlaması biraz zaman aldığı için, hazırını almış.

Biliyor musunuz buraya geldiğimden beri hiç yadırgamadığım bir yiyecek oldu pirinç lapası. Hasta yemeği diye düşünüldüğü için pek hoş gelmeyebilir ama burada kalorisi düşük olduğu için özellikle genç kızların normal beyaz pirince yeğledikleri bir yiyecek.

Bir de içine resimde görülen kırmızı yaban eriğinden yapılan UMEBOSHI denilen bir tür turşu eklenirse hafif bir eksilikle daha da zevkle yenilir hala geliyor. Bazen icine somon baliginin pismis kirintilari ve yumurta eklenirse pişirilirken, tadı daha farklı daha güzeldir.

Sunuluşu size nasıl geliyor bilmiyorum ama özellikle soğuk alınca hafif yemek yemeniz durumunda en lezzetli olani. Yanında yeşil çay. Bu akşam benim yemeğim bu idi.

Gerçeği söylemek gerekirse küçükken hiç sevmezdim pirinci ve türevlerini . Burada istemediğim kadar soframızda. Eksikliği olmasın dedirtecek kadar seviyorum şimdi. Çünkü burada Türkiye'de yemeğin yanında ekmek ne kadar önemli ise burada da pirinç onun kadar önemli .

Havalar birden soğudu burada ... Orada da öyle mi bilmiyorum. Aman kendinize dikkat... Özellikle grip insanı günlerce yatağa bağlıyor...

Sağlıklı günler diliyorum hepinize...
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..