Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '20

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Hale Soner, C.Akın Ev Konseri

İDOB CANLI EV KONSERLERİNDE SOPRANO HALE SONER KEKEÇ VE TENOR CANER AKIN

İstanbul Devlet Opera ve Balesi bu pandemi sürecinde seyircilerini unutmuyor. DOBGM desteği ile kurumun isntagram üzerinden ‘’Canlı Ev Konserleri’’ne devam ediyor. Bu dizinin 4. Konserinde soprano Hale Soner Kekeç ve tenor Caner Akın yer aldılar. Sanatçılara DOBGM Baş Korrepetitörü Fügen Yiğitgil eşlik etti.

İlk şarkı için ekrana gelen soprano Hale Soner Kekeç, G.Puccini’nin La Boheme 2.perdesindeki Musetta’nın aryası ‘’Quando m'en vo’’ söylediği anda, içimden ‘’İyi ki bu kız Türkiye’de, bu sayede böyle güzel ve yüksek frekanslı sesleri dinleme fırsatı buluyoruz.

Şarkı söyleme sırası Caner Akın’a gelince, programına ‘’Torna a Surriento’’ adlı bir Napoliten ile başladı. Son derece güzel bir yorumla söylediği bu şarkı kulaklarımıza iyi geldi.

Amerikalı ünlü besteci ve orkestra şefi olan Leonard Bernstein’in Candide Operasından ‘’Glitter and be Gay’’ için ekrana gelen Hale Soner Kekeç’i dinlerken sesine bir kez daha hayran oldum. Çünkü bu şarkıyı çok az şarkıcı icra edebilmektedir.

Caner Akın Gaetano Donizetti Alayın Kızı (La fille du régiment) operasından '’Ah! mes amis’' şarkısını söylemeye başlayınca aklıma birden 2 Şubat 1974 tarihinde, İstanbul Devlet Opera ve Balesi tarafından İstanbul prömiyeri yapılan ve Aydın Gün’ün sahneye koyduğu oyun geliverdi. Rahmetli Aydın Gün eşi soprano Azra Gün’ün ses özelliklerine de uygun olabilecek bazı opera ve operetleri de repertuvara alırdı. Bunlardan biri de bu opera idi. Caner Akın’ın söylediği bu şarkıyı o zamanlar, operamızın zarif, beyefendi ve yakışıklı tenoru, ki kendisine uzun ve sağlıklı ömürler diliyorum Oktay Tezcanlı söylemişti. Kendisine saygılarımı iletiyorum. Teknik zorluğu olan bu şarkıda Caner Akın’ı alkışlıyorum.

Franz Lehár’ın Şen Dul operetinden sevilen düet "Lippen Schweigen" sahnelerimizden ve konserlerde her zaman çok sevilir. Sanatçılarımız da bu şarkıyı programlarına almışlar ve güzel bir şekilde icra ettiler. Üstelik ortamın elverdiği mini mizansen içinde.

‘’Meine Lippen, sie küssen so heiß’’şarkısı da yine Franz Lehár’ın, bu kez Guiditta operetinden sevilen bir parçadır. Oyun fazla oynamasa bile aryası konserlerde sıklıkla söylenmektedir. Sopranomuzun bu şarkıdaki başarısı da son derece alkışlanacak kadar iyi idi.

Fransız besteci Jules Massenett’in trajik bir operası var, Werther. Bu operadan Werther’in sevilen aryası‘’Pourquoi me réveiller’’ şarkısını söylemek için tenor Caner Akın ekrana gelince, benim hayalim yine İstanbul Devlet Opera ve Balesi’nin 17 Aralık 1988’deki temsiline ve dolayısıyla rahmetli tenor Cemalettin Kurugüllü’ye bir anda gidiverdi. Caner kardeşim de ağabeyisi Cemalettin gibi güzel bir icra gösterdi.

Son olarak da konserlerin genellikle bis parçaları olarak icra edilen Guiseppe Verdi’nin La Traviata operasından Brindisi “Libiamo, ne’ lieti calici” için sanatçıların güzel bir düeti ile bu güzel ev konseri sona ermiş oldu.

Ben bu güzel ev konserlerinin çok yararlı olduğu düşüncesindeyim. Her ne kadar salondaki ambians olamasa bile, bizler de sanatsız kalmıyoruz. Başta yöneticiler olmak üzere, sanatçılar tenor Caner Akın, soprano Hale Soner Kekeç ve piyanist Fügen Yiğitgil’i yürekten alkışlıyorum.

Bu konserin kayıt linki aşağıdadır ve kaçırmış olanlar, konserin kayıt videosunu bu linkten izleyebilirler.

İsmail Hakkı Aksu

Konserin video linki:

https://www.instagram.com/p/CBBczDXnKKl/

 
Toplam blog
: 137
: 116
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Ressam, dekoratör, araştımacı yazar. ..