Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '16

 
Kategori
Dünya
 

Halep tarumar ama internet var

Halep tarumar ama internet var
 

twitter.com'dan... Bana Alabet


Halep 5 yıldır yakılıyor-yıkılıyor…Ne hale geldiğini her gün, günde birkaç defa ekranlarda görüyorsunuz.

Taş üstünde taş kalmamış, şehir moloz yığınına dönmüş!

Peki, böyle bir şehirde internet olabilir mi?

Olabilirmiş demek… Çünkü o şehirden twitter paylaşımları var.

Peki, cep telefonu, bilgisayar gibi iletişim cihazlarının çalışabilmesi için başka ne lâzım?

Elektrik!

Halep’te elektrik var mı?

Bu cihazlar çalışabildiğine göre, demek ki var.

Elektriğin ücretsiz verileceğine inanabiliriz. Fakat internet sağlayıcıları, bu hizmeti ücretsiz verebilirler mi?

Hemen hemen imkânsız! Her ay, düzenli olarak ücretlerini tahsil edemezlerse, iletişimi keserler. Demek ki bu hizmetleri de düzenli bir biçimde sağlayan kurumlar faaliyetlerini sürdürüyorlar.

Halep’te iletişimin kesilmediğini, Türkiye’nin en ciddi yayın kuruluşlarından NTV kanıtlıyor!

14 Aralık 2016 günkü haberlerinde; Bana Abalet isimli, 7 yaşındaki bir kızın, Eylül ayından beri, twitter mesajlarıyla bütün dünyaya Halep hakkında bilgiler verdiğini anlatıyor.

Bana Abalet, mesajlarını İngilizce olarak yazıyor. Bu konuda ona İngilizce öğretmeni olan annesi yardım ediyor. Bana’nın son mesajlarından biri; “Evimiz bombalandı. Yıkıldı. Çok korktum. Artık bir evimiz yok. Bebeklerim ve oyuncaklarım öldü, çok üzgünüm ama ölmediğim için mutluyum” şeklinde oldu.

Bana, Türk Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’na da bir mesaj yazmış. Şöyle: “Lütfen bize yardım edin. Artık zaman kalmadı.”

Çavuşoğlu da ona, “Umudunuzu koruyun kardeşim. Türkiye sesinizi duyuyor. Kabusu bitirmek için yoğun bir şekilde çalışıyoruz” diye cevap verdi.

Görüldüğü gibi, küçük kız evleri bombalandıktan sonra bile iletişime devam edebiliyor.

Buradan da anlaşılıyor ki Halep’te iletişim hayatı pek fazla sekteye uğramamış.

Böylesine yıkılmış bir şehirde bunlar mümkün olabilir mi? Şehrin yıkıldığına mı inanalım, iletişimin kesilmediğine mi?

Bize çok fazla yalan söylendi çok…

Yıkılmış bir şehirde böyle bir iletişim imkânının olması, elektriğin veriliyor olabilmesi mümkün mü?

Elbette şehrin bir bölümünün yıkıldığı doğrudur. Herhalde, TV’ler dönüp dönüp o yıkılan bölümü gösteriyorlar. Çeşitli açılardan, uzaktan, yakından!

x   x   x

Günün Fotoğrafı, BBC Türkçe’den (15 Aralık 2015)…

“Doğu Halep'ten gelen haberler, hükümetin kontrolü altındaki Batı Halep'te sevinçle karşılandı”

Batı Halep'te sevinç gösterileri düzenleyen Suriyeliler

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..