Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Halil Soyuer

Halil Soyuer
 

Şair ve Gazeteci yazar Halil Soyuer, 1921 yılında Balıkesir / Havran’da doğdu ve 17 Ocak 2004 yılında Ankara’da kaybettik. Bugün vefatının 7. yılında SOYUER'i yine rahmetle ve saygıyla anıyorum. Daha önce de MB'ta hakkında bir şeyler yazmıştım. Çünkü o benim üstadım ve vefalı bir dostumdu.1962'den vefat edene kadar bu dostluğumuz devam etti.Dostluğumuz bir menfaat üzerine kurulmamıştı. Çünkü menfaat üzerine kurulan dostluklar buz üzerine yazılan yazı gibidir, güneş doğunca bu yazılar çabuk silinir. Bizimki öyle değildi...O’nu anmak benim için bir görevdir. Ondan söz etmek beni sevindiriyor, mutlu ediyor ve bana gurur veriyor. 

Eski Aydın milletvekillerimizden şair Mustafa Kemal Yılmaz’ın şairler konusunda şöyle bir sözü vardır: " Şairler ölmezler, onların güzel ve kalıcı şiirleri her zaman anmamıza sebep oluyor” dediği gibi Halil Soyueri’ de güzel ve kalıcı, manidar, nitelikli şiirleriyle her zaman manen de olsa aramızda yaşıyor ve yaşamaya devam edecektir.. 

Rahmetli Halil Soyuer, 18 Mart 1991 yılında bana imzalı olarak gönderdiği "GÖNÜL DAĞLARI " ( şiirler / Şiirde 50 yıl, 1940 -1990 ) yazdığı şiirlerini bu kitapta toplamışlar ve birini de imzalı olarak armağan etmişlerdi. Bana gönderdiği bu güzelim şiir kitabında : "Değerli şair, eğitimci ve yazar Abdülkadir Güler kardeşime gözlerinden öperek. Halil Soyuer, Ankara. 18.3.1991" diye imzalayıp göndermişlerdir. Bunu da ilave edeyim ki Halil Soyuer’in çok güzel bir el yazısı vardı.Bana İmzalı olarak gönderdiği şiir kitaplarında hep böyle sıcak ifadeyi kullanıyor ve “ gözlerinden öperek” diyordu. 

Böyle diyen bir şairi bir gönül dostunu unutmak mümkün mü , anılmaz mı? Doğrusu ben böyle hatırnaz, vefalı insanları kolay kolay unutmuyorum. Çünkü " VEFA " sadece İstanbul'da bir semtin adı değildir. Şimdi sözü fazla uzatmadan ve eğip bükmeden şair Halil Soyuer’ i dinleyelim, bir güzelim şiiriyle bir daha gönülden rahmetle analım diyorum , ne dersiniz benim şair dostlarım ? 

TELAŞ 

Gidenler benden gitti 

Ellerin telaşı ne? 

Zaman beni eritti 

Yılların telaşı ne? 

*** 

Sevda bıçaktan keskin 

Gönlüme etti baskın 

Baharlar bana küskün 

Dalların telaşı ne? 

*** 

Yağan kar mutlak erir 

Ömür zamanda çürür 

Göz görür, ayak yürür 

Yolların telaşı ne? 

*** 

Şu dönen tekerlekler 

Beni gurbete ekler 

Yağmuru toprak bekler 

Sellerin telaşı ne? 

Halil SOYUER / 1947 

Bu şiir bestekar Ali Kocatepe tarafından bestelenmiştir. 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..