Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '09

 
Kategori
Sinema
 

Halk kahramanı Recep İvedik!!!

Halk kahramanı Recep İvedik!!!
 

Bir ülkede Recep İvedik' halk kahramanı ilan ediliyorsa yandık.


Maganda Recep İvedik cebine doldurduğu sokak esprileri ile yeniden aramıza döndü. Ben Recep İvedik’ i Şahan’ın Televizyon programlarında gerçekten severek izledim ve arkadaşlar arasında da günü geldi gırgırını geçtik. Türkçemizde güzel bir söz vardır. “Kabak tadı verdin” derler eğer birisi bir şeyi uzatıp gereksiz hale getirirse, işte bizim İvedik efendi de aynen kabak tadı verdi. İkinci filmi izlemedim ama yapılan yorumlardan anladığım ve kendim de Türkiye’nin ortamını bildiğim için filmin küfürlü ve boş bir film olduğunu az çok anladım. Yurt dışında yaşadığım için bu filmi ben Türkiye’de ki izleyiciler gibi anında izleyemiyorum, çok izleme meraklısı değilim ama denk gelirse bende izleyeceğim, kimse kusura bakmasın ama ben bu filmi para ile değil internetten indirip izleyeceğim açık açık söyleyeyim. Türk Sinemasının gelişmesi için her türlü filmi para verip izlerim ama bu tarz maganda filmlerine benden para çıkmaz. Bugün ki Milliyet gazetesinde bu film hakkında o kadar çok yorum yapılmış ki, hatta Türk bilim adamlarının buluşuna yapılan yorumları bile ona katlamış. İşte bu noktada düşmemiz gerek, diye düşünüyorum. Bir ülke insanı artık mizahı sadece bel altında arıyor ve buna severek onay veriyorsa o ülkenin hiçbir yerinde küfrün önüne geçemezsiniz. Statlarda bir zamanlar bir kampanya vardı hatırlarsınız “Küfre hayır” isimli, gel gelelim ne oldu statlarda küfür artarak bugünlerde geldik. Bu kampanya ve diğer birçok iyi kampanya da çoğunluğu magandalığı seçmiş bir ülkede ne yazık ki harcanıp gitti. Üzül Türkiye, ağlanacak haline sen gülmeye devam et.

Şahan ülkemizin son dönemde en çok parlayan birkaç isminden biri ve ondan esprileri yaparken Türk mizahına ve Türk sinemasına bir şeyler vermesini istiyorum. Bunu yalnız ben değil diğer birçok izleyicide istiyor. Yoksa film yapıp içinde ona buna dümdüz gidilecekse iş o zaman sinemalıktan çıkıyor.

Bugünkü yorumlarda öyle cümleler vardı ki beni ve diğer bazı okuyucuları şoke etti. Bazıları Recep İvedik’i halk kahramanı ilan etmiş bazıları beğenmeyenlere taş atmış ve bunun gibi birçok destek yorumu okudum. Benim bildiğim halk kahramanları ona buna sövmez, yani Karacaoğlan’ın hiç ninesine söven bir şiirini okumadım. İvedik efendiyi beğenmeyenler de hep aynı şeyden şikâyetçi buda tek kelime ile “Küfür”.

Günlük hayatımızda hepimiz yeri geldiği zaman küfür ediyoruz ve arkadaşlarımızın içinde küfürlü konuşuyoruz şahsen ben belli erkek arkadaşlarımın yanında epey argo kullanıyorum. Fakat asla büyüklerin ya da bayanların olduğu ortamda ne ben kullanıyorum nede arkadaşlarım kullanıyor. Argonun da bir yeri var diye düşünüyorum. Gel gelelim Şahan sinemaya kimin geleceğini pek önemsememiş olacak ki basmış küfrü, düşünün kız arkadaşınızla bu filme girdiniz ve kendinizi saçma sapan diyalogların içerisinde süren giden bir filmde buldunuz, yanınızdaki kız arkadaşınızdan utanmaz mısınız? Şahsen ben utanırım. Peki, ya kız kardeşinizi, halanızı, yeğeninizi yanınıza alarak bu filme gittiniz film başlar başlamazda kendinizi küfür deryasına attınız, aklınızdan neler geçer acaba hiç düşündünüz mü? Benim Şahan hakkında hiç iyi şeyler geçmez hatta iki de argo ederim kendisi hakkında, bunu üstüne basa basa söylüyorum. Peki, Türk komedi sineması hakkında olumlu bir gelecek düşünür müsünüz? Ya da geleceğin gençlerinin konuşmaları hakkında kafanızda ne gibi sorular oluşur? Bu film benzeri filmleri izleyen eğitimsiz kesim bu filmi aynen hayatlarında yaşayacaklarına eminin, aynen Kurtlar Vadisini izleyip kara palto ile gezen Polat tipleri gibi.

İstiyoruz ki eşimizi alalım maça gidelim, olmuyor. Kız arkadaşımızı alalım güzelce eğlenip gülelim oda olmuyor, kahvede maç izleyelim diyoruz oda olmuyor. Her yerde iğrenç bir ağız ve ulu orta kimseyi aldırmadan havaya savrulan küfürler uçuşuyor. Bu laflar kendilerine edildiğinde ise bıçaklar ve silahlar hemen ortaya çıkıveriyor. Bu durumda da birkaç saatlik bir eğlence de herkese haram oluyor. İmam ile cemaat olayı, Şahan çıkıp bu tarz işleri halka izlettirirse halkta bunları alacak ve evirip çevirip bin bir hale sokup bünyesinde yakacak, o zamanda ortaya öyle güzel bir toplum çıkacak ki ortalık İvedik efendilerden geçilmeyecek.

Bazı arkadaşlar demiş ki siz iyisini yapın, bu kadar parayı siz verin Türkiye’de yaşayan magandalara bakın size nasıl film çekerler aklınız hayaliniz almaz, Türkiye’de biz İvedik tipli adamlardan kurtulalım diye uğraşıyoruz ama ne yazık ki mantar gibi çoğalarak ürüyorlar. Başbakanın dahi konuşmasını argo ile süslediği bir ülkeden de ne bekleyebilirsiniz ki. Başbakan dediğimiz kişi bile koltukta yerini doldurmaktan aciz.

Birkaç laf ta “Günlük hayatta sanki kullanmıyoruz” diyen yorumculara etmek istiyorum. Günlük hayatta bu lafları ananın, babanın yanında et bakayım seni ne hale getirecekler. Üç beş arkadaşın arasında sohbetlerde yapılan argo muhabbeti alıp sinemaya taşıyacaksanız o zaman günün birinde sizin eşinizin yanında birileri ana avrat düz giderlerken sizde susup kalmak durumundasınız. Bir arkadaşın yorumunu çok beğendim. Demişki, “Bugün bu filmi izleyip günün birinde evde otururken torununuz okka gibi küfrü size bir geçirir o zaman anlarsınız İvedik’in bize ne verdiğini.” Harika bir yorum, İvedik lafları ve İvedik hareketleri topluma yavaş yavaş girdikçe siz daha çok beklersiniz Türkiye’den adam akıllı işlerin çıkmasını, çıksa bile millet küfre alıştıktan sonra yapılan iyi işler de harcanır gider.

Kısacası toplumumuzun bu acı durumuna üzüldüm, gülmeyi bile belin altında arıyorsak yapacak bir şey yok. Beyin ile bazı organlar yer değiştirmiş ve alt taraf maşallah iyi çalışıyor. İşte bu yüzden de ülkemizden elle tutulur bir şey çıkmıyor. Bakın eğitimci dediğimiz bir İvedik kafalı kişinin mantığına. Yaşadığım olayı diyalog şeklinde yazıyorum. Karası siz verin.

Hoca: Ooo, selam ne haber?

Ben: İyiyim hocam sağ olun siz?

Hoca: Ooo, bakıyorum kulakta küpe var sanırım ..p olmuşuz gayet iyi. Ne o kulağındaki küpe ..p musun? Sen.

Ben: Hocam küpe takmayı seviyorum ne alakası var,

Hoca: Ha ha, anladık anladık. Seni ..p seni.

Ben: Hocam ben burs kazandım Tayvan’a gidiyorum. Orada 3 sene kalacağım ve yüksek lisans yapacağım.

Hoca: Vay, harika demek her gün Fan Fini Fin Fon. Harika, güzel olur oranın kızları. Onların ….sı …. Gibidir. Yaşadın, artık her gün bir başkasına ç….sın.

İşte dostlar benim yaşadığım bu örnek gibi daha binlerce örnek var hayatımızda. Sahan’da yeni bir iş yapmışçasına bu tarz lafları alıp sinemada karşımıza iş yapıyorum lafının arkasına sığınarak çıkarmasının bence sinemayla minemayla alakası yok. Eğer Şahan ya da diğer bir kişi bu tarz film çekecekse ben ve arkadaşlarım bedavaya onlara müthiş argo hazırlarız akılları bile almaz. İlgilenen İvedikler bana ulaşsın. Birkaç örnek isterlerse:

Elin buz gibi …. Karpuz gibi.

Dün gece ….. basmışlar.

Ananas aldırdım bozuk çıktı.

Enene menene …. ninene, ninem mısır patlatır dedem …… oynatır.

Şurdaki baston var ya, …….

Kırk yıllık yoğurtçuyum böyle ……….

Anlayacağınız bu işten dünyalarca paralar kazanan insanlar sokaklarda yapılan bu tür seviyesiz sohbetleri bari sinemaya taşımasınlar. Türk sineması ve mizahı gelişmek istiyor ve İvedik gibi adamları bu sinemaya sokmayın. Hayatımızdakiler bize yetiyor. Şahan’dan ve diğer komedyenlerden düzgün ve zeka kullanılmış işler bekliyoruz.

Son olarak, bu hafta Tayvan’da Çince olarak tek kişilik gösteri yapacağım ve argosuzda bu işin yapılacağına inanıyorum bende de güzel argo vardır ama kusura bakmayın orada beni izleyecek olan kişilerden utandığım için ben kullanmayı düşünmüyorum. Argo geçen sahneleri çıkardım oyundan. Beni sahnede izleyecek olan özellikle Türk bayan arkadaşlarımın rahatsız olmaması için biraz daha kafayı çalıştırıp esprilerin boyutunu değiştiririm daha iyi. İvedik tipli kişilerden arınmış bir Türkiye ve Türk sineması dileğiyle. Sevgilerimle.

 
Toplam blog
: 180
: 4193
Kayıt tarihi
: 13.11.06
 
 

Kariyerini Uzakdoğu sahne ve televizyonlarında geliştiren  sunucu, şovmen, yazar, oyuncu Uğur Rıf..