Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '13

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Halk kültürüne hizmet ödülleri 2012

Halk kültürüne hizmet ödülleri 2012
 

Merkezi Ankara'da bulunan Halk Kültürleri Araştırmaları Kurumu  her yıl özellikle Aralık ayı içinde Türk Folkloruna, Türk edebiyatına ve özellikle eserleriyle Türk halk edebiyatına hizmet edenlere belli bir sayıda Ankara'da yapılan bir törenle sahiplerine ödüller veriyor. Hakak Araştırmaları Kurumu veya derneğinin Genel Başkanı tanınmış araştırmacı yazar Prof.Dr. İrfan Ünver Nasrattınoğlu'dur. Sayın Nasrattınoğlu'nun çalışmalarını yakından biliyor ve tanıyorum. Yurtiçinde ve yurdışında birçok  halk bilimine dayalı kültürel sempozyumlarda görev almakta ve bildiriler sunmaktadır. Ben de yaklaşık 30 yıldır bu derneğin üyesiyim.

Eski adı Türk Folklor Araştırmaları Derneği idi. Son yıllarda adı Halk Kültrülerini Araştırma  Kurumu oldu. Ben de 1998 yılında Türk Folklor Araştırmalarında bu ödülü almaya hak kazanmıştım. Bu yıl da ödül alanları yakından tanıyorum. Hepsine daha nice başarılı yıllar ve sağlıklı günler diliyorum. Konu ile ilgii gazeteci araştırmacı yazar Süleyman ÖZEROL'un bu değerli yazısını burada sizlerle paylaşmak istiyorum. Tüm adı geçenlere yeni yılda sağlık ve başarı dileklerimle birlikte daha nice başarı dolu eserlere imza atmalarını diliyorum.

Konuk yazarımız gazeteci  Süleyman  Özerol'un  yazısını aynen aşağıya alıyorum:  İyi okumalar dileklerimle:

 

************************************************

Konuk yazar :                                                        

Süleyman ÖZEROL

Araştırmacı Gazeteci

15 Aralık 2012, Cumartesi günüsaat 13.00’de Ulucanlar Yarı Açık Cezaevi Müzesi Sanat Sokağı VIP Salonunda gerçekleştirilen Halk Kültürü Araştırmaları Kurumu’nun “Türk Halk Kültürüne Hizmet 2012 Ödülü” törenine katıldım. Tören izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.

Dikmen’den Kızılay’a indim. Köy Enstitüsü Çağdaş Eğitim Vakfında Av. Ömer Erdoğan ile görüşecektim. Bir paket şeker ile bir paket çay alıp yedinci kata çıktım, zili birçok kez çaldım ama kimse yoktu. İnip Kum Sanat’a gittim, aldıklarımı Ayfer Hanıma emanet ettim. Sıhhiye’de duraktan minibüsle Türk Halk Kültürüne Hizmet ÖdülüTöreninin yapılacağı Ulucanlar Yarı Açık Cezaevi Müzesi’ne gittim. Girişte Aydın Karasüleymanoğlu ve eşi Şahver Karasüleymanoğlu ile karşılaştım, hal hatır ettik. Şahver Hanım, Ozan-Der tarihçesini hazırlamaya başladığımı söyleyince, bu kurumun 1972 ‘den 1978 e kadar üç dönem sayman ve yazmalık görevlerini yürüten ve pek çok eseri olan, değerli halkbilimci Adil Özder’den söz etti. Ödül töreni yapılacak salonun kapısında Ergün Veren, Salih Ünver ve eşi, iki de bayan vardı, merhabalaştık, içeri girdik.

Halk Kültürü Araştırmaları Kurumu Genel Başkanı İrfan Ünver Nasrattınoğlu ile görüştük. Karasüleymanoğlu ailesi ile yan yana oturduk.

Aydın bey bir kitabını armağan etti. Tilki Öyküleri çocuk kitabı, Artvin Vakfıbastırmış.

Ödül Töreni

Salih Ünver’in karşılama konuşması, Saygıduruşu ve İstiklal Marşı…

Salih Ünver, Halk Kültürü Araştırmaları Kurumunun tarihçesinden özet olarak söz etti. Kuruluş yılı, kurucuları, ilk adı, ad değişiklikleri, “folklor” ve “halk kültürü” kavramları, çelişkileri derken son adı ve bugüne gelişi, 55 yılda 46 yayın…

Halk Kültürü Araştırmaları Kurumu Genel Başkanı Prof. Dr. İ. Ünver Nasrattınoğlu, kumrun Türkiye’den çık dışarıda özellikle Türk dünyasında tanındığını, bilimsel toplantılar yaptığını, ülkemiz ve kültürümüzü tanıtmayı amaçladıklarını, çalışmaların kitap olarak yayınladığını dile getirdi. Konuşmadan bazı bölümleri özetle aktarıyorum.

“Bazı Avrupa ülkelerinde kültürümüzün tanıtılmasını gerçekleştirdik.”

“Bulgaristan’daki bilim adamları bile kendi ülke halkının kültürü ile ilgilenmeye başladılar.”

“Polonya’da etkinliklerimiz oldu.”

“Türk halkının yetiştirdiği değerlerin de (Yunus, Mevlana…) olduğunu tanıttık.

“Türk halkının insancıl yönü tanıtıldı.”

“Sovyetler Birliği ve Yugoslavya’nın dağılmasından sonra oluşan ülkelerde de etkinliklerimiz oldu.” “1981 yılından bu yana verilen ödüllerde objektif değerlendirme yaptık. Ödül gerekçelerimizi de açıklıyoruz. Sizler de halk kültürüne hizmet edenleri önerebilirsiniz.”

Ödül Alanlar

Doç. Dr. Aysen Soysaldı: Gazi Üniversitesi * Yrd. Doç. Dr. Fatma Emel Ertürk: Atılım Üniversites

Dr. Fatma Ahsen Turan: Gazi Üniversitesi * Hacer Nurgül Begiç: Selçuk Üniversitesi

Yücel Feyzioğlu: Araştırmacı-Yazar * Alper Tunga Özdemir: Yapımcı

Türkçe OlimpiyatlarıDerneği * Ankara Seymenler Kulübü

Ödüle layık görülenlere onurluk ve belgeleri sunuldu. Ayrıca kurumca bir armağan çantası da sunuldu.

Notlarımdan…

Yan yana oturduğumuz Aydın Karasüleymanoğlu geçen yıl, Şahver Karasüleymanoğlu ise 2010 yılında benim gibi kurumca ödüle layık görülenler kişiler. 2010 yılındaki ödül töreninde de birlikteydik. Aydın Karasüleymanoğlu, Artvin Vakfınca yayınlanan “Tilki Hikâyeleri” adlı kitabını armağan etti.

Dr. Fatma Ahsen Turan’a ödülüsunan eski HAGEM BaşkanıYahya Özsoy; “Eskiden atla gidiyorduk, şimdi kültürle gidiyoruz.”

Yücel Feyzioğlu: Sovyetlerde derleme çalışmaları… Türk dünyasında halk kültürüve edebiyatına hizmet edenlerle tanışma… İki binden fazla masal derlemesi… “Güzelin içinde çirkin aramak değil, çirkinin içinden güzel aramak…”

İrfan Ünver Nasrattınoğlu, Nazım Hikmet’in Azerbaycan’da kaldığı otelde Türkçe konuşulmaması ile ilgili anlatımı…

Alper Tunga Özdemir: “Ödül alacağımı düşünmemiştim bile…”

Türkçe Olimpiyatları Derneği adına ödülü Ramazan Şahin aldı.

Ankara Seymenler Kulübü adına başkan Şerafettin Demir aldı. Atatürk’ün Ankara’ya ilk gelişi anısına 27 Aralık gününü anımsattı.

Sonrası…

Programdan sonra yücel Feyzioğlu kitaplarını imzaladı. Onun Şah Abbas ve Şah Banu kitabını aldım. Daha sonra da imzalattım. Şöyle yazmıştı: “Şah Abbas soylu Sevgili Öğretmen Süleyman Özerol’a saygılar… 15.12.2012”

Selçuk Duman ile tanıştık. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tarih bölümünden DoçDr. Selçuk Duman ile bir süre unvan, tarih, derleme, araştırma ve benzeri konularda sohbetimiz oldu. Malatya’da Salim Çöhçe’yi tanıyormuşTarihten. Okullarına İnönüÜniversitesinden Serdar

Karaca adlı biri gelmiş.

Fatma Ahsen Turan ile tanıştık. Mart ayında Hollanda’ya gidecekmiş. Kızım Gül’ün orada Twente Üniversitesinde öğretim görevlisi olduğunu ve doktora yaptığını, yardımcıolabileceğimi söyledim. İlgilendi, haberleşeceğiz. Kadın şairleri eskiden günümüze doğru derliyoruz. Bu konuda yardımcı olmamı istedi. Benimle ilgili çalışma yapıldığını, ancak öğrencinin çalışma kaydını kaybettiğini belirttiğini söyledim. Bazı öğrencilerin çalışmalarını getirmediklerini, bazılarının ise kendisinin adını kullanarak çalışma yaptığını söyledi. Kahve içerken notlarımı temize çektiğimde Fatma Ahsen turan ile vedalaştım. Yazışacağız, haberleşeceğiz…

Ergün Veren kurum üyelerinden, “6-B’liler” adıyla elektronik bir bülten çıkarıyor. Bunun için yazıistiyor. Ben de kendisini tanıtan bir yazı önerdim. On yıldan fazladır sanatçıları tanıtmaya çalıştığımı, Sami Kasap ile ilgili durumu anlattım. Önce genel bir girişyapayım dedim.

Salih Ünver’den etkinlikle ilgili fotoğraflar göndermesini istedim.

Nasrattınoğlu yeni çıkan kitapların olduğunu, bir ara uğradığımda vereceğini söyledi. Duyuruyu Mehmet Seske’ye ilettiğimi söyledim.

Sanat Sokağına girdim. Resim, ahşap boyama, cam işleri, ebru, hat gibi sanatlarla ilgili atölyeler vardı. Atölyelerde bulunanlarla sohbet ettim.

Özellikle hat sanatı ve tarihsel durumu konusunu tartıştık.

Dikimevi’ne gelerek yer altıtreni ile Maltepe’de Malatyalılar Derneğinde Tanışma Toplantısına katıldım.

Not:

Bu değerli yazı, araştırmacı yazar Ergun VEREN'in  hazırladığı

6-B'liler, 38 nolu 01 Ocak 2013 tarihli  Bülteninden alıntı yapılarak alınmıştır.

                      

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..