Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '16

 
Kategori
Felsefe
 

Halkalar mı; Dümdüz bir satıh mı?

Halkalar mı; Dümdüz bir satıh mı?
 

ÇÖL ÇİÇEĞİ


Yaşamın içinden mi geçeriz; yaşam mı ruhumuzdan geçer? Zor sorular sormakta bazen blog yazan bu kadın. Halbuki gündelik yazılar olmalıdır demiştim yıllar önce; blog günlük olmalıdır. Ama kafayı meşgul eden bunlarsa gündem de bunlar değil midir?
 
Halkalar içinden geçer gibi mi geçiyoruz; yaşamdan yoksa dümdüz bir satıhta mı ilerlemekteyiz; dağların çukurların zorlaştırdığı kulvarlardan? Her halka geçtikçe daha güzel renkli bir halkaya mı ermekteyiz;  yoksa düştükçe ruhumuz daralmakta mı  halkalar? Yoksa ruhumuz yükseldikçe yol mu düzleşmekte?
 
Şimdi gündem bu sorular mı Yonca? E nerede kaldı bloğu günlük yapmak?
 
Haydi yapalım:
 
Gecenin derininde biraz kitap okuduktan sonra yatılmış yataktan zorlukla kakıldı bu sabah. Gece tembelliğinde kıyafetler de hazır değil bu kez; ama en azından ne giyeceğimi biliyorum. Beyaz bir kot;  beyaz body; kısa beyaz bir ceket  ve gri bootiler ile çanta; takılar tabi ki gümüş…..
 
Ama işe gelince farklı bir beyaz body ile önlük. Arabaya yürürken elimde çelik yeni süzgeçler. İşe gelmek…..
 
Sevdiğim işim;  insanların sorularına cevap bulmaya çalışmak;tıbba holistik bakış açısı  ile yaklaşmak. Anlatmaya çalışmak; bedenin, ruhun beynin bütün olduğun ve en sonunda  bu bütünün de verenin evreninin içindeki bütünün  bütünü olduğunu. Şimdi bu bütünler dümdüz bir satıhta mı buluşmakta yoksa halkalar halinde iç içe geçmiş  mi  dalgalanmakta?
 
Dümdüz satıhsa eyvah ; ancak halkalar halinde yaşıyorsak……  işte çözüldü dejavunun sırrı; dön dolaş aynı nokta ama o zaman niçin  kavuşamıyoruz  yeniden sevdiğimiz anlara; insanlara? Bugün gündem bu valla; halkalar ve düz satıhlar…. İnanın uçmuyorum ya da bilerek yapmıyorum; gerçekten meraktayım ve gerçekten soruyorum. Nasıl bir evrende nasıl bir düzende yaşıyoruz. Disipline olmaya çalışırken; nasıl yapacağız? Bu kadar acı; kan öfke içinde; kayıplara rağmen disiplinde kalmak; kalmaya çalışmak…belki de acıyı yenmenin en güzel yolu; ama o zaman elimizle davet etmez miyiz; Zamyatin satırlarını;  ya da Otomatik Portakalı?
 
Çok dengeye inanmıyorum ben;arada bozmak gerek…..
 
Özetle bu günlükse geldim işe; akşam bir arkadaş ile çay içeceğim….ve halkalar içindeyim……mi?
 
 
 
YONCA;  16.8.2016   13.22   İSTANBUL
 
 
Toplam blog
: 106
: 680
Kayıt tarihi
: 17.07.07
 
 

Güneydoğu Anadolu bölgesinin Siverek  ilçesinden çıktım; üstüne Maarif Kolej eğitimi aldım ve tıp..