Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '06

 
Kategori
Mizah
 

Halkım tenceren kaynıyor mu?

Ey halkım oylarınızı verip, selametle Ankara ‘ya uğurladığınız Millet vekilleriniz gurbet ellerde “ne yer ,ne içer” diye hiç merak ediyor musunuz.? Ben merak ettim. Sordurdum…

Bence iyi yere düşmüşler…Size de birkaç rakam vereyim de sizin de içiniz bir hoş olsun…!

- Çorbalar 50 kuruş. Evet işkembesi de –Brokolisi de 50 kuruş.. - Yaprak sarma veya İmam bayıldı 1 lira.. - Canınız kebap mı istedi 3 lira ,piliçli kebap daha da ucuz. 2,5 lira. Kuzu şiş 3 lira – köfte 2 lira –en iyi balık 5 lira. - Kuru fasulye 1 lira , yanında pilav 50 kuruş. - Salatalar 50 kuruş, Tatlı –Dondurma 1 lira.

Pek de iyimiş ,afiyet olsun diyeceksiniz ;sonunu da söyleyeyim. Ekmek – Su bedava.. Nerede Meclis lokantasında ….

Ye Memet ye.. Orhan Veli Kanık Hava bedava – Su bedava Vitrinleri seyretmek bedava diye yıllar önce Millet meclisini anlattığını o zamanlar anlayamadık , şimdi öğreniyoruz.

Bazen de “ ne iş yapar bunlar “diye de meraklana bilirsiniz. Televizyonlarda gördük , öğrendik. “ Bilek güreşi “ yapıyorlarmış… Halkın dertleriyle ilgilenmek sonra ki işleri , bu fiyatlarla yemeği yiyince geriye güreş yapmak kalıyor. Kendi aralarında gidip –gelmeler için dernekler kurmuşlar. Seyahatler yapıp yediklerini eritiyorlar.

Futbol takımları kurmuşlar gazeteciler ,sanayicilerle maçlar yapıyorlar. Kimse de Milletvekili takımını yenemiyor. Hele bir yensinler ,ertesi gün maça ara verir ,öyle yasa çıkarırlar ki karşı takım dağılır gider , hakem bile kurtaramaz…! Havuzlarda uzun paçalı mayoları ile iyi yüzüyorlar. Elleri uzun olduğu için hızlı kulaç atıyorlar…

Başka ; Türkü koroları var. Adını da iyi bulmuşlar. “ Parlamento ateşi “ A tv. televizyonu 19 haber programın da Ali Kırca bu koroyu canlı yayına aldı. 10 -15 dakika bu koroyu dinledik.. Hep bir ağızdan, biri birlerini destekleyerek öyle bağırıp çığırdılar ki ben bile Allah için iyi adamları seçip göndermişiz , oy veren ellerim altın bulsun dedim… Hele içlerinde adını bilmediğim bir bıyıklısı vardı ki
misket oynuyordu seke seke.

Allah kuvvet versin işleri kolay değil…! Bu fiyatlarla yemek dahi onlara bu kuvveti vermeye bilir…!

Yiyin efendiler yiyin – Bu hanı iştiha sizin. Bıkıncaya kadar yiyin –Tıksırıncaya kadar yiyin... diyor Şair Tevfik Fikret. Kime mi diyor ,ben bilmiyorum.. Ama sen bilirsin halkım , şöyle ortaya çık bağırarak söyle de biz de öğrenelim..

 
Toplam blog
: 453
: 1059
Kayıt tarihi
: 24.07.06
 
 

1933 Kayseri'de doğdum. Kayseri Lisesi Ankara Veteriner Fakültesi, İstanbul Üniversitesi Diş Heki..