Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Halkımızın % 57.9 u mutluymuş!

Halkımızın % 57.9 u mutluymuş!
 

fotoğraf, milliyet.com.tr den alınmıştır.


Emekli Hamdi bey, bankadan çektiği maaşını sayınca, bu ay 12.- YTL. zam aldığını gördü. Hükümet daha önceden 2008 yılı için %2 + %2 zam yapacağını daha önceden ilan etmişti zaten. En azından 6 ay süreyle maaşını 12 YTL. daha fazla alacaktı. Temmuz ayında da 12.- YTL. daha, toplam 24.- YTL. yıllık zam. Halbuki daha geçen ay İstanbul'daki kirasını ödeyemediği için artık daha ucuz olduğunu düşündüğü Yalova'ya taşınmıştı. Kendisi geçenlerde beni aradı. Herhalde beni büyük bir yazar gibi görüyor olacak, sayfanda bu konuyu gündeme getirir misin? dedi. Bu konuyu bana söylediğine göre, demek ki basınımız herhalde daha değişik gündemlerle meşgul diye düşündüm. Neyse, kendisi benim büyüğüm olduğu için hatırını kırmamak için biraz inceleme yaptım.

Çok eski yıllardan beri hükümetler, enflasyon hedeflerine göre, memur ve emeklilere zam yaparlar. Enflasyon rakkamlarını da Devlet İstatistik Enstitüsü yayınlar. Ama bu güne kadar hiçbir zaman enflasyon hedeflerinin de tutturulduğu görülmemiştir. Örneğin 2007 yılı sonu itibariyle % 4 olan enflasyon hedefi, DİE verilerine göre % 8.39 olarak tesbit edilmiş. Bunlar resmi rakamlar.

Yıllar önce enflasyonun çok yüksek seyir ettiği dönemlerde DİE. de çalışan bir arkadaşım, enflasyon rakamlarının önce ilgili bakana gönderildiğini, bakanın bu rakamı yüksek bulması halinde, bu raporu iade ederek, kriterleri değiştirmek suretiyle fiyat artışlarının yeniden saptanmasını istediğini anlatmıştı. DİE. yetkilileri de et, peynir fiyatlarını kriterlerden çıkarıp, onun yerine nal çivisi, gaz lambası fitili gibi kriterleri değerlendirmeye alıyormuş. Şu anda hangi kriterlerin hesaba alındığı konusunda bir fikrim yok, sadece medyadan duyduğuma göre hanımların kuaförde kaş aldırma ücretleri de bu kriterlerin içindeymiş.

Geçenlerde bir haber kanalında, pazarda vatandaşlarımızla bir röportaj yapılıyordu. Halkımız geçen yıl 20.- YTL. harcadığı pazarda bu yıl 40.- YTL. harcadığını söylüyordu. Yaşlı bir kadıncağız da elindeki 10.- YTL. yi göstererek, bu parayla ne alabilirsem onu alacağım diyordu. Röportaj sırasında, vatandaşlar ve esnaf, beyaz peynirin % 90, yumurtanın % 18, limonun % 90, elmanın da % 100 arttığını söylüyorlardı. Bu arada hemen söyleyeyim kira artışları da % 20 den aşağı değil.

Durum böyleyken ilan edilen enflasyon rakamları % 8.39 du. Ben de merak edip, DİE. nün internet sitesine girip bazı araştırmalar yaptım. Burada çok ilginç verilere rastladım.

Devlet İstatistik enstitüsünün web adresi şöyle.

http://www.adres.gen.tr/adres/sites/9559/devlet-istatistik-enstitusu.html

Bu bölümden Nüfus, konut ve demografi bölümünü tıklatığınızda orada Yaşam memnuniyeti diye bir bölüm var.

Bu sayfayı açtığınızda bireysel mutluluk memnuniyet kısmının alt bölümünde 12 tane değişik memnuniyet kıstası var. Aslında merak edenler hepsini inceleyebilirler. Ben sadece iki bölümü buraya alıyorum. Yalnız 2007 rakamları hazır olmadığından bu veriler 2006 yılına ait.

Genel mutluluk düzeyi, 2006
General level of happiness, 2006

Bu tablo da halkımızın %8.8 i çok mutlu, %49.1 i mutlu, %30.3 ü orta, %9.1 i mutsuz, % 2.8 i çok mutsuz olarak görülüyor.


Burada mutlu görünen kısım olarak aklıma ilk gelen 49.1 herhalde genel seçimlerde AKP ye oy veren kesim olarak düşünüyorum.

Burada ikinci olarak yayınlayacağım tablo ise evlilikten duyulan memnuniyetle ilgili.

Evlilikten duyulan memnuniyet, 2006
Satisfaction from marriage, 2006

Bu tabloda ise, halkımızın %22.3 ü evlilikten çok memnun, %70.6 sı memnun, % 5.6 sı orta, % 1.2 si memnun değil, % 0.3 ü ise hiç memnun değil.

Gördüğünüz gibi herkes evlilikten memnun. Mahkemelerde bekleyen boşanma davalarının % 100 arttığını medyadan duymuştum ama herhalde yanlış duymuşumdur.

Yukarıdaki titiz çalışma sonuçlarına göre artık enflasyon rakamlarına da inanırsınız. Değil mi?

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..