Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '16

 
Kategori
Deneme
Okunma Sayısı
60
 

Halkın %76’sı kendisinden memnunsa bir kişi bir ülkeyi tek başına yönetebilir

Hâşâ Allah gibi birinden bahsediyoruz, var mı dünyada? Sorun ülkeyi bir kişinin yönetmesi değil, biz krallara da razıyız, yeter ki kral olsun.

Yok öyle biri, olmadığı için demokrasi diyoruz. Ben büyüğüm diyen ya da büyük olduğunu sandığımız kimseler büyük işler yaptıklarını iddia edebilirler veya biz öyle sanırız; ama güneşe yuvarladığınız kayaların altında karıncalar ezilmeyecek.

“Kusursuz insan olmaz” zaten o başımızda duracak, biz yapacağız; yeteneği konuşmuyoruz, sorun bilerek yapılanda. Bin kişinin yönettiği yerde de hiçbir şey yapılamayabilir; Sokrates gelsin ülkemi yönetsin, Aynştayn’a diktatör demem; çünkü bilim adamından diktatör olmaz, siyaset dervişi bile diktatör yapar.

Demokrasi çığırtkanlarının da hayata bir şey kattıklarını sanmıyorum; aslolan yetişmiş insandır. Örneğin imam hatip kültürlü biri ben her şeyi biliyorum diyemez; 40 yıl Nur mağarasına gidip geldiyse başka, ben 40 yıl hayatın yollarında düşüne düşüne ayakkabı eskittim.

Akılsız kafalar kuru kalabalıktır, bazen düşünen bir kişi yeter; ama hani nerede. Böyle birilerini bulursak demokrasiyi rafa kaldıralım sorun değil, demokrasinin babasını bulmuşuz çünkü.

Allah da bir tane ve koca evreni yönetiyor, kasap gibi beyin aramaya gerek yok, varsa Aristo’nuz, Nietzsche’niz demokrasiye bile gerek yok.

%40 oy aldım, çoğunluğu ben aldım babababa! Ama hâşâ Tanrı bile %76 alamaz. Niye ki; iyi ve dürüst olan herkes alır, e biraz da yetenek, cesaret; ağzıyla kuş tutsun demiyoruz ki. “E bizde yok mu?” Alamadığına göre yok demek ki; dahası başka şeyler var.

Belli bir kesimin adamı olursan olmaz tabii ki. Yolun doğru olsa bile olmaz. Bazen yanlışın doğrusu, haksızın haklı yanı vardır, herkesin adamı olacaksın. Bir kısım göklere çıkarmış diğeri yerin dibine sokmuş neye yaradı!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Merhaba Kerim Bey..."Halkın" %76'sını nasıl tespit edeceğiz ki...Yani, kış kıyamette çoluk çocuk sandık başına mı gideceğiz? İsterseniz "halk" demiyelim de "seçmen" diyelim. Nüfusumuz(halk) 80 milyon; ama seçmen sayımız 50-55 milyon...50-55 milyonun da 76'sını bulmak çok zor...Bu fabrikanın o kadar aynı boyda sosis üretmesi çok zor...Türkiye ve dünya siyasetinde bunun örneği var mı bilemem.. Peygamberler bile o kadar "yandaşı" zor toplar..Öyle değil mi? Selamlar. Kutlamadıysam, yeni yılınızı kutlar, sağlıklı yaşam dilerim.

cdenizkent 
 01.01.2017 19:22
Cevap :
Halkın %76'sı derken oy kullananların %76'sı. Valla gerçek bir demokrasi için daha aşağısı olmaz. Erdoğan %52 ile seçilmiş ama tartışılan biri.Ama elbette böyle bir kişiyi bulmak zor.  03.01.2017 22:38
 

Teorik olarak ben de aynı fikirdeyim. Oldukça da demokratik bir yaklaşım. Fakat uygulamada sorun olabilir. %76 ile tek adamlık hükümet seçilsin ben de razı gelirim de, adama sapıttığı anda halkın memnuniyetsizliğini nasıl ölçeceğiz? Bir dahaki seçimi bile göremeyebiliriz; öyle bir çılgınlık da yapabilir tek adam. Bu yüzden demokratik kurumların iradesine hesap veren bir başkanlık sistemi daha güvenli olur.

Muharrem Soyek 
 01.01.2017 13:59
Cevap :
"Teorik olarak ben de aynı fikirdeyim. Oldukça da demokratik bir yaklaşım" Bunu dediniz ya gerisi çözümlenir  03.01.2017 16:59
 

'Talepte buluna bir tek kişinin problemi çözülmezse benzerlerini bulup kendileri problem olur' BU çerçevede 'problemsiz toplum için, her bir ferdin problemsiz olması gerekiyor' Örneğin cezaevleri boş olan devletler incelenmeli...

Kadri KANPAK 
 01.01.2017 12:05
Cevap :
"Örneğin cezaevleri boş olan devletler incelenmeli..." Aynen katılıyorum, bunun üzerinde durulmalı...  01.01.2017 22:28
 

Merhaba, "Akılsız kafalar kuru kalabalıktır". İşte tam bir özet. Saygı ve selamlar...

izmirli doksanyedi 
 31.12.2016 16:20
Cevap :
Teşekkür ediyorum yazarım, selamlarımla.  01.01.2017 22:18
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5334
Toplam yorum
: 13789
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 657
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster