Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '09

 
Kategori
Seçim
 

Halkın sağduyusu sınıfta kaldı

Halkın sağduyusu sınıfta kaldı
 

Seçim sonuçları tam netleşmeden, Türkiye genelinde açılan %38’lik sandık sayısına göre objektif bir şekilde baktığımda büyük bir üzüntü ve endişe içersine girdim. Elbette ki sonuçları analiz ettiğimizde AKP’nin almak istediği illeri alamadığını, oylarında azalma olduğunu , buna karşın MHP’nin güçlendiğini, CHP’nin ise Baykal faktörü yüzünden beklenen sıçrayışı yapamadığı gözleniyor.

Tüm yolsuzluklara, adaletsizliklere, baskıya rağmen iktidar partisinin aldığı oylar, halkın sağduyulu olmadığı kanımı pekiştirdi. Bu gün Bursa, Denizli, Gaziantep, Kocaeli, işsizliğin, tabiri caizse “kıyım”ın en fazla olduğu iller. Tabloya baktığımızda AKP’nin önde olduğunu görüyoruz. 47 il’de AKP önde. Benim şaşkınlığım bu noktada başlıyor.

Dışarıdan Türkiye haritasına baktığım da, Doğu ve Güneydoğu’da ki illerin büyük bir bölümünün DTP’ye , Orta Anadolu’nun büyük bir bölümü’nün AKP’ye, sahil şeritleri’nin ve Trakya’nın CHP’de olduğunu görüyorum. İstanbul, Ankara CHP’ye geçmiş yada geçmemiş. Madem ki tüm yorumlarda eğitimli kesim CHP’ye oy verdi deniliyor, o zaman ülke geriye gidiyor demektir. Bu gün varoşlarda yaşayan insanlarımız en çok mağdur olanlar, hükümet’in sadakaları ile geçimlerini sağlamak zorunda kalanlar, yardımlar kesildiği an çoluk çocuk aç kalacak vatandaşlar. Buna rağmen oy vermeye devam ediyorlar. Doğu İllerimiz’de DTP’nin bu denli güçlenmesi oldukça düşündürücü. Bunca insanımızı katleden bir örgüt yanlısı ve onun başında ki insanı “devrim kahramanı” ilân edip, muhatap kabul eden bir parti oy alabiliyor…

Belgelenmiş yolsuzluklara rağmen, tüm kurumların çalışamaz hale getirilmesine, dünya’nın en zengin 8. başbakanı olmasına, yıllardır çekilen yoksulluğa, gerekli önlemler alınmadığı için kriz sonrası yaşanan işsizliğe, insanları birbirlerine karşı”ötekileştirmelerine” rağmen halâ %40 larda oy alabildiler ya bu millete helâl olsun diyorum.

Yolsuzluğa prim veren bir halkla iç içe yaşamak zorunda kaldığım için utanç duyuyorum. Yapılan baskılarla, üniversiteleri, yargıyı, sivil toplum kuruluşlarını, demokratik düşünen insanları, özgür basını susturan; yolsuzlukların üzerine gitmeyen, ülkede satılacak şey bırakmayan, TSK’yı halkın gözünde küçük düşüren bu hükümet’in mensubu olduğu partiye oy verenlerle bir arada nasıl yaşayacağımı bilemiyorum. Çocuk tecavüzcülerini aklayan bir parti’nin iktidar olduğu, belden aşağı siyaset yapan bir parti’nin yönettiği, Allah ile halkın aldatıldığı, “polis devleti” olma yolunda her gün bir adım daha öne çıkarılan bir ülkede canımız, malımız, namusumuz, onurumuz, şerefimiz, kimliğimiz, geleceğimiz ne denli güven altında bilemiyorum.

Kabinede yer alan bakanların, milletvekili olduğu illerin tamamına yakın bir bölümünü AKP kaybetmiştir. Bu bile başarısızlıklarının bir göstergesidir. Bir ülkenin Milli Eğitim Bakanlığı koltuğunda oturan bir bakan’ın milletvekili seçildiği il, bu gün DTP’ye geçmiş ise, eğitimdeki kalitenin ne seviyede olduğu, çocuklarımızın geleceğinin ne denli büyük bir tehlike altında olduğunun göstergesidir.

Sevgili Ata’m, bu topraklar uğruna canlarını feda eden Şehitler’im; rahat uyuyun… Biliniz ki halâ birileri bizlere emanet ettiklerinizin sadık bekçileri ve koruyucusu.

Ne Mutlu Türk’üm diyene!

 
Toplam blog
: 347
: 1365
Kayıt tarihi
: 31.10.07
 
 

İstanbul 25 Temmuz : /… İşletme tahsil ettim. Özel ilgi alanım olduğu için 2 yıl Psikoloji okudum..