- Kategori
- Halkla İlişkiler
Halkla ilişkiler eğitimi
Halkla ilişkiler alanında verilmesi gereken eğitimde uygulamadaki genişlik ve zenginliğe paralellik göstermektedir. Önceleri bu alanda başarının, beceri ya da alınan eğitimden çok, kişisel iletişim kurabilmek açısından değerlendirilmesi nedeniyle, çok farklı deneyimli olan insanlar halkla ilşkiler alanında çalışabilmekteydi. Sonraki yıllarda gerekli olan niteliklerin daha çok gazetecilik eğitimi üzerinde yoğunlaşmasının nedeni ise, medya ile ilişkilerin büyük önem taşımasından kaynaklanmıştır.
Türkiye'de halkla ilişkiler ilk kez devlet kuruluşlarında görülmüştür. Dışişleri Bakanlığı 'BASIN ENFORMASYON GENEL MÜDÜRLÜĞÜ' bugün bilinen adıyla olmasada Halkla ilişkiler göreviyle kurulan ilk ünitelerdir. 1964'te kurulan Nüfus Planlaması genel müdürlüğü tanıtma şubesi ise çağdaş halkla ilişkiler çalışması yapan ilk kamu kuruluşudur. 1969'dan sonra Koç, Eczacıbaşı, Sabancı, Yaşar gibi büyük holdinglerde'de aynı zamanda Yapı Kredi ve İş Bankası gibi bankalardada halkla ilişkilere ağırlık veren özel kuruluşlardır.
Halkla ilişkilerde çalışmaya aday olanlar bazı niteliklere sahip olmaları gerekmektedir. Bunlar; sağduyu genişliği, örgütlenme yeteneği, eleştiri yeteneği ve tarafsızlık, diğer kişilerin bakış açılarını değerlendirebilme yeteneği, soğukkanlılık, ayrıntılarla ilgili sonsuz bir düşünce kapasitesini sorgulayıcı bir zeka, mizah duygusu, yaratıcılık ve esneklik.Halkla ilişkiler sektörü hayatın birçok alanında kurum ve kişiler arasında köprü vazifesini görür. Bu anlamda halkla ilişkiler, hayatımızda çok önemli yer tutar. Benim iş kuruluşlarına tavsiyem; kurumlar ve işyerlerinde halkla ilişkiler mesleğine öncelik verilmesi, ve ülkemizde daha yaygın olmasıdır.