Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '16

     
    Kategori
    Pazarlama
     

    Halkla ilişkiler ve Pazarlama: Fark nedir?

    Halkla ilişkiler uzmanları olarak halkla ilişkilerin (PR) pazarlama ile nasıl farklılık gösterdiğini sık sık sorarız. Taktik açıdan açıklamak kolaydır, ancak her rolü iş başarısına nasıl katkıda bulunduğunu açıklamakta sıklıkla güçlük çekilir.
     
    İşte PR ile pazarlama arasındaki karşılaştırmamız: 
     
    Etkinlikler / taktikler: Pazarlama genellikle doğrudan satışları geri getirmek isteyen tanıtım, doğrudan pazarlama ve reklamları kapsar; PR üreten yoluyla itibar yönetimi odaklanmıştır ise pozitif medyada ve paydaş iletişimi yapılır. 
     
    Hedef kitle: Pazarlama, mevcut ve potansiyel müşterilere ulaşmayı amaçlar, halkla ilişkiler ise örgüt veya markaya ilgi duyan herkesle olumlu ilişkiler sürdürmeyi. 
     
    İki ayrı hedef: Pazarlama ekipleri için hedefler, tüketicilere ulaşıp bunları düşünmek, inandırmak veya satışa odaklanmış bir şeyler yapmaktır. Aslında ürün veya hizmeti satmakla ilgilidir. Halkla ilişkiler bir şirketin ve menfaat sahipleri arasındaki iletişim kanallarını olumlu bir şekilde yöneterek şirket veya markanın satışı ile ilgilidir. PR etkili aracılığıyla olumlu bir itibar sürmek için çalışıyor iken Genel olarak, pazarlama faaliyetleri, doğrudan gelir elde etmek için çalışır. 
     
    Mesajların Kabul Edilirliği: Makaleler, konferans konuşmacıları ya da saygın blog yazarları gibi PR kanallarıyla iletilen mesajlar tüketiciler tarafından pazarlama taktikleri aracılığıyla sunulanlardan daha meşru kabul edilir. Genel olarak insanlar, reklamcılığın ve pazarlamanın bir şirketin satış artırma isteği tarafından yönlendirildiğini açıkça anlayabilir. Ancak tanınmış bir gazetecinin ismi bulunan makaleler veya sektör uzmanı olarak sınıflandırılan birinin sunduğu sunumların tüketici tarafından güvenilir bir kaynak olarak algılama olasılıkları daha yüksektir. 
     
    ROI - Yatırım Getirisi: Pazarlama genellikle bir iş yatırımı olarak tanımlanır - ROI olan yeni müşterilerle birlikte ücretli markalaşma ve tanıtım faaliyetleri uygulanır. Oysa Halkla İlişkiler, bir şirketin imajının etrafında inanılırlığı artırmak için serbest poz olarak sınıflandırılır. Bunun için ROI ölçmek için genellikle daha zordur. 
     
    Süreçler: Pazarlama nispeten kısa vadeli bir faaliyettir, oysa PR daha uzun bir süre faydalar sağlar. Pazarlama, anlık, somut satış başarısı sağlamaya çalışırken, bir PR programının faydaları bir şirketin gelecek başarıları için tanıması gereken uzun vadeli bir yatırım olarak görülebilir.
     
     
    Toplam blog
    : 1
    : 1927
    Kayıt tarihi
    : 23.11.16
     
     

    10 yıldan uzun süredir pazarlama, dijital pazarlama ve reklamcılık alanında yöneticilik yaptım. ..