Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '09

 
Kategori
Halkla İlişkiler
 

Halkla ilişkiler

Halkla ilişkiler
 

Markalaşmak isteyen firmalar tüketicinin beyninde isimleriyle güven veya dürüstlük gibi kavramları marka adlarıyla ilişkilendirmek istemektedirler. Halkla ilişkiler müşteri ile uzun dönemli ilişkiler kurarak marka imajını beyinlerde oluşturmanın en etkin yollarından birisi oldugundan marka yönetiminde kilit önem taşımaktadır. Reklamın aksine, halkla ilişkiler para ödeyerek ürün tanıtımını gerçekleştirmez. Bunun ötesinde halkla ilişkiler ürünle ilgili haber geliştirilmesini saglamaktadır.

Ustalıkla hazırlanmış bir halkla ilişkiler haberi, çok para harcanarak yayınlatılan bir reklamdan çok daha fazla etki yaratabilmektedir.

Halkla ilişkilerde en yaygın kullanılan platformlar aşagıda sıralanmıştır:

• Basın Bültenleri

• Konuşmalar

• Seminerler

• Hayır kurumların yapılan bagışlar

• Yıllık Raporlar

• Sponsorluk çalışmaları

• Yayınlar

• Topluluk ilişkileri

• Lobicilik

• Şirket Dergisi

• Olaylar

Halkla ilişkiler firmanın sıradan olmasını engelleyerek firmanın kişilik kazanmasına yardımcı olur. Ayrıca bilgi akışını yöneterek çevrenin firmadan haberdar olmasını saglar ki, bu da çevreye açıklık ve dürüstlük mesajlarını iletir. Halkla ilişkiler haber yaratıp, toplumla iletişim kurarak reklamın negatif imajından saklanmış olur. Vaatten öte gerçekleşmiş bir olayın ardından gittigi için reklama göre inandırıcılıgı daha fazla oldugu bilinmektedir. Satışl görevlileri ve reklamlardan kaçan hedef kitle ancak halkla ilişkiler yardımıyla etkilenebilmektedir. Uzun vadeli çaba gerektirmekle birlikte halkla ilişkiler markalaşmak isteyen bir firmanın olmazsa olmazları arasına girmesi mümkündür.

 
Toplam blog
: 6
: 998
Kayıt tarihi
: 03.03.09
 
 

Urfa doğumluyum, Lise egitimini Şanlıurfada tamamladıktan sonra İ.T.Ü Sakarya mühendislik fakülte..