Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '11

 
Kategori
Okullar
 

Haluk Ündeğer İlköğretim Okulu

Haluk Ündeğer İlköğretim Okulu
 

Okul, dediğin Haluk Ündeğer ilköğretim okulu gibi olmalı; okul girişinde rampa olmalı


Geçtiğimiz hafta sonu hem Cumartesi hem Pazar saat 08:00 uyandım... 

Her iki günde banyo, kahvaltı, giyinme, sınavda gerekli ihtiyaçlarım gibi işleri hallettikten sonra 09:00 gibi evden çıkıp akülü tekerlekli sandalyemle Haluk Ündeğer ilköğretim okuluna doğru yola çıktım. 

Duraksadığım bir yer olmadı, sadece bir yerde trafik sıkışması nedeniyle beş on dakika kadar bekledim. Tekerlekli sandalye ile kaldırımlardan değil araç yolundan giderim, çünkü kaldırımlarımız berbat durumda. Hafta sonu sabah bu trafiğin nereden çıktığına anlam verebilmiş değilim. Belki de onlarda sınav telaşındaydılar. 

Okula ulaştığımda bahçe kalabalıktı ve sıcaktı. Herkes “saat gelse de sınav bir an önce başlasa” diyordu çünkü bahçe çok güneş alıyordu. 

Cumartesi saat 10:00’da Geometri 2, Çağdaş Türk ve Dünya tarihi 1 ve Sanat tarihi 1 derslerinden sınav oldum. Öğleden sonra 14:00’de ise Tarih 5, Türk Edebiyatı 4 ve Çağdaş Türk ve Dünya tarihi 2 derslerinden sınav oldum. Tüm bu derslerimden sanırım başarılı oldum. 

Pazar günkü sınavlarımı okulun ikinci ve üçüncü katında oldum. Okulda asansör olması bana çok büyük kolaylık oldu. Önceki sınavlarda ne zorluklar çekmiştim, beni şu engelli halimle tekerlekli sandalyemle okulların üst katlarına merdivenlerden çıkartmışlardı. Rezillik işte. 

Pazar günü de sabah saat 10:00’da Geometri 2, Çağdaş Türk ve Dünya tarihi 1 ve Sanat tarihi 1 derslerinden sınav oldum. Öğleden sonra 14:00’de ise Tarih 5, Türk Edebiyatı 4 ve Çağdaş Türk ve Dünya tarihi 2 derslerinden sınav oldum. 

Haluk Ündeğer ilköğretim okuluna rampadan girişimi yaptıktan sonra, üst katlardaki sınav dersliklerime de asansörle çıktım. Engelli olduğum için girdiğim sınavlarda dersliklerde tek başıma sınav oldum. Benden başka öğrenci yoktu, dersliklerde sadece ben ve iki öğretmen vardı. Sanırım Pazar günkü sınavlarımdan da başarılı olacağım. Bu “sanırım” dememin nedenleri Geometri derslerinden dolayı, çünkü bu derslerin cevaplarını kafadan attım. 

Okul bahçesinde tanıştığım 23-24 yaşlarında bir öğrenciyle sohbet ederken, bana bir ara “neden uğraşıyorsun? Neden okulu bitirmeye çalışıyorsun?” gibi şeyler söyledi. Onu önemsediğimden değil ama “hem boş durmayı sevmem zamanımı değerlendiriyorum, hem lise diplomalı olmak istiyorum, hem de bu engelli halimle diplomayı almak benim için büyük bir başarı ve gurur kaynağı olacak” dedim. 

Okul, dediğin Haluk Ündeğer ilköğretim okulu gibi olmalı; okul girişinde rampa, içerisinde asansör olmalı. 

Okulların girişlerinde bulunan merdivenlerin yanına beş on metrelik bir rampa koymak çok mu zor. Baston kullananlar yararlanır, bebek arabası kullananlar yararlanır, çocuklar kullanır yaşlılar kullanır ve en önemlisi biz tekerlekli sandalyeliler yararlanır bu rampalardan. Birçok okulun girişi merdivenlerin sağında solunda metrelerce boşluk var, o boşluklara bir rampa yapmak çok mu zor olur? Bilmiyorum. 

 
Toplam blog
: 120
: 522
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

His kaybı olmayan, sol tarafı felç, tekerlekli sandalyeli bir bedensel engelliyim... 1996 yılında..