Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '09

 
Kategori
Şiir
 

Hamal Hamdi bey.

İlk defa kardeşimin düğün gecesinde dinlemiştim bu dizeleri ve çok etkilenmiştim doğrusu!
Ve "yazarı kimdir" merakımı gidermenin tam sırasıdır diye düşündüm!
Öyle ya, binlerce şiir severlerin bulunduğu bir platform burası!
Kimbilir bir dönem sizlerinde kulağınızı okşamış olabilir!
Aynen yayınlıyorum.

Buyrun beyfendiler, hamfendiler.
Buyurun rica ederim.
Hamal hamdi beyin dünyasına buyurun.
Hepi topu bir kuru can.
Hamal hamdide bi yürek var.
Nah kocaman!..
Siz arada sırada gülersiniz değil mi?
Hamal Hamdi bey her zaman güler.
Hay canına yandığımın dünyası der!
Alt tarafı iki kürek toprak be abi.

Denize karşıdır hamdi beyin hanesi.
Sabah güneşi içinde.
Yanık bi türküye benzer gönül hikayesi.
Çözülür düğümleri üçüncü kadehi devirince.

Gız aysel der.
Cigaramın dumanı.
Cilvene can gurban dedim bile.
Biz bu dünyaya geldiysek a yavrum.
Senin naz üstüne naz çekmeye değil sevmeye yaşamaya geldik.
Bizde biliriz a gızım öpüp sarmasını.
Günü gelir aynalı dolapta alırım sana.
Al ipekten entarin olur.
Takarım koluma çıkarım sokağa peh.
Dünyanın tadı gelir.

Sen dedi hamal hamdi'ye.
Pamuk çuvalımı sandındı beni.
Doktor garısı olcam ben.
Çifte balkonlu evde oturucam.
Beyler paşalar geçcek kapımdan.

Ne yani doktor olamadıysak.
Adam değil miyiz?
Yasak mı sevmek yaşamak?
Haksız mıyım be abi?
Gız Aysel cigaramın dumanı.
Cilvene can gurban dedim bile.
Yasak aşkları gizleyen dar sokaklar bizim.
Bi yanı yeşerik bi yanı kuru ağaç.
Sahildeki ihtiyar kaya.
Gün doğduktan ay çıktıktan sonraki dünya.
Kar yağmur çamur.
Hele durmadan bizi çağıran...
Şu dağlar hep bizim.
Dört mevsimin dördüde.
Bizim inan vallahi.

Gel gız Aysel de geliver gayrı.
Yükün ağrından yılmaz Hamdi bey.
Lafın ağrından yılar.
İçerse efkarından...
Ağlarsa kahrından ağlar.
Öyle pele monto kominikasyondan anlamaz hamal Hamdi bey...
Ama insan haklarından anlar.

Bozula dünya be abi.
Hani bazen düşünüyorumda.
Tepem atıyor.
Şu işe bak diyorum.
Ciğeri beş para etmezin biri.
Yan gelmiş yatıveriyor.
Ona gelince kolayda bize gelincemi zor ölüsü kandilli yaşamın.

Kusura bakmayın be abi.
Adım hamal Hamdi bey.
Olmak mı olmamak mı.
Ama içmek güzel şey.
Okey Hamdi bey.
Şerefe içelim....

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..