Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Hamdi Alkan'ın 'Hayatım Koleksiyon' adlı film afişleri sergisi açıldı

Hamdi Alkan'ın 'Hayatım Koleksiyon' adlı film afişleri sergisi açıldı
 

Ünlü oyuncu ve yönetmen Hamdi Alkan, özel koleksiyonunu görücüye çıkardı. Hamdi Alkan'ın Yeşilçam'a ait orijinal ve büyük bir kısmı elle çizilmiş film afişlerinden oluşan 'Hayatım Koleksiyon' Banu Noyan organizasyonuyla 23 Mayıs-5 Haziran tarihleri arasında Metrocity AVM'de sergilenecek. 

Türk Sineması'na damga vurmuş 60 adet film afişini uzun yıllardır biriktirdiğini belirten Hamdi Alkan, "Bu eserler benim için çok kıymetli, hepsi büyük bir emeğin ürünü. İnşallah böyle sergilerle biz, yeni kuşağa bu filmleri bu şekilde anlatıp merak yaratırız. Bu 30 yıllık bir hikaye. Yaklaşık 400 tane film afişi toplayabildim. Birkaç senedir sergilemek istiyordum ama bu zamana kısmetmiş. Sinemamızın 101. yılına armağan olsun" sözleriyle koleksiyonun kendisi için önemini dile getirdi. Alkan'ı eşi Selen Görgüzel ve kızları da yalnız bırakmadı. 

Ünlü sanatçının eşi Selen Görgüzel de "Unutmamak ve unutturmamak adına böyle bir sergi yapılması gerekiyordu. Bir sanatçının misyonu yapılan işi gelecek nesillere taşımaktır. Eşimin böyle bir koleksiyonu vardı. Benim de bir an önce hayata geçirmesi için destekledim" açıklamasında bulundu. 

Serginin açılışı, iş, sanat ve cemiyet hayatının ünlü isimlerinin katılımıyla 23 Mayıs Pazartesi günü Metrocity AVM'nin sergi alanında gerçekleşti. 

Açılışa, Orhan Gencebay, Sevim Emre, Tamer Karadağlı, Aslıhan Güner, Mert Kılıç, Selda Alkor, Oya Başar, Ceren Moray, Birol Güven, Gani Müjde, Enis Fosforoğlu, Murat Soydan, Ceyda Ateş, Emre Ertürk, Fatih Ürek, Bülent Serttaş, Nazan Şoray, Oben Budak, Uğurkan Erez, Açelya Elmas, Barbaros Uzunören, Aybüke Pusat, Ecem Saltacı, Hasan Yalnızoğlu, Mustafa Avkıran, Mert Yavuzcan, Turabi, Okan-Nuray Fenercioğlu, Nilgün Esinli'nin da aralarında bulunduğu çok sayıda isim katıldı. 

Serginin açılış kurdelasını ünlü sanatçılar, Selda Alkor, Murat Soydan, Orhan Gencebay ve Nuri Alço ile birlikte kesen Hamdi Alkan, konuklarına tek tek teşekkür etti. 

Türk Sineması'na damga vurmuş filmlerin afişlerini tek tek inceleyen Tamer Karadağlı, "Biz bu filmleri izleyerek oyuncu olmaya karar verdik. Hangi filmi izlersek o kahraman olmak isterdik. Çok değerli eserler. Hamdi Alkan'ı böyle bir koleksiyona sahip olduğu için kutluyorum. Çok keyif aldım" dedi. 

ORHAN GENCEBAY: ÇOK DUYGULANDIM

1982 yılında çekilen başrolünü Gülşen Bubikoğlu ile paylaştığı Leyla ile Mecnun filminin afişini görünce çok duygulanan ünlü sanatçı Orhan Gencebay, "Yıllar sonra karşımda görünce mutlu oldum. Çok güzel bir çalışmaydı. Türk Sineması için de benim için yeri ayrıdır" diye konuştu. 

Ardından da eşi Sevim Emre'nin 1967 yılında rol aldığı 'Galatalı Mustafa' filminin afişini gören Gencebay, "Güzellik yarışmasından sonra rol almıştı. Güzel bir filmdi" dedi. 

FATİH ÜREK: ZEKİ MÜREN'İN FİLMİNDE OYNARDIM 

1968 yapımı olan ve başrolünde Zeki Müren'in oynadığı Katip filminin afişini gören Fatih Ürek, "Ben o dönemde bu filmde oynardım. Tam bana göre bir film. Benim de buna benzer fotoğraflarım var" dedi. 

Katılan davetlilere Hamdi Alkan imzasıyla özel hazırlanmış teşekkür belgeleri verildi. Sinema salonu konseptinde hazırlanan sergide  gazoz, patlamış mısır ve frigo dondurma ikram edildi. 

HAYATIM KOLEKSİYON SERGİSİ’NDE AFİŞLERİ YER ALAN FİLMLER

AFİLLİ DELİKANLI (1964)

ALİ BABA VE KIRK HARAMİLER (1971)

ANJELİK OSMANLI SARAYINDA (1967)

ANKARA EKSPRESİ (1971)

ASİ EVLAT(1958)

ATATÜRK’ÜN FEDAİSİ TOPAL OSMAN (1966)

AVA GİDEN AVLANIR (1965)

AVARE (1964)

BABA KATİLİ (1949)

BABAMIZ EVLENİYOR (1965)

BADİ (1983)

BİR TÜRK’E GÖNÜL VERDİM (1969)

ÇAMOKA’NIN DÖNÜŞÜ (1968)

ÇİCEK ABBAS (1982)

DENİZCİLER GELİYOR (1966)

DOĞMADAN ÖLENLER (1961) 

DÖNÜŞ (1972)

DUVAKSIZ GELİN (1942)

DÜNYAYI KURTARAN ADAM (1982)

EVLİDİR NE YAPSA YERİDİR (1978)

EYVAH (1970)

FIRTINA BEŞLER (1966)

GALATALI MUSTAFA (1967)

GÖNÜL KİMİ SEVERSE (1959)

GÖNÜLDEN YARALILAR (1973)

HABABAM SINIFI (1974)

HALK ÇOCUĞU (1964)

KADER BAĞLAYINCA (1977)

KADIN ASLA UTANMAZ (1961)

KAN KARDEŞLER (1976)

KATİP (1968)

KAYIP KIZ AYLA (1970)

KIRIK ÇANAKLAR (1960)

KIZIL VAZO (1961)

KLİNK (1968)

KORKUSUZLAR (1965)

KÜÇÜK BEYİN KISMETİ (1963)

LEYLA İLE MECNUN (1982)

MASKELİ SUVARİ TOMMİKS’E KARŞI (1969)

MAVİ BONCUK (1974)

MİNİK SERÇE (1978)

NAYLON LEYLA (1961)

NEREDEN ÇIKTI BU VELET (1975)

NİLÜFER ORMAN ÇİCEĞİ  (1960)

ÖLÜMDEN BETER (1965)

PAMUK PRENSES ve YEDİ CÜCELER (1970)

SATIN ALINAN KOCA (1971)

SOKAK ŞARKICISI (1959)

SÜRGÜN (1951)

ŞAKA İLE KARIŞIK (1965) 

ŞEKERPARE (1983)

ŞÖFÖR NEBAHAT (1970)

TARKAN GÜMÜŞ EĞER (1970)

TEK KOLLU CANAVAR (1954)

UMUDUMUZ ŞABAN (1979)

ÜÇ GARİPLER (1957)

VURUN KAHPEYE (1964)

YAŞLI GÖZLER (1967)

YEŞİL KÖŞKÜN LAMBASI (1960)

YUVAMI YIKAMAZSIN (1947)

 

 
Toplam blog
: 598
: 166
Kayıt tarihi
: 28.02.16
 
 

1991 yılında Show Haber'de stajyer muhabir olarak başladım. Daha sonra, İlker Yasin yönetimindeki..