Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '16

 
Kategori
Güncel
 

Hamdolsun Pek Bi Güçlendik

Hamdolsun Pek Bi Güçlendik
 

Çocukluğumun geçtiği güzel Anadolu’mun doğusunda kan gövdeyi götürüyor. Her gün şehit haberleriyle sarsılıyoruz. Bizim olmaktan çıkmış topraklardan -can havliyle- Batı’ya göçüyor insanımız. Oysa ben ne Bodrum’a ne de Çeşme’ye değil; Van’a, Diyarbakır’a gitmek istiyorum. Neden gidemediğimi açıklasın biri bana! Aslan oğlum 5,5 ay askerliğe doyamadı Şırnak’ta, geldiğinin haftasına dönmek istedi vatanı korumaya. Milletin rızkından kesip ceplerine kimlik ve para koyduğumuz; yatacak yer verdiğimiz, karınlarını doyurduğumuz Suriyeli din kardeşlerimiz neden canları pahasına Yunanistan’a kaçmaya çalışıyor, açıklasın biri bana! Bizim göremediğimiz neyi görüyorlar?

İstanbul'un karından ürküp 2 derecesine (!) sığındığımız Antalya’daki sokağımızı pırıl pırıl yapan Hasan’la karşılaştım cumartesi sabahı. Rastladıkça sohbet eder, gönlünü alırım. İzledim uzaktan önce. İnsan ancak evini temizler o özenle. Faraştan düşen tek bir izmariti dahi eğilip alıyordu. O izmariti yere atan yabaniye insanlık dersi veriyordu. Eli başı açıktı ve tabii ki üşüyordu. Başımdan beremi, elimden eldivenlerimi çıkarıp cebime koydum ve yanına gittim.

“N’aber Hasan, kolay gelsin.”

“Merhaba abi, burada mıydınız yılbaşında?”

“Buradaydık. E valla bir kar eksik, bu ne soğuk! Ya ben seni uzaktan gördüm de eve dönüp bereyle eldiven aldım. Başka da var bende. Yılbaşı hediyem olsun sana.”

Bir süre baktı yüzüme. Okumaya çalıştım gözlerini. Sonra vazgeçtim; sulu gözlü görmesin beni, üzülmesin istedim.

“Canımsın abim! Allah razı olsun. Abi, bizim maaşları arttırmış devlet, 1,350 lira olmuş!”

“E hadi gözün aydın!”

“750 lirası kiraya; 250 lirası elektriğe, suya, telefona, ısınmaya; 350 lirası da dört nüfusun yemesine, içmesine, giyinmesine ve de çocukların okul masrafına! Bozdur bozdur harca!”

“Sen namusunla çalış, yetiştir evlatlarını da Allah rızkını verir!”

Kendi söylediğime inanmak ne zordu! Acaba diğer "güçlü" ülkelerde asgari ücret neydi ve örneğin bir maaşla kaç litre benzin alınabiliyordu!

Ülke               Asgari Ücret (US$)     Benzin / Lt (US$)     Toplam Lt

İsviçre                      2,687                           1.40                     1919

Danimarka               2,513                           1.60                     1571

Lüksemburg             2,090                           1.17                     1786

Avustralya                1,917                           0,90                     2130

Belçika                     1,633                           1.33                     1228

Hollanda                  1,633                           1.68                       972

Almanya                  1,601                           1.38                     1160

İrlanda                     1,589                           1.42                     1119

Fransa                     1,585                           1.37                     1157

Venezuela               1,534                           0.02                   76700 

İngiltere                   1,500                           1.47                     1020

Yeni Zelanda          1,481                            1.33                     1114

İsrail                       1,375                             1.59                      865 

ABD                       1,342                             0.54                    2485

Kanada                  1,093                             0,82                    1334

Japonya                 1,091                             0.97                    1125

Türkiye                    445                             1.48                       301

Türkiye’den gelen suyun özelleştirilmesine (!) karşı dik duruşunu sürdüren -çoktan AB’li olmuş- yavru vatanda durum nasıl diye de baktım hatta Rum kesimine de baktım;

K.K.T.C.                   516                              1.10                      469

G.K.R.C.                  946                              1.26                      751

Venezuela benzin fiyatı dikkatinizi çekti mi? Litresi sadece 2 cent yani 5.8 kuruş! Devlet, vatandaşım gönlünce aracını kullansın; seyahat etsin, işini görsün diyerek fiyatı sübvanse ediyormuş! Gerekçesi aynen bu ve 18 yıldır fiyat değişmemiş!! Şaka gibi:))

Aslında “VW Polo almak için kaç maaş gerekir?” sütunu da vardı yukarıdaki tabloda; ama ben size iki ülkeyi örnek vermekle yetineyim de fazla üzülmeyin: İsviçre, 5 maaş; Türkiye, 40 maaş!

Herhalde -dillerden düşmeyen- “Güçlü Türkiye” mottosunda kastedilen başka bir şey de ben bilemedim!

Ne mutlu o “gücü” görebilenlere!! Bari ben de Kayahan’dan bir parça armağan edeyim uykucu güzellere!

“E bebeğim e e e !!”

 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..