Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '12

 
Kategori
İlişkiler
 

Hamile eşini terk edersen hapis de yatarsın tazminat da ödersin

 

“Eşimle bir yıldır evliyiz. Evliliğin bana göre olmadığını evlenince anladım.

Biraz gecikecek olsam eşim kaygılanıp arıyor. Eğlence hayatımı bitirmek istiyor. Ben sadece hafta sonları geç saatlere kadar arkadaşlarımla olmak istiyorum.

Ben nereye gidersem kendisi de gelmek istiyor. Erkek adamın gece hayatı olması doğal değil mi?

Bir de şimdi hamile olduğunu öğrendim. Bundan bir hafta önce kavga yaptık.

Cep telefonumdan bazı kadınlardan gelen mesajları görmüş. Bana bağırıp hakaret etmeye başladı.

Ben de “Benim hayatıma karışma, eğer karışmaya devam edersen kendini sokakta bulursun,” dedim.

Ben ne söylesem o ‘biz evliyiz, benden habersiz bir yere gidemezsin. Başka kadınlarla görüşemezsin,’ deyip duruyor.

Sesini yükseltip bağırınca susturmak için itmek zorunda kaldım.

İtmemin etkisiyle yere düştü ve çok sinirlendi. Kaçıp odasına gitti. Ben de evden ayrıldım.

Bir arkadaşımın evinde kalıyorum. Bir an önce boşanmak istiyorum. Nafaka tazminat da ödemek istemiyorum. Ne yapmalıyım?”

***

Sayın okurum, evlilik hakkında yeterince bilgi sahibi olmadan evlendiğiniz çok açık.

*Empati yapıp, sizin yaptıklarınızı eşiniz size yapsaydı ne hissederdiniz? Tepkiniz ne olurdu? Bunu mutlaka düşünün.

*Evlilik sadakat sevgi ve güven, düşünmek, düşünülmek, özlemek, özlenmek demektir. Evlilik sorumluluk ister.

“Ben aklıma eseni yaparım, eşim bana karışamaz,” diyenlerin evliliklerinde sorunlar çıkması doğaldır.  

**

İşte bu olayın yasal boyutu:

*Sizin ağır kusurunuz nedeniyle açacağınız boşanma davası reddedilecektir.

*Eşiniz isterse sizin evden uzaklaştırılmanızı isteyebilecektir.

*Eşiniz size karşı, tazminat ve nafaka talepli boşanma davası açabilir.

*Ayrıca sizin hakkınızda şikayette bulunursa, hamile olan eşinizi terk etmeniz nedeniyle hapis de yatabilirsiniz.

 (Türk Ceza Kanunu MADDE 233. -(2) Hamile olduğunu bildiği eşini veya sürekli birlikte yaşadığı ve kendisinden gebe kalmış bulunduğunu bildiği evli olmayan bir kadını çaresiz durumda terk eden kimseye, üç aydan bir yıla kadar hapis cezası verilir.)

 ***

*Ben size, bir aile danışma merkezinden yardım almanızı öneriyorum. Bunu yapmazsanız ilerde duyacağınız pişmanlığın yararı olmaz.

***

Değerli okurlarım, mail yoluyla gönderdiğiniz soru ve görüşleriniz için çok teşekkür ediyorum.

Sizlere mutluluk ve başarı dolu günler diliyorum.

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 Cengiz Hortoğlu

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..