Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '07

 
Kategori
Üniversiteler
 

Hamilelik altı aya inmeden öss kalkar mı?

Yazılarımda zaman zaman blog yazan arkadaşların ismini veriyorum. Bunun nedeni, yazımın konusu ya onların bloglarından yola çıkarak veya bana gönderilen yorumlara cevaben yazdığım yazılardan ortaya çıkıyor. Öyle olunca da “Kaynak” belirtmek ve “Saygı”nın gereği olarak isim veriyorum.

Bu yazımı da Sayın Baver ERGUN “Hamilelik 6 aya indiğinde ÖSS nasıl kalkacak” yazısına gönderdiğim yorumdan yola çıkarak yazıyorum…

ÖSS kalkar mı?

Kalkar… Hem de “Bal gibi” kalkar. Üniversite sayısını artırmak birinci koşul olmak üzere ÖSS sınavları kalkabilir.

Denebilir ki “Efendim, eğitim nasıl yapılacak?”

Üniversite sayısını artırma koşulunun dışında, şu ayrıntıyı önce ortaya koyalım…

Üniversiteler, eğitim verilen yerler değil, eğitim alınan yerlerdir.

İlkokuldan başlamak üzere, lise son sınıfa kadar öğrenciye eğitimi “Vermekle” sorumlusunuz. Ama üniversite sıralarına geçtiniz mi, eğitimi siz isterseniz alırsınız, istemezseniz size kimse “Bilgi vermek” için çaba harcamaz.

Üniversitede öğretim görevlisi gelir, dersini anlatır ve gider. Eğer siz anlatılan bilginin peşine düşerseniz, öğretim görevlisi ile “Öğrenme çabası” içinde ilişkilerinizi geliştirirseniz, size bilgi verilir. Yani siz bilgiyi çalışarak, çabalayarak, tırnaklarınızla kazıyarak “Almış” olursunuz. Dünyanın her yerinde de bu böyledir.

Belki -Türkiye’den örnekleyerek- İTÜ, Boğaziçi, Bilkent, Başkent ya da ODTÜ, ne bileyim Ankara Hukuk, İstanbul Hukuk gibi fakültelerde okuyamayabilirsiniz, ama istediğiniz branşta bir başka üniversitede istediğiniz eğitimi almanız mümkün… Sonuçta bilgiyi alacak olan sizsiniz.

Genç Partinin Genel Başkanı Cem UZAN da bu gerçeği görerek “ÖSS Kalkacak” diyor.

Sanırım Matematikçiler bunu sayısal olarak da doğrulayabilirler. Ben matematikten anlamam. Gerçi bir kere bir, bir ederden başlayıp on kere on yüz edere kadar kerrat(!) cetveli ile dört işlem yapmasını bilirim ama daha derinine aklım ermez.

Ancak derim ki, aklı olan bir kişinin, akıl ve becerisini bir araya getirmesi ile birçok sorun kökünden çözülür.

Mesele nedir?

Elbette ki üniversite eğitimi...

Kimi eğiteceksiniz?

Elbette ki isteyeni…

O halde sorunu aklınızı ve becerinizi ve deneyiminiz kullanarak çözeceksiniz. Elinize yüzünüze bulaştırmayacaksınız.

Müşteri varsa, bakkal sayısını artıracaksın. Sonuçta talep edene ekmek satarsın. Kaliteyi de isteyen alır.

ÖSS sınavı da bal gibi kalkar. Ama buna kim güç yetirir, orası bilinmez. Çünkü bu gün “Üniversiteye hazırlık” adı altındaki anlamsız sektörün yarattığı ekonomik oluşumun çöküntüsünün çıkaracağı gürültünün tahminini doğrusu yapamıyorum.

26 HAZİRAN 2007

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..