Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '16

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Hamilelik Migren: Bir Kurtuluş ya da Korkulacak Bir Durum

Hamilelik Migren: Bir Kurtuluş ya da Korkulacak Bir Durum
 

Hamilleikte migren


Hamilelik migren üzerinde farklı etkilere sahiptir. Çoğunlukla ağrılar azalır. Bir kurtuluş gibidir. Ancak ya azalmazsa bu korku yeter. Gerçekten bazen azalmayabilir? Hamilelik böyle olunca dayanılmaz hale gelir.

Hamilelik döneminde baş ağrıları %70 oranında azalır. Özellikle, ilk üç aydan sonraki dönemde ataklar tamamen kaybolabilir. Bazı vakalarda ise migren atakları aynen devam eder. Çok daha azında da artar. Çok nadiren de, migren hamilelikle başlayabilir.

“35 yaşıma geldim. Arkadaşlarımın çoğu doğurdu. 7 yıldır evliyim. Eşim de, ben de çocuk istiyoruz. Migrenim çok sık tutuyor. Hamile kalmaya korkuyorum. Hamile kaldığımda ne yaparım? İlaç almadan duramam ki... Önce migrenimi halletmeliyim.”

“6 aylık hamileyim. Başım çok ağrıyor. Haftada 1-2 defa migren atağım tutabiliyor. İlaç alamıyorum. Hastaneye gidiyorum, serum takılıyor. İlk aylardan sonra migren azalır demişlerdi ama olmadı. Migrenim hamilelik öncesindeki gibi devam ediyor. Tek fark ilaç alamadığım için daha çok hastanelik oluyorum. Ben bu hamilelikten hiçbir şey anlamadım.”

“Çok uzun yıllardır migrenim var. En çok hamileliğimde rahat ettim. İlk aylardaki birkaç baş ağrım dışında hamileliğim süresince başım hiç ağrımadı. Doğurduktan sonra regl kanamalarım başlayana kadar… Keşke hep hamile kalsam, diyorum.”

Hamilelikte ilaç alamazsınız ancak tedavi olabilirsiniz. Hamilelik döneminde yapılabilecek en uygun tedavi, nöral terapidir. Kullanılan kısa etkili lokal anestezik, bebeğe zarar vermez. Nöral terapinin segmental tedavisi ile –cilde yapılacak küçük procainli iğneler- genel bir rahatlama sağlanır.

Hamilelikte migren tedavisi yaparken, belli bozucu alanlar ön plana çıkar. Hastanın geçmiş öyküsü ile uyumlu ise tonsil bozucu alanı üzerine birkaç seans çalışmak yeterli olabilir.

En ideali; anne adaylarının hamileliği planlamadan önce -ilaç almadan nasıl duracağım diye kara kara düşünmeyip- migrenlerinin tedavisini, nedenleri bulunarak yaptırmalarıdır. Özellikle kronik migrenli –hemen her gün ilaç kullanan- kadınlarda hamilelik öncesi tedavi daha da önem kazanır.

 

Öyküler, Migrene Çözüm Var kitabından alınmıştır. Kitap için  http://www.emelgokmen.com/hakkimda/migrene-cozum-var/migrene-cozum-var-hakkinda/

Migren hakkında bilgi için http://www.emelgokmen.com/hastaliklar/migren/

 
Toplam blog
: 120
: 1777
Kayıt tarihi
: 07.05.14
 
 

Klasik tıp eğitimi ile integratif tıp bilgilerini birleştirerek “Gökmen Yaklaşımı” adını verdiği ..