Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '11

 
Kategori
Hamilelik Öncesi
 

Hamilelikte "hoşlanmadıklarım"

Hamilelikte "hoşlanmadıklarım"
 

Hamilelikte hoşlanmadıklarım da var benim


Evet, yanlış okumadınız. “Hoşlanmadıklarım” dedim. Yani hamilelik her ne kadar bir mucize olsa da, hoşlanılmayacak noktaları da yok değil bence.

Tabii ki Allah’ıma şükrediyorum.

Tabii ki ne kadar şanslı olduğumun farkındayım.

Evet, bu harika bir süreç.

Ve evet, çok mutluyum.

Tabii ki, onlar içimde pıt pıt vurdukça ben mutluluktan havalara uçuyorum.

Amaaa.. Her güzel şeyin bir ya da birkaç tane bile olsa nazar boncuğu olur değil mi...

Ben, Allah’ın memnuniyetsizi, yine buldum işte o nazar boncuğu, hoşlanılmayacak şeyleri.

Önce okuyun, sonra karar verin haklı mıyım haksız mıyım bakalım.

Hoşlanmıyorum:

*”Sen üç cansın, biraz daha ye,” denmesinden. –Doktorum yeterince takip ediyor yemem/yememem gerekenleri. Ondan daha iyi bildiğinizi sanmıyorum, ama yine de ilginize teşekkürler.-

*Sürekli kilomun sorulmasından. –Hayatımı mankenlik yaparak kazanıyor değilim. Ne kadar gerekiyorsa o kadar kilo alıcam ben de.-

*Her annenin bana her konuda akıl vermeye çalışmasından. – Kafadan “Sanane,” desem ayıp olur mu acaba?-

*Kaç aylık olduklarını sorduktan sonra kilomun uygunluğunu ölçen bakışlar fırlatılmasından.

*Cinsiyetleri sorulduğunda iki kız olduğunu öğrenenlerin “Olsun,” demesinden. -Ne demek olsun yahu! Kafayı mı sıyırdın yahu! Hele bir de “Bir kız bir erkek olsaydı daha iyi olurdu,” diyenler var ki, onlara içimden söylediklerimi buraya yazmamın uygun olduğunu sanmıyorum.-

*Eli göbeğimde gezinenlerden! -Pardon da bunu kocam haricinde kimsenin yapmasından hoşlanmıyorum. Ayrıca kızlar içerde sessiz sessiz yatıp hareket  bile etmezken elinizi yapıştırıp okşadığınızda sadece “benim göbeğimi”okşamış oluyorsunuz! Çocukların bundan pek haberi olmuyor, bunu da yeri gelmişken belirtmek isterim.-

* “Bebişler n’apıyor?” sorusundan. –N’apmalarını bekliyorsun canım benim?-

*İkram edilen bazı şeyleri yemediğim zaman surat edilmesinden. -Hamile olduğum için her şeyi silip süpürmem, sürekli aç olmam gerekirmiş de onların verdiklerini beğenmemişim algısından, bundan alınmalarından. Ayrıca pardon ama beğenmeme hakkım da var pişirdiklerinizi.-

*Doğumun normal mi sezaryen mi olacağını sorduktan sonra sezaryen cevabı alanların suratındaki ekşimtırak yüz ifadesinden.

*Durumumu fırsat bilip kendi doğumları/hamileliklerini anlatmaya başlayan annelerden.

*Neleri yemem, neleri de yememem gerektiğine benim (daha doğrusu) doktorumun yerine karar vermek isteyenlerden. Sıkılmadan kendi uyguladıkları “doğru listeyi” bir çırpıda sıralayıverenlerden.

*Bir şey söylediğimde “Yok, sen şimdi böyle söylüyorsun ama o dediğin öyle olmaz böyle olur. Göreceksin,” diyerek iddialaşan annelerden.

*Kendi yetiştirdikleri çocuklar “süper” olduğundan olsa gerek, çocuk yetiştirme üstüne birkaç saatlik sempozyum düzenlemek isteyen teyzeler, amcalardan.

*Çocuklarıma isim bulmaya çalışanlardan.

*Hatta bulduğum isimlere kulp takıp beğenmeyen, “Şu daha güzel bir isim” diyenlerden.

 

Bak, en iyisi nasıl yapalım biliyor musun canımın içi?

Sen doğur benim yerime. Sen sağ, ben selamet.

 

Önemli Not  1: Bu arada annelerden gelen her öneri de kötü olmuyor tabii. Benim gibi hamileler için şu tarz çamaşırlar çok kullanışlıymış; almak lazımmış. Bir göz atın isterseniz: http://tr.rdrtr.com/aff_c?offer_id=348&aff_id=2244&url=http%3A//www.dagishop.com/dagi-bayan/ic-giyim/hamile-lohusa.html

Önemli Not 2: Farkındaysanız, hamileliğin sebep olduğu mide bulantıları, istifralar, migren ağrıları, sürekli tuvalete gitme, arada bir gaz sıkışmalarından ötürü küçük çaplı koku bombaları atma, oturamama, kalkamama, rahat uyuyamama, göbek ve göğüs kaşıntısı, sırt ve bel ağrıları, 38 yaşında alınan doğum kiloları, karın kısmı ağırlaştıkça beliren bazı “kadınsal” sorunlardan burada söz etmedim bile. Çünkü bunlar, içimdeki canların sağlıklı olarak büyüdüklerini gösteriyor ve her anından gerçekten zevk alıyorum. Onlar iyi olduğu sürece bana verecekleri hiçbir rahatsızlık, rahatsızlık bile değil benim için. Sadece onları kucağımıza sağ-salim, sağlıkla alacağımız günleri iple çekiyorum. Bilmem şimdi daha iyi anlatabildim mi?

http://umutsuziskadini.com/

 

 
Toplam blog
: 83
: 1446
Kayıt tarihi
: 03.10.11
 
 

Uzun yıllar plazalarda dirsek çürütmüş, son yıllarda refahı evden çalışmakta bulmuş ikiz kız anne..