Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '06

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
18386
 

Hamilelikte beslenme

ilk aylardan itibaren en çok dikkat edilmesi gereken konu beslenmedir. Sonuçta siz ne yerseniz bebeğiniz de onunla beslenecektir. Öyleyse yediğiniz her şeyi acaba bebeğime faydası ve zararı nedir diye düşünerek yerseniz iyi olur.

Tüm besin guruplarından gün içinde almış olmak çok önemli özellikle demir ve kalsiyum açısından zengin gıdaları tercih etmek gerekiyor.Ben Ali Tuna'ya hamile kalmadan önce başlamış olduğum beslenme düzenini biraz daha zenginleştirerek devam ettim.

Sabah kalkarkalkmaz önce büyük bir bardak ılık suyun içine limon sıkıp içiyordum daha sonra kahvaltmı hazırlıyordum. Günün en önemli öğünü bana göre kahvaltı olduğundan sıkı bir kahvaltı yapmadan evden çıkmıyordum. Bir büyük bardak ılık süt, iki bazen üç dilim unonun kepek, çavdar, tam buğday ve çok tahıllı ekmeklerinden seçmeler, mutlaka bir haşlanmış yumurta, dört beş adet zeytin, peynir çeşitleri, özellikle pınarın cheddar peynirini yüksek kalsiyum içeriği nedeniyle tercih ediyordum,peyniri çeşitlendirmekte de fayda var,domates, salatalık kahvaltıyı oluşturuyordu.

Daha sonra ara öğün olarak bir küçük kase dolusu badem, fındık, ceviz, kuru üzüm, kuru kayısı karışımı yiyordum.
Öğlen etli bir tabak sebze yemeği yanına danonenin 200 gramlık sade yoğurdu, pilav veya makarna, salata bazen de çorba yiyordum.
Yine ara öğünde muz, ve elma, portakal ve armut gibi mevsimine göre iki porsiyon meyve yemeye çalışıyordum.
Akşam yemeğinde tekrar et, balık, özellikle de somon,ya da tavuk yanına haşlanmış sebze, salata ve portakal, nar, greyfurt suyu karışımı içiyordum.
Bir kaç saat sonra tekrar bir porsiyon meyve yiyor yatmadan önce de bir bardak ılık sütle kepek unu karışımından yapılmış bir parça kek yiyordum.

Tabii en önemlisi günde 12 bardak kadar su içmeyi ihmal etmemek.
Canım tatlı istediğinde ki genelde çok istiyor, sütlü tatlıları, muhallebi, sütlaç, dondurma gibi tercih etmeye çalışıyordum.
Arada canım çekti deyip yediğim lüzumsuz şeyler de olmadı değil ama genelde bu düzene sadık kalmaya çalıştım sonucunu da 3.400 gram ağarlığında 50 cm boyunda sağlıklı birAli Tuna dünyaya getirerek gördüm.

Beslenmenin yanısıra sigara içmemek, alkol kullanmamak ve mümkünse yürüyüş,yüzme gibi sporlar yapmak da oldukça önemli. Ben ilk aylarda yürüyüş yaparak beşinci aydan itibaren de her gün yüzerek formumu korumaya çalıştım.

Sonuçta 9 ay çabucak geçiyor, kendinizden çok bebeğinizin ihtiyaçlarını düşünerek ona göre beslenmek gerekiyor, özellikle de daha sonra pişman olabileceğiniz sonuçlarla karşılaşmamak için. Bir şey olmaz yerine ya olursa diyerek yemekte içmekte fayda var sanırım.

sevgiler.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 17
Toplam yorum
: 12
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 17837
Kayıt tarihi
: 12.05.06
 
 

Bendeniz Sinem Ürkmez 1976'da doğdum. TED kolejinden sonra, Boğaziçi Üniversitesi Mütercim tercümanl..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster