Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '14

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

HAMİLELİKTE DAHA AZ SORUN YAŞAMAK İÇİN NELER YAPMALISINIZ?

HAMİLELİKTE DAHA AZ SORUN YAŞAMAK İÇİN NELER YAPMALISINIZ?
 

gebe1

 

Gebelik hormonlarının etkisiie bulantı, midede dolgunluk-yanma,bazı gıdalardan uzklaşma, karında şişişlik ve gaz hissi sık yaşanan şikayetlerdirBu şikayetler en günlük hayatı etkilyecek ve yaşam kalitesini bozacak düzeylerde olabilir.

Bayanların büyük kısmı bu dönemde daha duygusal , daha hassas olurlar ve sıkıntılar karşısınd ha kolay umutsuzluğa kapılabilirler. Sindirim sistemi ruhsal durumdan çok etkilenir ve bu da bir kısır döngünün başlangıcı olabilir. Gebeliğin ilk 3-4 ayında daha sık yaşanabileb bu sorunlar, çoğunlukla hafif ve orta düzeydedir.Yaşam biçimi ve beslenme ie igili bazı düzenlemelerltaham edlbiliAncak zaman zamnne adaylarının bu şikaytleri çok şiddetli olabilmektedir.Bulantı  ve kusma ile bir annenin ve bebeğin beslenmesini tehdit edecek tablo hiperemesis gravidarumun 'un oluşumu söz konusudur. Bu durumda yakın tıbbi takip ve gerekirse hastanede yatırılarak ilaç ve serum desteği gerekebilir.

Hamilelikte mide sorunlarını az yaşayabilmek için;

-Gebe olduğunuzu öğrendiğiniz andan itibaren düzenli bir yaşam uygulamaya çalışın.Yeterince uyuyun. Alkol, sigara ve ilaçlardan uzak durun.Düzenli ve sağlıklı beslenin. Özellikle kahvaltının günün en önemli öğünü olduğunu unutmayın.

-Sık sık ve az miktarlarda yemek yiyin. Öğünlerde beyaz ekmek, khaşlanmış patates, yağsız makaran gibi ilaveler midenizi rahatlatır. Susuz kalmamaya dikkat edin. Böylece bağırsaklarınız daha da düzenli çalışır.

-Bazı gıdaları diyetinizden çıkarabilirisiniz. Yağlı, baharatlı, gaz yapıcı yiyecekler ile keskin kokular rahatsızx edici olabilir.Bazen kendi pişirdiğiniz yemeği yemekte zorlanabilirisiniz. Bu durumda ya o yemeği bir gün sonra tüketin ya da güvendiğiniz biri siz mutfakta yokken pişirsiin. Anneler bu konuda harikalar.

-Gebeliğin son aylarında belirginleşene reflü tipi yakınmalarada, akşam yemeğinin erken saatte yenilmesi ve yatak başının yükseltilmesi yararlı olur. Doktorunuz önerirse gebelikte kullanılan bazı ileçleri alabilirisiniz.

-Doktorunuzun bilgisi dahilinde yürüyüş ve yüzme gibi düzenli egzersizler yapabilirsiniz. Spor endişe ve gerginliği de azaltır.

_Eşiniz ve ailenbizle daha açok vakit geçirmeye çalışın,onların desteği size güç verir.

http://www.bebeimgeliyor.com/2014/10/hamilelikte-daha-az-mide-sorunu-yasak-icin-ne-yapmali/

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 197
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1191
Kayıt tarihi
: 07.04.09
 
 

Ben  Bebeimgeliyor Doğuma Ve Bebeğe Hazırlık Eğtim Programlarından oluşan hamile eğitimleri verme..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster