Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '13

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Hamilelikten Sonra Kilo Vaziyetleri

Hamilelikten Sonra Kilo Vaziyetleri
 

hamilelik, doğum, hamilelik kiloları, kilo vermek, Jessica Simpson


Siz de benim gibi yeni yıl yemeğini fazla kaçıranlardan mısınız? Akşam tıka-basa yemek güzel, 2013'ün ilk gününe aynada burnunuza dayanmış kocaman bir göbekle başlamak paha biçilmez! Hele göbeğiniz benim gibi 5 aylık hamile kıvamındaysa, hamilelik günlerinizi mumla anmanız işten bile değil. En azından o göbeğin iyi-kötü bir fonksiyonu vardı.

Bu korkunç yüzleşmeden sonra gözlerinizi aynadan süratle kaçırır, çok lazımmış gibi yeni yılın ilk kahvaltı sofrasına oturursunuz. “Amaaan, nasıl olsa ne yapsam olmuyor” diyerek, 2012'nin hırsını bir de orada çıkarırsınız. Kahvaltının ardından, tatil de olmasının verdiği rehavetle miskin miskin internet gazetelerine bakmaya başlarsınız. Gazeteciler hızını alamamış 2012'nin özetlerini, “en”lerini ya da Top 10 listelerini vermeye devam etmektedir. Geçen senenin en güzel hamile ünlüleriyle ilgili bir haber gözünüze takılır.

Amerikan gösteri dünyasındaki yıldızlarının hamileliğinin ortak noktası, hamilelik süresince bana göre çok ilginç bir şekilde kilo alıyor olmaları. Öncelikle ilk trimesterde hamile olduklarını fark etmek imkansızdır.  (Hoş, ilk trimesterde nedendir bilinmez, bende de öyle olmuştu. Dünya üzerindeki her türlü yemeğe “bu kokuyor, bu yağlı, bu tuzlu” diye bahaneler buluyordum.) Neyse, Amerikan yıldızlarının hamileliklerinin ikinci trimesterinde karın kısımlarında bezelye tanesi gibi bir şişkinlik peyda olur. (Burada ayrışmaya başlıyoruz. Neymiş efendim, demek ki bizde Hollywood’a gidecek malzeme yokmuş.) Son trimesterdeyse bedenlerinin kol, bacak, kalça gibi kısımları incecik kalmaya devam ederken, karın bölgesinde ufak bir karpuz oluşur ki, arkadan baktığınızda hiçbirşey fark edilmez. Ancak önden ve yandan bakınca hamile oldukları anlaşılır. Aynı dönemde ben ise *ötü, göbeği pırtlatmış, bir fil gibi ortalarda dolaşıyordum.

Bu yıldızlarının hamilelikleri tamamlanınca önce bebekleriyle birlikte meleksi aile fotoğrafları basına sızar. Bembeyaz çarşafların içinde ana kraliçe edasıyla poz verir, eskaza kalmış bir-iki kiloyu da minik meleğin pespembe bedeniyle ustalıkla kamufle ederler. Ardından da kerametine hala akıl sır erdiremediğim bir şekilde bir ayda kilo vererek eski hallerine geri dönerler… Siz de yıldızların doğum sonrası incecik bedenleriyle çeşitli davetlere icabet ederken çekilmiş fotoğraflarına bakarak bebeğinizi emzirir ve bir tabak daha pilav yersiniz…

Beyonce Hamile

Bakınız sol tarafta hamile Beyonce, her zamankinden daha güzel…  Sağ tarafta doğumdan 10 hafta yani 2.5 ay sonraki Beyonce. Delirmemek elde değil

Yıldızların çoğu hamileliklerini bu şekilde geçirirken, sayıca az bir kısmı da hamile bir kadından beklenecek ölçülerde kilo alarak yüreklere su serper. Doğumdan sonra da pek çoğumuz gibi kilo vermekte zorlanır, eski haline dönmesi sadece 1 aycık değil, daha makul bir süre alır. Bakınız Jessica Simpson…

Jessica Simpson Hamilelik

Hamileyiz ama bilmem kaç santim topluklu ayakkabılarımızı ihmal etmeyiz. Doğumdan sonra da böyle arabadan zorlukla ineriz. Yaşşa be Jessica!

Hamileliği sırasında Elle dergisi’ne “Bu sabah kahvaltıda cheesecake yedim. Öğlen mi? Öğlen, kızarmış tavuk götürdüm” şeklinde renkli demeçler veren ve doğumdan sonra da (haliyle) kurtulamadığı kilolarıyla kamuoyunu uzunca bir süre meşgul eden Jessica, “Kendimi dünyanın beklentilerinden uzak tutmalıyım. Ben bir süpermodel değilim. Vücudum hamilelikten sonra kısa sürede eski haline dönmüyor. Ben sıradan bir kadınım.” diyerek bizim evden alkış sesleri yükselmesine neden olmuştu.

Diyeceğim o ki, gösteri dünyasının büyük çoğunluğuna bakarak hamilelik işine soyunursanız, sonrasında benim gibi göbeğinizde dümbelek çalarsınız. Bebek dışarı çıktığı noktada, etiydi, suyuydu derken, bir nebze hafifleseniz de, görüntünüz en fazla hamileliğin 5. 6. aylarındaki haline geriliyor. Asıl mücadele ondan sonra…

Aman da biz Akdeniz kadınıyız, o yüzden böyle falan diye düşünmeyin. Hamilelik kiloları dünyanın dört bir yanından kadınları vuruyor. Nitekim Amerika’nın ünlü ebeveyn sitesi BabyCenter.com hamilelikten sonraki kilo vaziyetleriyle ilgili, 7,000 anneyi kapsayan bir anket yapmış…

  • Annelerin %61'i bebeklerinin 1. doğumgününde doğumdan önceki kilolarına dönmeyi hedeflediklerini söylemiş.
  • %87'si karınlarının hala eski duruma dönmediğini itiraf etmiş.
  • Annelerin %43'ü hamilelikleri boyunca önerilen kilo alma limiti olan 15 kilogramdan daha fazla kilo almışlar.
  • Doğumdan sonraki bir-iki sene içinde hala kilolu olan anneler, kilo sorunlarını doğum yapmalarına bağlamışlar.
  • Anketi yanıtlayan kadınlardan %64'ü anne olduktan sonra vücutlarının daha kötü görünmeye başladığını söylemiş.
  • %45'i doğumdan sonraki bedenleriyle ilgili olarak ebeveynlerinden olumsuz yorumlar aldıklarını ifade etmiş.

Diyeceğim o ki, siz de hamileliği süresince az kilo alıp, doğumdan sonra zort diye kilo veren şanslı azınlıktansanız susuyorum ve sizi tebrik ediyorum. Ancak benim gibi tombiş annelerdenseniz bilin ki yalnız değilsiniz. Hadi ben yılbaşı sofrasından kalan artıkları temizlemeye kaçıyorum…

Sevgiler,
Tanla
Diger yazılarım için>> BebekveBen.com
Facebook>> Bebek ve Ben
Twitter>> @Bebek_ve_Ben
Pinterest>> bebekveben

 
Toplam blog
: 143
: 7266
Kayıt tarihi
: 19.09.11
 
 

Merhabalar! Adım Tanla. Dijital tasarımcıyım. Eşim Kuzey ve küçük oğlum Can'la beraber dünyayı ke..