Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '08

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Hamsili pilav yapmak lazım..

Hamsili pilav yapmak lazım..
 

Biraz önce izlediğim bir televizyon programı beni fazlasıyla heyecanlandırdı, nefis bir hamsili pilav yapılışını izledim. “Lezzet Durakları” isimli programa daha önce de rastlamıştım, ama daha önceki tanıtılan yemekler bu kadar ilgimi çekmedi sanırım. Blog sayfamda anlatmadan olur mu, hemen internetten görüntülerini buldum ve sizlerle paylaşayım dedim. Kendi yaptığım hamsili pilav görüntüsünü de eklemek isterdim ama en erken hafta sonu yapabilirim. Naçizane bende daha önce http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=45414 adreste tarif ettiğim balık ve pilav ikilisini kullanmıştım ama hamsili pilav özellikli bir yemek olduğu için yeri çok ayrı tabiî ki.

Malzemeler

1 kilo hamsi

Yarım çay bardağı zeytinyağı

Bir yemek kaşığı dolmalık fıstık

Bir büyük soğan

Bir miktar pırasa

İki yemek kaşığı kuş üzümü

İki bardak pirinç

Pul biber, karabiber, tuz

Dereotu, maydanoz

Yapılışı

Zeytinyağı ile önce fıstıklar derin bir kapta hafif pembeleşinceye kadar pişirilir, ardından pirinç, soğan ve ince doğranmış pırasalar eklenir, karıştırılarak kavrulur. Kuş üzümü, baharatlar ardı sıra eklenir. En son uygun oranda su eklenerek demlenmeye bırakılır. İnce ince doğranmış maydanoz ve dereotu eklenerek karıştırılır.

Daha önce kılçıklarından ayrılmış hamsiler yıkanır ve suyu süzülür. Genişçe bir teflon tavanın öncelikle tüm kenarları ve dibi hamsilerle döşenir. Pilavımız tüm tencereye konulup, kenarlara yerleştirdiğimiz balıklar, pilavın üzerine kapatılır ve tüm yüzey hamsilerle kaplanır. Orta hararetli ateşte pişirilir ve uygun bir kapak veya geniş yüzeyli tabak kullanarak hamsili pilavın her iki yüzünün kızartılması sağlanır. Sonra da afiyetle yenir. Benim izlediğim şekliyle aynen böyle yapıldı, bende deneyeceğim. Sağlıklı ve leziz bir öğün istiyorsanız siz de deneyin olur mu. Sevgilerimle.


Resim adres
http://www.gurbetteyim.com/resimler/hamsilipilav.jpg

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..