Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '13

 
Kategori
Magazin
 

Hande Yener Engellilerden özür diledi…

Hande Yener Engellilerden özür diledi…
 

Geçtiğimiz günlerde Hande Yener’in kendisine yöneltilen “hayatınızda biri var mı” sorusuna verdiği cevabı gündeme getirmiş Yaşadıkça.com'da köşemde yer vermiştim.

Bu soruya ne cevap vermişti geriye dönelim tekrar.

“Herkesin var benim niye olmasın? Sakat mıyım, topal mıyım, kör müyüm, yaşlı mıyım ya!”

Bilinçaltına yerleşmiş genel bir algının bir soruyla su yüzüne çıkması.

Toplumun sakatlık algısı.

Aslında sakat düşüncelerin yansıması diyebiliriz.

Dedim de fazlasıyla o yazımda.

Ama bir parantez açarak şunları eklemek istiyorum. Bu sözleri sarf eden Hande Yener’i asalım, keselim aforoz edelim demiyorum elbette.

Zaten böyle bir şey sorunları çözmez aksine güçlendirir körükler.

Konuyu irdelerken de özellikle altını çizdiğim bu yerleşmiş, kanıksanmış bir algıdır.

O an fark etmeksizin hatta iyi bir şey söylemişçesine söylenir. Nereye nasıl ulaşacağı, nasıl yaralayacağı hesaplanmaksızın.

Sözler ağızdan çıktıktan sonra burna ulaşan kokuyla fark edilir ama geç kalınmıştır.

Özünde kötü niyet olmasa da söz havaya karışmıştır.

Şimdi tekrar konuyu neden ele aldığımı merak ediyorsunuz biliyorum geliyorum oraya da.

Çünkü Hande Yener’de durumun farkına vararak ve gerçekten algılayarak özür dilemiş.

İşte o Tweetler;

Cümleleri alt altta topladığımızda görünen şu evirmeden kıvırmadan bir şeylerin ardına saklanmadan özür diliyor Hande Yener.

Diliyor ama “sizleri işaret etmek istemedim” derken bile aslında farkında değil acıyı veren sözlerin işaretsizde olsa yerini.

Yani aslında samimi bir özür ama o sözlerin temsil ettiği anlamlar insan bedeni üzerinden benzetme yapmaktır.

Kötü olarak kabul edilen ne varsa onla benzetip sunmaktır.

Ama şunu da biliyorum Hande Yener bu sarf ettiği sözlerin yarattığı tahribatı sadece bir özürle telafi etmeyecektir.

Ayrımcılığa uğrayan başka gruplarla ilgili çalışmalarında olduğu gibi bu ayrımcı itici dilin algılarda silinmesine de katkı sağlayacaktır.

Göstermelik sorumluluk gösterileri yapan Starlar gibi değil de gerçekten farkındalık oluşturan adımlar.

Çünkü özrü sıradan değil, göstermelik değil, bir şeylerin ardına saklanmak sevimli olmak hiç değil.

Ama hiçbir şey hemen olmuyor algılar formatlanmıyor masum olmayan sözcükler bir özürle telafi edilmiyor.

Ancak topluma mal olmuş isimler bu algıların silinmesine katkı sağlayan adımlar atarsa algıda reform olur.

Müzikleriyle, dizileriyle, filmleriyle. Yavaş yavaş farkına vararak fark ettirerek.

Böylece zamanla yerleşmiş, kanıksanmış, bedensel ayrımlara sebep olan, engellileri yaralayan olumsuzluklar ortadan kalkar.

Hande Yener’in bu samimi cesurca riyasız özrü bir şeyleri telafi etmeye yetmese de anlamlı ve önemliydi.

İşte bu yüzden konunun önünü verdik arkasını vermesek olmazdı…

oyatekin@gmail.com                                         

https://twitter.com/#!/oyatekin (@oyatekin)

http://yurthaber.mynet.com/yazarlar/tum/1/o.tekin35

OYA TEKİN / MEDYABEY.COM

Oya Tekin/ Yaşadıkça.com köşe yazarı

Not: Burada yazılan tüm yazılarım elektronik imza ve zaman damgası güvencesi altında yasal hakları korunmaktadır. Hiçbir şekilde basılı ya da elektronik bir ortamda (CD, Internet vs.) kaynak gösterilmeksizin izin alınmadan kullanılamaz.

 
Toplam blog
: 295
: 3718
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Milliyet Bloğa nasıl geldim ve nasıl yerimi aldım bilmiyorum. Sanırım uzun yıllar okuduğum bölüml..