Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Üzeyir Aydın Cebirin Defteri

http://blog.milliyet.com.tr/cebirindefteri

31 Mart '11

 
Kategori
Şiir
 

Haneyim

Derdimi benim kimse bilmesin
Halime bakıp dersen delimisin
Deliyim desem sen gülermisin
Gülersen bende deli divaneyim

Bileyim sen gül bende güleyim
Gel deki nehir olup akabileyim
Köprüleri atıp sana gelebileyim
Sensiz perli perişan viraneyim

Viraneyim sensiz darma dağın
Yalnızım bom boş solum sağım
Anladım ki sensin dünya bağım
Bağını yapacak kendir haneyim

Kendirden ip ipten bağ olacaksa
Bağlanayım ben sevgi dolacaksa
Benimde sevgim kalbi bulacaksa
Kalbide tamir edecek hastaneyim

Ben kalbi boş gönlü hoş olamam
Boş doldurmam doluya koyamam
Sensiz olmadan hayata doyamam
Ben boş dolduran dolum haneyim

Doluyum dolu boşalacak yer çok
Güvenipte sığınacak yerimde yok
Olursa herkesin boş lafa karnı tok
Karınını doyuracak yemekhaneyim

Pişmiş aşa su katanlardan olmadım
Seni yakıştırıp bir yere koyamadım
Bekledim sevgiyi aradım bulamadım
Kaybolanların takıldığı kayıphaneyim

Takılır san bilemezsin ne yapacağını
Sevdanla sen baş başa bırakılacağını
Bilebilsen bir aslında hatırlanacağını
Cümlelerin kurulacağı satır haneyim

Deseler ki kurtulacaksın kırk satırmı
Ne bu gurur bu inat bir tarafı katırmı
Hep gümüş senin altın bizim bakırmı
Olsanda ben bakır işleyen hattaneyim

Güleni yaş, işleyen demiri pas tutmaz
Hayata bağlanır yaşamaktan bıkmaz
Sana kızıpta pire için yorğan yakmaz
Yanarsa yorgan diken yorgan haneyim

Soğumayasın yorgan olsa ısınamazsın
Isınsanda onunla bir olup dolaşmazsın
Dolaşıp sıkılsanda ondan yakınamazsın
Ben yakınanları dolaştıran dolaphaneyim

Sıkılsanda dönme dolap gibi dönmekten
Seviliyormuş gibi davranıp gülebilmekten
Bir arpa boyu yol alamadan yüremekten
Bıktıysan gel götüreyim ben taksihaneyim

Güvenip peşime takılıp ta gelemiyorsan
Eğleniyormuş gibi yapıp gülemiyorsan
Sen delidir bu ne yapsa yeridir diyorsan
Ben de delileri toplayan tımar haneyim

Delisin sen aşktan ne anlarsın dersen
Ben bir yana sen de bir yana gidersen
Yeni sayfa açalım maziyi silelim dersen
Eskiye sünger çeken sünger haneyim

Süngeri çekelim, yeni tohum ekelim
Ekelim tohumun taze fidanını dikelim
Meyvesini toplayıp keklik gibi sekelim
Meyve suyu çıkaran meyve haneyim

Suyu da çıkmıyor kurumuş meyveler
Nerde o eski ağlamalar ve gülmeler
Yangın yemiş yürek ve tüm emekler
Emekleri boşa çıkan ben yıkık haneyim…


26:ocak:2009 pazartesi 

 
Toplam blog
: 277
: 175
Kayıt tarihi
: 24.08.10
 
 

Emekli, çalışmayı ve şiir seven birisiyim. Evli, bir kız bir oğlan bir damat bir gelin iki de tor..