Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '13

 
Kategori
İzmir
 

Hangi belediyecilik

Geçtiğimiz aylarda İzmir'de en başarılı belediye başkanları ile ilgili bir anket yapılmıştı. Bu anketin sonucunda Karşıyaka Belediye Başkanı Cevat DURAK birinci sırada çıkmıştı. Bu sonuç beni hem şaşırttı hem şaşırtmadı. Evet, izmirdeki diğer belediyelerle kıyaslandığında birinci çıkması kabul edilebilir bir durum olabilir. Ancak yüzde 65 gibi büyük bir destek almış olması normal değil... Kendimce kısa kısa bahsedeyim bunun nedenlerinden..

Her gün işe gelip giderken Karşıyaka Belediyesinin çöpçülerini çöp toplarken görüyorum. Mesaiye giderken onlar mesaiden çıktığımda yine onlar karşımda.. Hangi modern şehirde çöp toplama saatleri memur mesai saatleri gibi işliyor. Her yıl 1-2 hafta İstanbul'da kalırım. Ama hiç çöp toplama arabası gördüğümü hatırlamıyorum. Hele hele sabah işe gidiş saatlerinde kesinlikle böyle bir şey olamaz. Olmamalı da zaten. Ben, evimden çıkmadan o çöpler toplanacak arkadaş! Ben çöp kokuları içinde işe gitmek zorundamıyım. Nasıl bir belediyecilik anlayışıdır bu... Açık söyleyeyim benim Karşıyaka Belediyesinde gördüğüm tek icraat Milli bayramlarda ellerinde Türk Bayrağı ve Atatürk posterleri kortej yapmak... Ucuz Atatürkçülükle yıllardır İzmir halkının gözünü boyamak.. Haa, pardon bir de kaldırımları kırıp yeniden yapmak..

Bir de belediyede işler bir hızlı gidiyor ki(!) Allah düşmanımı belediyeye düşürmesin... Her kafadan ayrı bir ses çıkıyor. Birinin ak dediğine diğeri kara diyor. Yapılan işlerde bir standart olmaz mı yaa.. Olmuyor işte.. Bu da birilerine avanta kapısı oluyor. Olan vatandaşa oluyor. Pinpon topu gibi bir o yana bir bu yana.. Dürüst vatandaş kanuna uygun iş yapayım diye, işin doğrusu nedir diye belediyeye soruyor; ancak bilgi kirliliğinden, eksik bilgilendirmeden ve standartsızlıktan zararı kendi görüyor ya da işlerini halledecek birilerini arama telaşına düşüyor. Birinci çıkan bu belediye başkanı şimdi de belki Büyükşehire aday olacak. Umarım İzmir halkı gelenin gideni aratmayacağı İzmir'e yakışan bir lider bulur.

 
Toplam blog
: 13
: 530
Kayıt tarihi
: 19.06.09
 
 

2004 yılında 9 Eylül Üniversitesi İ.İ.B.F. İktisat Bölümünü bitirdim. 2 yıl özel bir dersanede ek..