Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Efsane FB 1907 Baterist Metin

http://blog.milliyet.com.tr/efsanefb1907

26 Temmuz '09

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
7415
 

Hangi Besinde Ne Var, Neye Yarar?

Hangi Besinde Ne Var, Neye Yarar?
 


Her ne kadar cinsel güç açısından mucizeler yaratan afrodizyak maddelerin varlığı günümüzde boş inanç sınıflandırmasına girmekteyse de, özel bir beslenmenin, insanoğlunun genel sağlığı ve cinsel güdüleri üzerinde güçlendirici etkisi olduğu kesindir.


Sağlık ve yaşam açısından en başta dikkat edilecek unsur olan beslenme, insanın yaşam güdüsünün göstergesi olan "libido" için son derece özel bir önem taşımaktadır. Denebilir ki, insanı sağlıklı kılan ve iyi yaşamasını sağlayan bütün besinler cinsel bakımdan güçlü, istekli ve ölçülü olmasını sağlayan besinlerdir. Bunlar da öncelikle protein ve vitaminlerdir.


Proteinli besinler cinsel gücü artırır. Proteinin içerisinde bulunan 8 çeşit aminoasitin günlük beslenme programı içerisinde yer alması bu açıdan önemlidir...


Bunlardan arginin, bedende eksik olduğu takdirde iktidarsızlık, kısırlık yaratır ve spermin de hareketliliğini azaltır. Susam, yerfıstığı, bezelye, jelatin, yürek ve yumurtada bol miktarda mevcuttur.


Valine, sinir sistemini etkileyen bir aminoasittir. Yokluğu yüksek tansiyon, uykusuzluk, sinir bozukluğu ve bezginliğe yol açar. En fazla sütte ve yerfıstığında bulunur.


Balık, et, peynir, yumurta, bezelye, soya fasulyesi, buğday özü ve yeşil sebzede bulunan lisin, noksan olduğunda gelişmeyi azaltır ve kansızlığa sebebiyet verir.


En çok yeşillik ve susamda bulunan triptohan, alınması kolay olmayan önemli bir aminoasittir.


Yumurta, sardalya balığı, peynir, pirinç ve ayçiçeği çekirdeğinde bulunan methioin, adale kontrolü açısından son derece önemli bir aminoasittir. Bununla bağlantılı olarak kadınlarda dölyolu kaslarının esnekliği ile hareketliliğinin oluşumu açısından önem taşır. Ayrıca erkeklerde de cinsel etkinliği artırır. Cholin adı verilen bir çeşit vitaminin meydana gelmesine yardımcı olur ki, bu vitamin kolestrolü kontrol etmesi, atardamarları, kan dolaşımını ve karaciğerin sağlığını koruması bakımından değerlidir. Methioin, diğer aminoasitlerle birleşerek cystin diye bilinen bir başka aminoasit oluşturur, bu da şeker depo eden insülin hormonuna yardımcı olur.


Fenilalanin adını taşıyan aminoasit, doğrudan doğruya salgılara etki yapması bakımından çok önemli bir aminoasit çeşididir. Bu, tiroid salgılarında bulunan hormonun oluşumu için ve adrenal salgısında meydana gelen epinenphrine hormonu için gereklidir. Bu önemli salgıların içerdiği hormonlar doğrudan doğruya kan dolaşımında yer alır. Fenilalanin'in bol miktarda bulunduğu besinler ise susam, yulaf, yumurta, karaciğer ve peynirdir.


Aminoasitlerin sonuncusu olarak glütamik asitten söz etmek gerekir ki, bu madde zihinsel yorgunluğa karşıdır. Buğdayda bulunan iki esas proteinin yüzde 40'ını oluşturur. Bütün tahıllar bu bakımdan en zengin besinler olup, sütte de bol oranda bulunur.


Bedenin genel sağlığı ve canlılığı için en önemli maddeler vitaminlerdir. Bunlar cinsel etkinlik açısından da aynı derecede önemlidirler. Bilhassa E vitamininin vücutta noksanlığının adale zayıflığı, salgılarda düzensizlik gibi sonuçları olduğu, bunun yanı sıra gebelik sırasında plasentayı beslediği için eksikliğinin düşüklere sebep olabildiği görülmüştür. Erkeklerde de sperm yetersizliği için önerilen yine E vitaminidir. Bu vitamin, buğday özü, soya fasulyesi, pamuk tohumu, keten ve bunların yağlarında bulunur.


Etkin bir cinsel yaşam için çokça önemi olan vitamin grubu, B kompleks vitaminlerdir. B1, B6, B12 vitaminlerinden oluşan bu gruptaki vitaminlerin özellikleri şöyle sıralanabilir... B1 ya da thiamin, organizmada glikozu yakma özelliği olan bir çeşit yakıttır. Bu vitamin sayesinde adale hareketleri yapılabilir ve yaşam sürdürülür. B1 vitamininin şiddetli eksikliği ölüme dahi yol açabilir. Vücutta gereğinden az bulunması, kalbin düzensiz çalışmasına, iştahsızlığa, kabızlığa, zihin durgunluğuna sebep olur. Bu vitamin suda çözüldüğünden bedende depolanmaz, bu nedenle her gün yeniden alınması gerekir. Enerji isteyen herhangi bir etkinlik metabolizmayı hızlandırarak bedendeki B1 vitamini miktarını azaltır. Bu vitamin, arpa, beyin, yürek, süt, karaciğer, istiridye, nohut, bezelye, pirinç, soya fasulyesi, buğday özü ve buğday ununda mevcuttur.


B2 vitamini ya da riboflavin çoğunlukla gençlik vitamini olarak bilinir. Parlak ve canlı bir cilde sahip olmaya yarar. Bu maddeyi en çok içeren gıdalardan biri yoğurt olduğu gibi, mantar, istiridye, yer fıstığı, yeşil sebze ve buğday özünde de bulunur.


Folik asit, enerjinin yerine gelmesi için gereklidir. Bu madde bütün çiğ sebzelerde bulunur. Taze mantar, soya fasulyesi ve böbrekte, ayrıca çok bol olarak karaciğerde vardır.


Sinirli, huzursuz, kuşkucu kimseler niasin eksikliği çekmektedirler. Böyle kişilerde aynı zamanda cinsel isteği de güçlendirecek olan niasin içeren besinler, baklagiller, kepekli buğday, arpa, maya, tavuk, yer fıstığı, karaciğer, istakoz, mantar ve pirinçtir.


B grubu vitaminlerin içerisinde cinsel isteği uyandırıcı özelliği en fazla olan, B12 vitaminidir. Kanda folik asitten daha fazla rol oynar. Merkezi sinir sistemindeki yuvarların bozulup çözülmesini denetler. Bu vitamini vücutta her daim bulundurmak için bolca karaciğer yemelidir.


Kadın ve erkek için önemli vitaminlerden biri, A vitaminidir. Erkekte noksanlığı kısırlığa yol açar. Kadında gebelik sırasında noksanlığı, doğacak çocukta körlüğe ve yarık damak kusurlarına zemin hazırlar. A vitamini yeşil sebzelerde, sarı renkli meyvelerde olduğu gibi, dana ve tavuk ciğerinde de bulunur.


Vitamin C pek çok hastalığa karşı etkili olmasından ve bünyede enerji sağladığından ötürü yüksek dozda alınması gereken bir vitamindir. Kadınlarda gebelik sırasında varis damarlarının oluşumunu önler. C vitamini bakımından zengin olan besinler, çiğ elma, lahana, maydanoz, Trabzon hurması, portakal gibileridir.


Vitamin D, güneş ışınları yoluyla alınarak bedene enerji verirken, gevşetici ve rahatlatıcı özelliğiyle cinsel etkinliği de artırır. D vitamini çok az besinde bulunur, bu yüzden daha çok güneş banyosu yoluyla vücuda kazandırılması gerekir. Bulunduğu besinler de, balık yağı, istiridye, yağlı balıklar ve yumurta sarısıdır.


Protein ve vitaminlerden başka hem genel olarak beden, hem de etkin bir cinsel yaşam için gerekli olan 11 mineralin de hayli önemi vardır. Kalsiyum ve fosfor dişler için; fosfor, potasyum, magnezyum, bünyeyi dinç tutan protein besinleri için; demir, bakır, iyot, kobalt ve çinko ile birlikte, kan için son derece önemlidirler. Klorin ile kükürt ise kanı temizleyen madenlerdir...


Bunlardan kalsiyum, süt, badem, beyaz peynir, yeşil sebze ve tahıllarda bulunur. Fosfor, zengin proteinli yiyeceklerde, meyvelerde, buğday, çavdar ve yulafta vardır. Potasyum, incirde, tahılgillerde ve bazı meyvelerde bulunur. Magnezyum, yeşillikler, fındık, yumurta sarısı, Hindistan cevizi ve baklagillerde mevcuttur. Demir, karaciğer, dil, yer fıstığı, buğday özü ve bazı meyvelerde vardır. İyot, deniz mahsullerinde ve sarmısakta; bakır, pekmez, ciğer, yumurta sarısı ve kuru yemişte bulunur. Sodyum madeni tuzda vardır. Lâkin bunun fazlası, bilhassa 40 yaşından sonra bedene zararlıdır. Klorin, tuz, çiğ et, süt, zeytin ve çavdar unundan; kobalt ise istakoz, mantar, havuç, yeşil fasulye ve tahıllardan alınabilir. Kükürt birçok proteinli besinde, en çok da Brüksel lahanasında vardır.


Beslenmede dikkat edilecek bir başka önemli nokta da, çoğu vitaminlerin ve değerli minerallerin, aşırı pişirme ve doğramayla yok edilebildikleridir. Arada sırada çiğ besinler yemek çokça faydalıdır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 1671
Toplam yorum
: 4226
Toplam mesaj
: 437
Ort. okunma sayısı
: 2148
Kayıt tarihi
: 28.07.07
 
 

03 Şubat 1967 İstanbul doğumlu, romantik bir müzisyenim işte... Müzik, bateri, spor, Fenerbahçe, ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster