Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '19

 
Kategori
İnançlar
Okunma Sayısı
96
 

Hangi Din

En mükemmel din kendi dinimdir. Bunda tereddüt yok. Bundan son derece eminim. Ben de eminim, etrafımdaki herkes de emin. Dinim öylesine mükemmel ki, üzerinde düşünmeye bile gerek yok. Bunun böyle olduğunu bilmek yeterli. Biliyoruz da zaten. Başka bir gerçek yok.

Bu öyle bir din ki, öyle olağanüstü, öyle mükemmel, öyle emsalsiz ve öyle yüce ki… Bir ömür bu gerçeği içselleştirmekle geçti.

Diğer her inanç batıl. Diğer dinler saçma. Diğer inanışlar ilkel… Onların tamamı sapkın. Benim dinim tek doğru yol…

Doğduk,  öğretmeye başladılar… büyürken, bir noktada bizi de “öğretenler” kervanına kattılar, öğrene öğrete ömür sürüyoruz. Kimi görevlerini, yani ömürlerini tamamladılar. Kimi gün gelecek, girecek bu yola… Yani doğacak. Ve bizler de henüz seyir halindeyiz.

Bir şeyi biliyoruz. Dinimiz en kıymetli. En kutsal. En yüce… En büyük değerimiz. Gölge düşürülemez. Halel getirilemez. Kem gözle bakılamaz. Kötü söz söylenemez.

Bunlara izin verilemez.

Aksi halde neler mi olur?

Ne olmaz ki… Çok şey olur. Öyle şeyler olur ki, öyle şeyler olmuş ki… Anlatmakla bitmez. Özetin özeti… Acı, kan, gözyaşı… Adına vahşet diyorlar da. Bilmiyorum bu sözcük ne kadar yeterli, olanı, olabilecekleri ifade etmek için.

Biliyoruz. Bilmek yetmiyor. Bilmeyene de anlatmak, öğretmek gerekiyor. Güzellikle. Olmuyorsa, zorla…

Herkes gibi. Hepimiz aynı. Bunun için yaşıyoruz. Bundan başka gayemiz yok. Böyle yaşamak dışında şansımız yok. Böyle inanmak, böyle düşünmek, bunların gereklerini yerine getirmek gerek.

Nereden mi biliyorum?

E, öyle anlattılar.

Kim mi anlattı?

İçine doğduğum çevrem anlattı. Herkes anlattı. Hep bunu anlattılar. Oradan biliyorum.

 Herkes bunları söylüyor. Herkes böyle söylüyor. Yanlış olacak hali yok ya…

Bütün bunların doğruluğundan şüphe etmek büyük akılsızlık. Büyük günah. Büyük suç. Hem kim buna nasıl cüret edebilir ki? Bilmez mi büyük suçun cezasının da büyük olacağını…

Dinim hangisi mi?

Bilmem!

Dünya küresinin hangi noktasında yaşıyorsam, orada belletilen din. Benim dinim, doğduğum coğrafyada yaşayan, benim de içlerine doğduğum toplumun sahip olduğu ve bana da benimsettikleri din.

Koskoca dünya… Kaç milyar insan. Saymakla bitmez. Pek çok din. Hangimizin bahtına ne çıktıysa.

Benim dinim de onlardan biri.

Tıpkı seninki gibi.

Hıristiyanlık, İslam, Hinduizm, Budizm, Sihizm, Musevilik, Bahailik, Konfüçyizm, Şintoizm, Cainizm…

Bunlardan biri mi? Evet… Belki de  Hayır… Zaten dinler bunlardan ibaret değil ki… Daha yüzlerce, binlerce, on binlercesi var. Unutulmuşu, yok olmuşu da var, yeni yeni doğanı, oluşanı da var.

Sadece bu mu? Daha bunların her birinin içinde pek çok mezhep, tarikat, cemaat, inanç grubu…

Ve işte benim dinim, mezhebim, tarikatım, cemaatim, yolum… bunlardan biri. Ama en mükemmeli…

Ben kim miyim?

Yedibuçuk milyar küsur insandan sadece biriyim. Ve hepiniz gibiyim.

Bilmem anlatabildim mi?

Kenan IŞIK

 

Babür Akdağ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
Toplam blog
: 428
Toplam yorum
: 620
Toplam mesaj
: 10
Ort. okunma sayısı
: 1795
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Sivas doğumluyum. Mülkiye mezunuyum.  Ankara'da yaşıyorum. Ülkeme, ulusuma dair benim de söyleyec..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster