Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '14

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Hangi hisse senetleri alınır?

Hangi hisse senetleri alınır?
 

www.aliozdemir.net


1989 yılından beri hisse senetlerini takip ederim. Yani 25 yıldır menkul kıymetlere az ya da çok para yatırıyorum. 1994, 2002, 2008, 2013 yıllarında finansal krizler ortaya çıktı ve bir çok şirketin hisse senetleri anormal düzeylerde değer kaybettiler.

25 yıllık borsa maceramın ilk 20 yılında çoğunlukla kıytırık, derinliği olmayan, işlem hacmi düşük, spekülatif, manipülasyona açık, küçük yatırımcıları silkelemede kullanılan hisse senetlerini alıp sattım.

Acı tecrübelerin ardından 5 yıl önce tüm şirketlerin 5-10 yıllık fiyat grafiklerini inceleme altına aldım. İşte o zaman jetonum düştü. Sağlam şirketlerin hisse senetleri:

1 - Merdiven gibi hep yukarı gidiyordu.

2 - Aşırı fiyat dalgalanması olmuyordu.

3 - İstenildiği zaman satılabiliyordu.

4 - Temettü (kar payı) ödemelerini düzenli olarak yapıyordu.

Bu durumu fark ettikten sonra 20 kadar şirketin dışındaki hisse senetlerine hiç yanaşmadım.

Bu sayede son 5 yıldır hiç zarar etmedim.

Hangi şirketlerin hisselerinin alınabileceğini buradan yazarsam "reklam" yapıyor, Yönlendirme yapıyor diyenler olacaktır.

2014 yılının Ocak ayında tecrübelerimi, önerilerimi bir kitap haline getirdim. Merak edenleri web siteme davet ediyorum.

 
Ali Özdemir

Eğitimci-Yazar

Web         : www.aliozdemir.net

E-posta    : aozdemir53@hotmail.com

Tlf.            : 0505 220 83 85

 

-----------------------------------

 
"YATIRIMCI REHBERİ - 2014" ADLI YENİ KİTABIMIN TÜMÜNÜ 'KISITLI OLARAK' AŞAĞIDAKİ LİNKTEN GÖREBİLİRSİNİZ
http://www.aliozdemir.net/yatirimci_reh_2014.pdf
 
 
Dip not: 
 
Değerli Okurum,
 
19 yıllık süreçte, iğneyle kuyu kazar gibi yazdığım 43 farklı kitabımı maliyet fiyatları üzerinden sunuyorum.
Belki sizin de ilginizi çekecek bir kitabım söz konusu olabilir.
Ek bilgi almak için lütfen www.aliozdemir.net adlı web sitemi ziyaret edebilirsiniz.
 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..