Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Kasım '09

 
Kategori
İnançlar
Okunma Sayısı
3638
 

Hangi islam?

Hangi islam?
 

Kanlı Sivas´ta 37 can diri diri yandı! Sahtekar Ruhban sınıfına en güzel örnek!


Hangi Islam diye sorduğum için beni kınamayın. Birçok İslam anlayışı var olduğundan, bu başlığı seçmeye mecbur kaldım.
Siz hangi İslam'ı yaşıyorsunuz?

1) Kuran'daki İslam mı ?
2) Kültürel slam mı ?
3) Ilımlı İslam mı ?

...

Tek tek ele alındığında, üç ayrı islam anlayışı olduğunu herkes rahatça görebilir.
Aslında suç insanlarımızda değil, suç başlarında olan alimlerde, daha doğrusu "Ruhban" sınıfında! Ruhban sınıfı dememe sakın kızmayın, bilakis ALLAH kendisi bu sözleri, yüce kitabımız olan Kuran'ı kerim'de kullanıyor. Misal şu ayete bakın :

Allah'ın yanında hahamlarını ve ruhbanlarını da rabler edindiler. Meryem oğlu Mesih'i de öyle. Oysa kendilerine, tek olan Allah'tan başkasına ibadet/kulluk etmemeleri emredilmişti. İlah yok o tek Allah'tan başka. Onların ortak koştuklarından arınmıştır O.
(Tevbe Suresi 31)


Bu ayeti Peygamberimiz olan Abdullah oğlu Muhammed (salatü selam olsun ona) öyle muhteşem şekilde açıklıyor ki, okuyunca gözünüzden perde açılır gibi anlıyorsunuz olayı:

Bakın Resulullah ne buyurmakta bu ayet ile ilgili:

Önceleri bir hristiyan olan Adiy b. Hâtim, İslâm'ı kavrayıp anlamak niyetiyle, şüphelerini gidermek için Hz. Peygamber'e birkaç soru sorar. Sorulardan biri "Bu ayet bizi, âlimlerimizi ve râhiplerimizi rabler edinmekle suçluyor. Bunun gerçek manası nedir? Zira biz onları kendimize rabler edinmeyiz" der. Hz. Peygamber cevaben: "Siz onların gayr-i meşru ilân ettiklerini haram, meşru dediklerini (helâl) sayıp öylece kabul etmiyor muydunuz? " Adiy, "evet böyledir" diye tasdik eder. Hz. Peygamber, "İşte bu sizin onları kendinize rabler edinmenizdir" buyurur.

(Mevdudi, Tefhim, (Türk. Çev.) II, 209) .

Kendilerinde Haram ve Helal etme yetkisinin var olduğunu sananlar, ne ile suçlandığını görüyorsunuz. Onlar kendilerini rabler ediniyorlar!
Yani halk bunlara tapıyor. Bu "Ruhban sınıfına", ipek giyinmek erkeğe haram mıdır diye sorsak, kesinlikle yüzde yetmişi "evet" diyecektir.

Peki Kuran ne diyor bu konuda? Hiç birşey!
Peki haramı ve helalı ALLAH belirlediğine göre, nasıl oluyor da, Kuran bu konuda hiç birşey dememiş oluyor?
Demek ki Kuran'a göre haram değil imiş, ki susuyor Kuran!

Kendilerini rabler edinenler, işlerine gelen uydurma hadisleri alıp, haram ve helal belirleme işine atılıyorlar, çünkü onların çıkarları başka.
Aynı ruhban sınıfı, dokuz yaşındaki bir kız çocuğu ile evlenmeyi helal saymıyorlar mı? Oysa tarih: "Ayşe minimum 17 yaşında idi" diyor.
Şimdi benim gibi kara cahil bunu tarihten çıkarıyor, öğreniyor da, bu ruhban sınıfımı bunu göremiyor?

Devam edelim; düne kadar "Kefir" içmek haramdır diyenler, acaba hangi ayete dayandırarak söylüyordu bunu? Yahut sigara için haram diyenler? Adam kalkmış diyor ki "Sigara sağlığa zararlıdır, bunun için haramdır!". Sağlığa zararlı diye haram olacak ise birşeyler, o zaman araba kullanmak niye haram değildir? Arabanın eksozundan çıkan gaz sigaradan daha zararlıdır. Yahut fabrikaları niye haram etmiyoruz? Ya peki çok tuzlu yemek? Yahut meyveleri ilaçlamak? Bu liste uzarda uzar. Demek ki sigara haram olmadığı halde (Kuran hiç bir şekilde haram demez) bu insanlar işine geldiği gibi haram ve helal üretme derdinde. Ellerine almışlar bir sihirli değnek, işlerine geldiği gibi: "Aha şu haram, bu haram değil! Şunu helal edelim, bunu haram edelim" diye bağırıp duruyorlar. Kuran bunlara ne der biliyormusunuz?

Buyrun kurandan dinleyin:

Yunus Suresi 59 De ki: 'Ne oldu size de Allah'ın size rızık olarak indirdiği şeylerden bir haram yaptınız bir de helal? ' De ki: 'Allah mı size izin verdi, yoksa Allah'a iftira mı ediyorsunuz? '

A'raf Suresi 32 De ki: 'Allah'ın, kulları için çıkardığı süsü, güzel ve tatlı rızıkları kim haram etmiş? ' De ki: 'Dünya hayatında inananlar için de var. Kıyamet gününde ise yalnız inananlar içindirler.' Bilgiden nasipli bir topluluk için biz, ayetleri böyle ayrıntılı kılıyor.

Maide Suresi 87 Ey iman sahipleri! Allah'ın size helal kıldığı şeylerin temiz ve güzel olanlarını haramlaştırmayın; azıp sınırı aşmayın; Allah azıp sınırı aşanları sevmez.

En'am Suresi 119 Size ne oluyor da üzerine Allah'ın adı anılmış olanlardan yemiyorsunuz? Zorda kalışınız dışında üzerinize haram kıldığını bizzat kendisi size ayrıntılı olarak açıklamıştır. Birçokları ilimsiz bir biçimde kendi keyiflerine uyarak halkı şaşırtıyorlar. Hiç kuşkusuz, seni Rabbin sınır tanımaz azgınları çok iyi bilmektedir.

En'am Suresi 140 Şu bir gerçek ki, ilimsizlik yüzünden öz evlatlarını beyinsizce katledenlerle Allah'ın kendilerine verdiği rızıkları, Allah'a iftira ederek haramlaştıranlar gerçekten hüsrana uğramışlardır. İnan olsun, sapıtmışlardır onlar; hiçbir zaman doğruyu ve güzeli bulamazlar.


Maide Suresi 63 Ruhbanları ve hahamları onları, günah oluşturan sözlerinden, haram yemekten alıkoysalardı olmaz mıydı? Ne kötüdür onların sınaat/teknoloji olarak üretmekte oldukları.

***

Evet Yunus Suresi 59uncu ayet de ne diyor Rabbimiz?

"Ne oldu da size, birini haram birini helal ettiniz " diye sesleniyor?
Evet söyleyin bakalım ey hocalar, tarikat şeyhleri, Nurcular, Fethullah'çılar ve diğer yeni islam üretme çabasında olanlar.

"ALLAH'mı size izin verdi? Yoksa iftira mı ediyorsunuz!".

Bunu ben sormuyorum, ALLAH soruyor!

Şimdi bazı akıllı çıkacak diyecek ki
"Efendim Peygamberimiz haram etmiştir".

Kuran bu söylenen sözünde önünü kesmiştir. Tahrim Suresi birinci ayet vardır. Peygamberimiz hayatında bir kez birşeyi haram etmeye kalkışmıştır, hemen ALLAH düzeltmiştir. Bakalım ayete:

Tahrim Suresi 1 Ey Peygamber! Allah'ın sana helal kıldığı şeyi, eşlerinin hoşnutluğunu isteyerek neden haramlaştırıyorsun? Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir.'

Tatlı bir dil ile peygamberini eleştiriyor yüce Rahman.
"Hangi hakla haramlaştırıyorsun" diye soruyor. Kendi nefsi için bile haram kılamayan peygamber, acaba başkasının nefsine nasıl haram kılacak?
Yani siz bu ayeti görmezden mi geleceksiniz?

Bir de "Mekruh" çıkardılar başımıza.. Neymiş efendim "Üç mekruh bir haram imiş". Ben böyle sözden ALLAHA sığınırım..

Mekruh kelimesi zaten haram ile eş değerde kullanılır Kuran'da!

Kur'an'a göre birşey ya haramdır yahut mübahtır!

Bakiniz isra suresi 38inci ayete:

Kullu zâlike kâne seyyiuhu inde rabbike mekrûha

38- Kötü olan bütün bu yasaklar, Rabbinizin katinda hos olmayan seylerdir.


Ulema bunu beğenmemiş olacak ki, mekruhu iki kısıma ayırmışlar

tahrimen mekruh; harama yakın olanlar
tenzihen mekruh; helale yakın olanlar

Mekruh zaten haramdır.
Helale yakın haram, harama yakın haram olur mu hiç?

KRH kökünden gelen "Mekruh", Kuran'ı kerim'de daima olumsuz olarak kullanılmıştır.

ALLAH'ın kerih gördüğü herşey haramdır. Bunun helale yakını felanı olmaz!

ALLAH'ın haram dediğine haram, helal dediğine helal demek en doğru yoldur!
Hakkında hiç birsey söylemedikleri de, insanın vicdanına bırakılmıştır.

devamı gelecek 

Mustafa Çelebi 

izmirli doksanyedi bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Yazınızı yeni okudum Bu kadar teferruatlı bu kadar derin bilgiden sonra bu kadar derin bu kadar dehşet verici hata yapmanız beni üzdü. Ayetlerde belirttiğiniz gibi Güzel ve temiz, tatlı ve temiz şeylerin haram olamıyacağını ayetlerle belirtmişsiniz peki sigara temizmi? Tatlımı? içene belki güzel içmeyene güzelmi? Nefsinize zulmetmeyin buyuruyor sigara içmek vucuda zulum değilmi? saygılarımla

mersinli kamil 
 09.06.2010 11:42
Cevap :
Efendim, Sigara temiz kimse diyemez, ama HARAMda diyemeyiz. Isin asli söyledir" Sigara haram degildr, ama icilmese daha iyi" diyerek yetinmemiz gerek. Evet o kismi belki daha net aciklama geregi vardi. ALLAHIN haram demedigine, asla bir kul haram diyemez. Nitekim bir zamanlar Tütün icin " helaldir" diyen ulema var idi. Bu konuyla fetvalar var. Ama sonradan ne oldu ise, helal dedikleri tütün oldu birden haram. Tabi her ulema bunu katilmiyor. Tsk ederim yorumunuz icin. Saygilarimla  09.06.2010 17:41
 

Efendim, zikrettiğiniz üzere bu hususda çok ayet var. Hepside birbirini destekler mahiyettedir. Ki bunlar ayet'lerin yüzeysel manalarıdır. Birde bunların harflerden bütüne giden manaları varki birinci mana, ikinci mana, üçüncü mana diye devam ederki bunun içinde bir çok ilimin yan yana gelmesini gerektirir. Bunu bir uçağın inşaası gibi düşünebiliriz. Yüzlerce ayrı ayrı ilmin tek bir kaynakta birleşip emniyetli bir aracın ortaya çıkarılması gibi düşünebiliriz. Ancak ne kadar emniyetli olursa olsun pilotun bir hatası veya dış etkenlerin o uçağa hükmü onun düşmesine neden olacaktır. İLLAKİ SON NEFES.... İnşaallah perde açılıp gerçek alem görülmeden imanını kurtaranlardan oluruz....

Atila SARUHAN 
 16.01.2010 19:22
Cevap :
Ali İmran Suresi 7 Kitap’ı sana indiren O’dur.Onun ayetlerinden bir kısmı muhkemlerdir ki; onlar Kitap’ın anasıdır.Diğer ayetlerse müteşabihlerdir.Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun yorumuna öncelik tanımak için Kitap’ın sadece müteşabih kısmının ardına düşerler.Onun tevilini ise bir Allah bilir, bir de ilimde derinleşmiş olanlar.Bunlar, “ona inandık, hepsi Rabbimizin katındandır” derler.Gönül ve akıl sahiplerinden başkası gereğince düşünemez. *** Önce Muhkemi ögrenmek gerek, sonra mütesabih. Mütesabih bu arada BATIN manasinda degil, sadece yoruma acik manasindadir. Insallah efendim, insallah!  17.01.2010 9:30
 

Burada suret-i katiyede ledün ilminden bahsedecek ve ruhsat sahibi de değilim... Sadece ayetle iktifa edeceğim demişsin. Kur'an-ı kerim'den bir ayet size gönderiyorum..... Olmazsada başkacada ayetler var.... Ancak kapsayıcı olması bakımından bu ayeti uygun buldum..... Al-i İmran Suresi Ayet 104 SİZDEN HAYIRA ÇAĞIRAN, İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞÜ MEN EDEN BİR TOPLULUK BULUNSUN. İŞTE ONLAR KURTULUŞA ERENLERDİR. (Benzer surelerde var ASR suresi gibi.) Ey iman edenler! (Sizden hayıra çağıran iyiliği emredip kötülüğü men eden bir topluluk bulunsun.) Yani böyle bir topluluk bulunmasınmı.....????

Atila SARUHAN 
 11.01.2010 15:07
Cevap :
Efendim, Kurandan ayet cimbizlayarak biryere varamazsiniz. Kuranda ki konular daim konteks icindedir. Misal verdiginiz ayetde ki konu FIRKALARA BÖLÜNMEMEKTIR! Ali İmran Suresi 103 Hep birlikte allah’ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın; allah’ın üzerinizdeki nimetini hatırlayın.Birbirinizin düşmanı idiniz, allah kalplerinizi uzlaştırıp kaynaştırdı da O’nun nimeti sayesinde kardeşler haline geldiniz.ateşten bir çukurun kenarında idiniz; sizi oradan kurtardı.allah size ayetlerini bu şekilde açıklıyor ki, doğruya ve güzele yol bulasınız . Ali İmran Suresi 104 İçinizden hayra çağıran, doğruluk ve güzelliği belirleneni emreden, kötülük ve çirkinliği belirlenenden alıkoyan bir topluluk olsun.Kurtuluş ve zafere eren işte onlardır. Ali İmran Suresi 105 Kendilerine açık-seçik kanıtlar geldikten sonra, çekişmeye girip fırkalar halinde parçalananlar gibi olmayın.Böyle olanlar için çok büyük bir azap vardır. Görüldügü gibi konu " Hiziplere/ Firkalara/ Mezheplere"  14.01.2010 2:07
 

en-Nisa Suresi Ayet 34 ERKEKLER KADINLAR ÜZERİNE İDARECİ VE HAKİMDİRLER. ÇÜNKÜ ALLAH BİRİNİ DİĞERİNDEN ÜSTÜN YARATMIŞTIR. BİR DE ERKEKLER MALLARINDAN HARCAMAKTADIRLAR. İYİ KADINLAR, İTAATKARDIRLAR VE ALLAH’TAN KORKTUKLARINDAN, KOCALARININ GIYABINDA IRZ VE MALLARINI MUHAFAZA EDERLER. FENALIK VE GEÇİMSİZLİKLERİNDEN KORKTUĞUNUZ KADINLARA GELİNCE; ÖNCE KENDİLERİNE ÖĞÜT VERİN. SONRA USLANMAZLARSA, KENDİLERİNİ YATAKLARDA YALNIZ BIRAKIN. YİNE DİNLEMEZLERSE (HAFİFCE) DÖVÜN. SİZE İTAAT ETTİKLERİ TAKDİRDE KENDİLERİNİ İNCİTMEYE BİR BAHANE ARAMAYIN. ÇÜNKÜ ALLAH ÇOK YÜCEDİR, ÇOK BÜYÜKTÜR. Erkek üstündür o halde ezmelidir anlaşılmasın sakın.... Bu üstünlükte yaradılış icabı biraz kas farkıdır o kadar. Kadınlar her şeyden önce ALLAH'ın ERKEK'e emanetidir. O emanete de kötü davranmak her şeyden önce ERKEĞİN kendine ve YARADANINA olan saygısızlığını gösterir.... Unutulmamalıdır ki kadınlar ANA'dır. ANA olmasa bile ERKEĞE verilmiş KUTSAL BİR EMANETTİR. ALLAH indinde üstünlük takvayladır.

Atila SARUHAN 
 11.01.2010 14:22
Cevap :
Söz konusu ayetde " FADDALAL" kelimesi gecer. Bu kelime üstünlük degil FAZILET manasindadir. Yani " FARKLI YETENEK". Onun icin buraya üstünlük diye terümce edip ortaya salirsaniz, kurani yanlis meal etmis olup, ondan dogacak olan celiskiyide temizleyemezsiniz. Misal verelim. Kuranin bir ayetinde "ISRAIL OGULLARINI ÜSTÜN KILDIK" manasi dogar sizin mantiginizdan. NIye? Cünki orda gecen kelime aynen " FADDALAL"dir. Oysa FARKLI YETENEKLER manasinda kullaninca, ayetin manasida asikar ortaya cikar. Er ricâlu kavvâmûne alen nisâi bi mâ faddalallâhu Söz konusu ayet söyle oluyor o zaman " ALLAHIN bazisini bazisindan Farkli yetenekler ile donatmistir" Üstünlük ile degil. Zaten sayet üstünlük derseniz, kuran ile celiskiye düsersiniz. Cünki Kurani kerim " Kadin erkek " esitligini savunmaktadir.  14.01.2010 2:26
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 103
Toplam yorum
: 130
Toplam mesaj
: 21
Ort. okunma sayısı
: 1608
Kayıt tarihi
: 31.10.09
 
 

1974 Almanya- Krefeld doğumluyum. Aslen Malatyalıyım. Lise mezunuyum ve Web tasarımı ile uğraşıyo..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster