Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '13

 
Kategori
Güncel
 

Hangi Kadının günü!

Size çok bile deniliyor hem de sizin de dahil olduğunuz sözde kutlama teknikleriyle. Alın bir günü verin 364 günü. Size bu kadar hisse düştü, düşen hisseye sevinin; alın megafonları elinize bağırın, birkaç hediyeyle kandırılın, sert sözler savurun, diklenin, yan yana gelin yürüyün erkeklerin üstüne, aşağılayın onları.

Köpürüp taşmaması için kola şişesinin kapağını yavaş yavaş açarsınız, fıst fıst ettirerek gazını alırsınız ve köpürmeyi engellersiniz. Şu kadınlar gününü de aynen buna benzetiyorum. Kızmayın, teşbihte hata olmaz diyen bizler değil miyiz? Yılın bir günü gazı alınır ki köpürmesinler diye. Kola yerine konulmayı kabul eden kadınlarımızı anlayamıyorum. Milli ve manevi değerler noktasında bakarsak kadınımıza hep kahraman, hep dirayetli, hep mağrur, hep anaç. Örnekleri çok hangi birini yazsam ki?

Yaşamı insan hakkı gözeterek değerlemek gerekiyor. Kadın ya da erkek üzerinden değil de birey üzerinden hakları söylemek ve yaşamak gerekiyor. Birey kendine yakışanı kendinde var olan vicdan olgusundan süzerek yerini belirlemeli.

Bir kadın düşünün ekonomik özgürlük safsatasıyla ziynetini sergilemeyi kabullenmiş olsun. Bu duygularla kendini ahlaki bütün değerlerin üzerinde görerek yaşamayı tercih etmiş olsun. Bir ürünün reklamında ticari meta olmayı kabullendikten sonra üstün olma kaygısını gütmenin kime ne yararı olabilir. Bir televizyon programında anlaşılmaz şekilde yarı çıplak halde şarkı söyleyenin ardında farklı amaçlarla dans ettiğini zanneden bir kadının ben özgürüm demesinin kadına ne getirisi olabilir. Sosyal medyada ev hallerimi çekerim, kimseye de hesap vermem diyen bir kadının hangi saygınlığından bahsede biliriz. Kendi yaradılışının ona verdiği birtakım güzellikleri kullanarak ön planda olma hevesi yine bir kadın için ne yarar sağlar. İşin özü kadın değerlidir ve değerini ya korur ya da alt eder.


Ben kadınları bu kadar güçsüz, aciz, zavallı gösteren ve belleklerinde pekiştirme yaptırılan bugünü ve dahası günleri ithal, zeminsiz ve temelsiz buluyorum. Hele hele Türk kadınına bir fayda sağlayacağını düşünmüyorum. Bugüne has verilen sosyal içerikli mesajlarında riyakarlık olduğunu düşünüyorum. Bizim kadınımızın yerinin cennet olduğunu ifade etmiş bir inancımız varken dışarıdan hak transfer etmemizin anlamı yok. Eğer kadının değerinin ne kadar yüce olduğunu bilmek isterse bir dünyalı; gelsin ve incelesin bu toplumun esas değerlerini diyorum. Üç beş beyni kalbi bozuk erkeğim diye övünen yaratıkların yaptıklarını baz alıp aslında bu toplumun temel değerleriyle oynanmak isteniyor. Bu çok iyi tahlil edilmeli ve kadın hakları diye başka uçurumlara sebep olmamalıyız.

Kadın anadır, kadın bacıdır, kadın kız evlattır, kadın yardır yani kadın emanettir.

 

 

 

DENİZHAN BURHAN

 
Toplam blog
: 55
: 154
Kayıt tarihi
: 19.02.13
 
 

Basın Danışmanı. Medya tanıtım uzmanı ..