Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '12

 
Kategori
Mizah
 

Hangi Kadınlar Sevilir?

Hangi Kadınlar Sevilir?
 

Beyaz, bir röportajda, “Akıllı, güzel ve sekste iyi olan bir kız” aradığını söylüyor. “Aşklarımda ikisi oluyor, üçü bir araya gelmiyor” diyerek aradığı kızın yatakta panter gibi olmasını istiyor. Beyaz, kızlar tarafından çok sevilen bir sunucu olduğuna göre, o panter kızın kıskançlık damarı tutarsa her tarafı tırmık içinde kalır. Bunu unutmasın sakın!

Bir görüşe göre, kadın yatakta yosma, mutfakta aşçı, salonda aristokrat, para harcarken ekonomist olmalıymış. Ya bu özellikler birbirine karışır da, kadınımız yatakta aristokrat, mutfakta yosma, salonda aşçı olursa ne yapmalı?

Yukarda yosma dedim de aklıma geldi. İlkokulda fıkırdak bir kız arkadaşımız vardı. Öğretmenimiz bir gün kendisine yarı şaka yarı ciddi, “Önüne dön kız yosma!” diye bağırdı. Kız ağlamaya başladı. Çünkü bizde yosma denilince kötü kadın, kahpe anlaşılır. Oysa yosma fıkırdak, cilveli, işveli kadınlara, kızlara verilen bir addır. Öğretmenimiz bunu kendisine açıkladı ama kızın gözyaşları bir türlü dinmedi. Bilgisayarım da bu sözcüğü kötü biliyor olmalı ki, yosma sözcüklerinin altlarını çiziyor hep...

Gelin, yeri gelmişken Bekir Sıtkı Erdoğan’ın “YOSMA” şiirine bir göz atalım:

“Bir yâr sevdim etekleri yeldirme

Yeldirir sallanı sallanı kâfir.

Sakın dedim kimselere bildirme,

Bildirir sallanı sallanı kâfir.

                                   **

Ağına düşmüşüm artık çarnaçar,

Ben ondan kaçamam, o benden kaçar.

Ağlasam çapkınca karşıma geçer

Güldürür sallanı sallanı kâfir.

                                   **

Hesabı kitabı şaşırdım çoktan

Bir işve değil beladır haktan.

Aklıma düştü mü gece yataktan;

Kaldırır sallanı sallanı kâfir.

**

O, çeşmeye gelir, sabrım son hadde,

Cilve kitabına girmez bu madde

Bu bir küçük testiyi yarım saatte

Doldurur sallanı sallanı kâfir.

**

Ben âşık Bekir’im bilsin âlem de,

Nasıl terk edeyim yâri bu demde,

Görmesem ölürüm, fakat görsem de

Öldürür sallanı sallanı kâfir.”

********

Ümit Yaşar Oğuzcan, “Kadınlar İçin Sone” de sevdiği kadınları şöyle dile getiriyor:

“Ben güzel gözlü kadınları severim

Bir de küçük ayaklıları, uzun boyunluları

Hem nasıl severim, öyle severim işte

Terler avuçları, kesilir solukları

**

Ben mahzun kadınları severim

Yavru ceylanca kadınları, ürkekçe

Hem nasıl severim, öyle severim işte

Bilemezsiniz ne güzeldir, öpüştükçe

***

Ben akılla kadınları severim

Düşünen, az konuşan, çok bilen

Her yerde, her zaman nazı çekilen

***

Hem nasıl severim, öyle severim işte

İçimde büyük, sonsuz ateşler yanmalı

Ölümüm bile o kadın yüzünden olmalı”

******

Şinasi Özdenoğlu, “Kadınlar Üstüne” adlı şiirinde sevilecek kadınların niteliklerini sayıyor ve son dörtlüğünde sevdiği kadını belirtiyor. Bu görüşüne katılıyor ve sizleri şairimizin güzel dizeleriyle baş başa bırakıyorum. Unutmayalım ki, kadınlar dövülmek için değil, sevilmek için yaratılmışlardır.

“Kadınlar bu gece tuttu beni

Alkol misali sert kadınlar

Hürriyet gibi yoluna can adanı

Hürriyet misali başıma dert kadınlar

Hey anacığım bu kadınlar

Köylüsü şehirlisi hepsi bir

Dudaklarında ya karanfil ya zehir

Ya alnımızın kara yazısı

Ya da ömür boyunca şiir

Köylüsü şehirlisi hepsi bir

Kiminin göğsünde kara kış

Kiminin göğsünde ilkbahar

Kimisi kütür kütür

Kimisi dilim dilim

Kaleler gibi dayanır dayanır da

Hey Tanrım

Bir anda teslim olurlar.

Ben severim hoyrat kadını

Erkeği gözünden anlayanı

Hürriyet gibi vazgeçilmeyeni

Hürriyet gibi paylaşılmayanı.”

 

ERHAN TIĞLI

erhantigli@mynet.com

******************       

 

 
Toplam blog
: 776
: 600
Kayıt tarihi
: 13.10.06
 
 

Emekli edebiyat öğretmeniyim. Yazı ve şiirlerim çeşitli gazete ve dergilerde çıkmaktadır. 20 kita..