Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '08

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
5556
 

Hangi kadro daha kaliteli?

Hangi kadro daha kaliteli?
 

Alex mi, Delgado mu?


Yaklaşık bir haftadır evde, otobüste, ofiste hep aynı tartışmalara tanık oluyorum...

Ortaokul öğrencilerinden, orta yaşı aşmış profesör görünümlü kelli felli amcalara kadar herkes yarı dalgacı yarı asabi üsluplarla birbirlerini mat etmeye çalışmaktalar...

Beşiktaş mı üstün, Fenerbahçe mi? Denizli mi, Aragones mi? Guiza mı, Holosko mu? Alex mi, Delgado mu?

Dalgayla başlayan bu diyaloglar uzadıkça sinirlenenler, ciddi ciddi atışanlar oluyor :)

O zaman biz de bu tartışmanın dışında kalmayalım...

Fenerbahçe ve Beşiktaş’ın muhtemel kadrolarında, aynı mevkilerde oynayan oyuncuları 1’e 1 kıyaslayalım. Bakalım ne çıkacak?

Volkan Demirel-Rüştü: Her ikisi de gününde olduğunda maç kurtarabilecek ve buna tezat olarak da en önemli karşılaşmalarda saçma sapan hatalarla takımlarını yakabilecek potansiyele sahipler. Tabir yerindeyse al birini vur ötekine! Kalede eşitlik sözkonusu.

Gökhan Gönül-İbrahimToraman: Her ne kadar İbrahim Toraman'ın kesici yönü bir kademe daha iyi olsa da, Gökhan Gönül, takıma ofansif katkısı, hızı ve önceden tahmin edilmesi güç hareketleri ile öne çıkıyor. Fenerbahçe 1, Beşiktaş 0.

RobertoCarlos-İbrahim Üzülmez: Dünya futbolunun en önemli yıldızlarından bir tanesi olan Roberto Carlos, rakibine karşı tartışma götürmez derecede üstün niteliklere sahip... Fenerbahçe 2, Beşiktaş 0...

Lugano-Zapatocny: Lugano harika bir oyuncu fakat kendisi kadar isim yapmamış da olsa, oldukça ciddi bir rakibi var. Kesicilik, oyun konsantrasyonu, topu oyuna sokma gibi yüksek niteliklere sahip iki oyuncudan Zapo, karekter olarak bu tarz büyük maçlara daha uygun. Çek futbolcunun rakibine oranla daha disiplinli olması ve her koşulda sinirlerine hakim olabilmesi ona çok daha profesyonel bir görüntü veriyor. Fenerbahçe 2, Beşiktaş 1...

Edu-Sivok: Siyah beyazlı oyuncu rakibine göre çok daha az hatayla oyunuyor. Ayrıca geriden oyunu yönlendirebilme ve tempoyu ayarlayabilme gibi bir defans oyuncusu için çok önemli vasıflara sahip. O zaman durum; Fenerbahçe 2, Beşiktaş 2...

Kazım-Ekrem: Oldukça farklı özelliklere sahip iki oyuncu... Ekrem’in hızı ve kesiciliği, Kazım’ın ise üst düzey tekniği göze batıyor. Fakat Kazım gününde olduğunda bir takımı tek başına çökertebilecek nitelikte yıldız bir oyuncu. Ekrem’i en azından şimdilik onunla bir tutmamız sözkonusu değil. Fenerbahçe 3-Beşiktaş2...

Uğur-Tello: İki oyuncunun da hücum katkıları inkar edilemez derecede yüksek. Bu eşleşmede üstün bir taraf göremiyorum...

Josico-Cisse: Benzer özelliklere sahip iki oyuncudan Cisse, Türkiye’de ki tecrübesi ve takıma olan uyumu ile bir adım önde görünüyor. Fenerbahçe3-Beşiktaş 3...

Selçuk, Alex-Delgado, Holosko: Selçuk-Delgado ve Alex-Holosko eşleşmelerini karşılaştırmak elmayla armutu kıyaslamak kadar anlamsız olurdu. Bu yüzden forvet arkasında oynayan ikililerin oyuna katkılarını birlikte ele almak, iki ekibin reel karşılaştırması açısından daha doğru sonuç verecektir. Selçuk, hocasının güveninin etkisiyle, sinir bozacak düzeyde hareketsiz olan oyun anlayışını bir nebze de olsa değiştirdi. Takımı adına daha olumlu bir adam oldu. Futbol profesörü Alex’in ise kapasitesi ortada. Fakat sakatlık sonrası ideal formuna ulaşamadı.

Delgado, bu tür maçlara iyi konsantre olabiliyor. Bugün yüksek bir performans sergileyeceğini düşünüyorum. Holosko ise Eskişehir karşılaşması ile formunun zirvesine ulaştı. Bugün Beşiktaş’ın en önemli silahı olacaktır. Tüm bu verileri göz önünde bulundurarak tereddütsüz olarak diyorum ki: Fenerbahçe 3-Beşiktaş 4...

Guiza-Nobre: Mücadeleci yanları oldukça üstün olan iki forvetten Guiza, sürati, top tekniği ve tecrübesi ile bariz bir üstünlüğe sahip. Fenerbahçe 4-Beşiktaş 4...

Evet kadro kıyaslamasında beraberlik bozulmuyor:)

Ne dersiniz bu formül tutar mı, acaba gerçekten de berabere mi kalacaklar?

Şaka bir yana hepimiz biliyoruz ki, bu tarz kıyaslamaların sonuca etkisi pek de yüksek değildir. Eğer öyle olsaydı Fenerbahçe’nin geçen yıl devirdiği Sevilla, Inter ve Chelsea gibi devlerle mücadele şansı dahi olmazdı. Sonucu asıl belirleyenler; form ve moral durumları, maç konsantrasyonu, puan ihtiyaçları ile taktik anlayışlardır.

Ve de oyuncu kıyaslamasını aynı mevkiler yerine, alan karşılaştırmaları ile yapmak daha anlamlı olurdu sanki... Örneğin, Fenerbahçe forveti Guiza ile onun tam karşısında oynayacak Zapo, sol bek Roberto Carlos ile Beşiktaşın sağ açığına sıklıkla kaçacak Ekrem ya da Holosko ile Edu’nun kapışmasından falan bahsedebilirdik...

Off sıkıntıdan ne konuşacağını şaşırıyor insan!

Ne olacak ki bu maç?

Kafamda 55 tane senaryo kurdum, yinede işin içinden çıkamıyorum. Düşündükçe daha merak ediyorum. Başlasın artık yeter, başlasın... Şu an itibarı ile tam 25 saat 52 dakika var!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

Bu blog Canlı Maç Anlatımı sayfamızda da yayınlanmaktadır

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

kardes kusura bakma da,fenerin bel kemigi edu ve luganodur,2tane vasat cek oyuncusuna nasil degisirsin?bjk da zaten kötü yönetilen vasat bir takim.

yasar demir 
 03.12.2008 21:43
 

yahu arkadaşım bir fenerbahçeli olduğunu çok belli etmişsin. neden mi 1-uğur-tello eşleşmesi. uğur ileriye çıkıp kaç gol kaç asist yapmış bi bik bide telloya bak. 2- guiza-nobre yahu be abicim bu guizayı sen en son ispanyada seyretmişsin herhalde. şu durumda nobre ile kıyaslanamayacak kadar kötü bir futbolcu. kolay gelsin

mehmet sabri yüzba?yo?lu 
 29.11.2008 13:49
Cevap :
Beşiktaş'lıyım;) Guiza'yı uyuyan bir aslana benzetiyorum. Sessiz olun, en azından bizim maçta uyandırmayalım...  29.11.2008 17:45
 

Dostum, Uğur la Tello'yu nasıl kıyaslarsın işte çuvalladığın nokta burası. Biraz BJK maçı izlemeni tavsiye ederim, kadromuzda şu anda Tellodan daha iyi futbolcu yok

Murat Aydogan 
 29.11.2008 12:36
Cevap :
Beşiktaş'ın da Fenerbahçe'nin de tüm maçlarını izliyorum. Aslına bakarsanız Tello, Uğur kadar mücadele etseydi ondan üstün bir futbolcu diyebilirdik. İki oyuncunun da artı ve eksilerine bütün olarak baktığımda önemli bir fark göremiyorum. Tello teknik olarak bir adım önde kabul, fakat Uğur mücadelesi ve maçı 90 dakika içinde hissetmesi ile bu açığı kapıyor.  29.11.2008 17:43
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 14
Toplam mesaj
: 6
Ort. okunma sayısı
: 1511
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

6 milyar insanın her biri Dünya'ya kendi penceresinden bakar. Acaba maharet farklı evlere konuk olar..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster