Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Efsane FB 1907 Baterist Metin

http://blog.milliyet.com.tr/efsanefb1907

12 Şubat '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
171
 

Hangi Tatlandırıcı Nasıl Etki Yapar?

Diyet yapanların en büyük yanlışı, şeker yerine tatlandırıcı kullanmakmış...

Bazı tatlandırıcıların çok da masum olmadığından olsa gerek.

Tatlandırıcı, adı üzerinde sadece tat veren demek...

"Tat veren bir besini orta düzeyde ya da az kullanmak sağlık açısından zararlı değildir" 
diyen uzmanlar sözlerine şöyle devam ediyor:

Lâkin hangi durumlarda, onu iyice kestirmek gerekir.

Şayet sağlıklı bir bireyseniz tatlandırıcı kullanmanıza hiç hacet yoktur.


Şişmanlık sorununuz varsa ve kilo vermek istiyorsanız, bu yalnızca tatlandırıcı ile çözülebilecek bir problem olmadığından şeker yerine, çayları tatlandırmak için 1 tatlı kaşığı bal kullanmak hem doğaldır, hem de çok kalori sağlamaz.

Tatlandırıcıyı fazla kullanmak da kan şekeri üzerinde olumsuz etki yaratır; bu yüzden az kullanmak en doğrusudur.

Ayrıca, içeriğini bilmeden kullanmak hiç akıllıca değildir.

Bakınız, hangi tatlandırıcı nasıl etki yapıyor:

* Sakarin: Çay şekerinden 300-400 kat fazla tatlıdır. Epitel dokuda yapısal değişikliklere sebep oluyor. Hamilelikte bebeğe geçerek birikme yaptığı için kullanımı yasaktır.

* Aspartam: Çay şekerinden 180 kat fazla tatlı olduğu için, düşük dozda kullanımın enerji verimine katkısı olmaz. 50 mg/kg/gün güvenilir aspartam kullanma dozajıdır.

* Sorbitol: Şeker alkolüdür; doğal olarak sebze ve meyvelerde bulunur. Günde 30 gramdan fazla alımı hazımsızlık, gaz ve ishale sebep olabilir. Şeker hastalarında kan şekerinin hızla yükselmesine neden olur.

* Maltitol: Kristal yapıda bir şeker alkolüdür. Şekersiz çikolata ve ciklet yapımında, diş çürüklerini önlemek amacıyla kullanılır.

* Erititol: Düşük kalorili tatlandırıcıdır, kolay emilir ve metabolize olmadan idrarla atılır. Sağlık üzerinde sorun yaratmaz.

* Laktitol: Bir başka şeker alkolüdür. Besin endüstrisinde ciklet yapımında kullanılır.

* Asesulfam Potasyum: Şekerden 130-200 kat daha fazla tatlıdır. Kansirojenik veya mutajenik etkileri olduğu ortaya çıkmıştı.

* Siklamat: Şekerden 30 kat daha tatlıdır. Aşırı doz kullanımı dışkı yumuşaması veya ishale sebep olmaktadır. Erkek farelerde yapılan çalışmalarda, testislerde atrofiye neden olduğu bildirilmiştir. Başka bir çalışmada da mesane tümörleri geliştiği tespit edilmiştir.


Geleneksel pişirme yöntemlerinin dışında, tatlandırıcı ile hazırlanan, az şekerli, düşük kalorili, bol lezzetli sütlaç ve limonata tarifi de şöyle:

Sütlaç: 500 ml az yağlı süt, yarım çay bardağı pirinç ve 1 silme yemek kaşığı nişasta kısık ateşte koyulaşıncaya kadar pişirilir. Soğumaya yakın içerisine, toz haline getirilmiş aspartam içeren tatlandırıcıdan 1 çay kaşığı eklenir. Üzerine tarçın serpilerek servis edilir. 1 porsiyon değeri 185 kaloridir.

Limonata: Taze limonlar kesilir, sıkılarak suyu çıkarılır. 350 ml taze limon suyu, 150 ml suyla karıştırılır. Toz veya sıvı aspartam içeren tatlandırıcıdan 2 silme tatlı kaşığı yapay tatlandırıcı eklenir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1851
Toplam yorum
: 4270
Toplam mesaj
: 437
Ort. okunma sayısı
: 2771
Kayıt tarihi
: 28.07.07
 
 

03 Şubat 1967 İstanbul doğumlu, romantik bir müzisyenim işte... Müzik, bateri, spor, Fenerbahçe, ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster